Japońskie agencje reklamowe współpracują z władzami po oskarżeniach za udział w zmowach przetargowych
Japońskie agencje reklamowe ADK, Dentsu i Hakuhodo potwierdziły, że współpracują z władzami władz japońskich w związku z zarzutami o zmowę przetargową na Igrzyska Olimpijskie w Tokio.
ADK, trzecia co do wielkości agencja reklamowa w Japonii, wydała wiele oświadczeń medialnych po aresztowaniu jej byłego dyrektora przedstawicielskiego, prezesa i dyrektora generalnego grupy, a także dwóch innych byłych pracowników.
Dyrektor ADK, prezes i dyrektor generalny grupy Shinichi Ueno złożył rezygnację ze stanowiska 19 października i został zastąpiony przez Toshiyę Oyamę.
Ueno został aresztowany tego samego dnia, wraz z byłym dyrektorem i pracownikiem ADK, pod zarzutem, że zapłacili 47 milionów jenów Haruyuki Takahashiemu w zamian za wybranie agencji jako partnera marketingowego dla sponsora.
Takahashi, były członek Komitetu Organizacyjnego Tokio, a przed objęciem tej roli były dyrektor zarządzający w Dentsu Inc, stoi w obliczu czterech zarzutów przekupstwa w związku z Igrzyskami Olimpijskimi.
Oświadczenie medialne ADK zatytułowane „W odniesieniu do niektórych doniesień mediów dzisiaj” potwierdziło niedawne przeszukiwania agencji przeprowadzone przez Specjalny Departament Śledczy Prokuratury Okręgowej w Tokio i Japońską Komisję ds. Sprawiedliwego Handlu i stwierdziło, że agencja w pełni współpracuje z władzami.
„W odpowiedzi na niedawny rzekomy przypadek przekupstwa grupa Spółki przeszła na nową strukturę zarządzania z dniem 20 października 2022 r. Firma już zainicjowała i promowała wysiłki na rzecz odbudowy swoich systemów zarządzania i zgodności, w tym ustanowienie niezależnego dochodzenia komisji, aby odzyskać zaufanie naszych interesariuszy. Będziemy nadal w pełni współpracować z dochodzeniami prowadzonymi przez odpowiednie władze w celu rozwiązania sprawy” - napisano w oświadczeniu.
ADK powołała niezależną komisję śledczą składającą się z zewnętrznych członków zarządu i zewnętrznego radcy prawnego w celu zbadania skandalu po aresztowaniu trzech byłych pracowników pod zarzutem udziału w przekupstwie.
Dołącz do dyskusji: Japońskie agencje reklamowe współpracują z władzami po oskarżeniach za udział w zmowach przetargowych