Inwazja Małego Głoda na Facebook (making of)
Jak przygotowano i realizowano Facebookową kampanię Danone opartą na wizerunku Małego Głoda? Zapraszamy do obejrzenia i przeczytania materiałów making of.
Socialmediowa kampania reklamowa Danone jest oparta na brand hero tej marki – Małym Głodzie, który od kilku lat występuje w jej reklamach, również w bieżącym roku (więcej na ten temat). Akcja – obejmująca przede wszystkim fanpage Małego Głoda w serwisie Facebook – jest skierowana głównie do osób poniżej 20. roku życia. Początkowym celem kampanii było wsparcie promocji sklepowej Danio, podczas której do serków dodawane były maskotki Małego Głoda.
Akcja została przedstawiona jako Wielka Inwazja Małego Głoda. Osią działań była sześciotygodniowa narracja:
• kiedy pierwsze partie Danone z maskotkami Małego Głoda zaczęły pojawiać się w poszczególnych regionach Polski, pokazane to zostało jako inwazja armii klonów Małego Głoda na Pomorze i Podbeskidzie
• inwazja miała przywódcę: jeden z Małych Głodów stał się butnym dyktatorem, nazywanym Wielkim Małym Głodem i prowadzi swoje zastępy do boju
• kolejne regiony dystrybucji produktu były pokazane jako przemyślane części planu Wielkiego Małego Głoda i jako jego kolejne sukcesy militarne
• Wielki Mały Głód ujawnił swoich pomocników, sztabowców – byli to m.in. Fidel Gastro i Głodny Harry
• scenariusz inwazji obejmował ruch oporu, zdrady, porwanie, poszukiwanie wskazówek w dalekich rejonach internetu (kilkanaście innych serwisów użytych do akcji) i w największych miastach Polski w realu.
Internauci byli mobilizowani do walki przeciwko dyktatorowi, do organizowania ruchu oporu, rozwiązywania zagadek i realizowania zadań wywiadowczych, mających na celu powstrzymanie inwazji. Podstawowym zadaniem było wyłapywanie klonów Małego Głoda, czyli w efekcie kupowanie jak największej ilości produktu z dołączonymi maskotkami. Przy czym ani razu w komunikacji nie użyta została nazwa „Danio”, natomiast często robili to sami użytkownicy we wpisach na tablicy.
W ciągu pierwszej odsłony kampanii fanpage Małego Głoda zyskał 57 tys. fanów, co było dopiero początkiem jego popularności. Obecnie konto to śledzi prawie 200 tys. użytkowników Facebooka. Wśród polskich fanpage’ów związanych z markami tylko Demotywatory.pl mają więcej fanów.
Kampanię przygotowała agencja interaktywna Heureka, przy współpracy z Pride&Glory Interactive. W tegorocznym konkursie Golden Drum firma otrzymała za tę akcję Srebrny Bęben (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Inwazja Małego Głoda na Facebook (making of)