IKEA po 3 latach zamyka sklep w Blue City w Warszawie
IKEA Retail Polska z końcem grudnia br. zamyka swój sklep w centrum handlowym Blue City w Warszawie. Ta najmniejsza placówka sieci w Polsce została otwarta w 2018 roku. Teraz firma chce się skupić na nowych formatach miejsc spotkań z klientami.
IKEA podkreśla, że rynek warszawski jest dla polskiej organizacji firmy jednym z kluczowych obszarów inwestycji i testowania nowych formatów, by być bliżej klientów, odpowiadać na zmieniające się potrzeby zakupowe i spełniać oczekiwania dotyczące lepszego życia w domu.
Obecnie na rynku warszawskim dla klientów dostępne są trzy sklepy sieci- IKEA Janki, IKEA Targówek, IKEA w Blue City, ponadto trzy punkty odbioru zamówień IKEA - w centrach handlowych Blue City, King Cross Praga i Wola Park oraz dwa mobilne punkty odbioru zamówień IKEA - na Mokotowie i w Wilanowie. Dodatkowo w Warszawie usytuowane są Domolinia i Twoje Studio Pracy – miejsca spotkań dla obecnych i przyszłych klientów i pracowników, a także IT Service Desk i Service Office, które wspierają firmę.
- Jednym z priorytetów dla IKEA w Polsce jest rynek warszawski. Planujemy dalej rozwijać naszą działalność w tym regionie, z jeszcze większą dynamiką. Chcemy skupić się na nowych formatach miejsc spotkań z klientami, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców stolicy i region - mówi Karol Barcal, dyrektor regionalny w IKEA Retail Polska odpowiedzialny między innymi za rynek warszawski.
Dodaje, że firma finalizuje obecnie kompleksowy plan dla regionu warszawskiego, który koncentruje się na tworzeniu jeszcze lepszego doświadczenia klientów, budowaniu i rozwijaniu kompetencji naszych pracowników, inwestowaniu w obecne i nowe miejsca spotkań z klientami oraz atrakcyjnej ofercie usług zdalnych i stacjonarnych.
Czas na nowe formaty
Uruchomiony w 2018 roku sklep IKEA w Blue City był jednym z pierwszych mniejszych formatów IKEA na skalę światową, którego celem było przetestowanie nowego konceptu sklepu z ograniczoną ofertą, ale zlokalizowanego bliżej klientów, w centrum handlowym.
"Niezmiennym celem IKEA jest bowiem tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zgodnie z podejściem firmy do rozwoju oraz w reakcji na zmieniające się potrzeby i wzrastające oczekiwania klientów, niektóre projekty testowe dobiegają końca. Jedną z takich inwestycji jest sklep IKEA w Blue City, który będzie prowadzić swoją działalność do końca grudnia 2021 roku" - informuje firma w wydanym oświadczeniu.
Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City w Warszawie został otwarty w październiku 2018 roku. Nowy format wyróżniał się lokalizacją bliżej klientów, w centrum handlowym oraz nowoczesnymi rozwiązaniami prezentacji asortymentu, mającymi zapewniać jak najlepsze doświadczenia zakupowe dla odwiedzających i służące za inspirację dla ich domów. W IKEA w Blue City zakupy można zrobić m.in. poprzez Punkty Szybkich Zamówień IKEA (z dostawą do domu) lub zdalnie i odebrać swoje zamówienie w Punkcie Odbioru Zamówień IKEA zlokalizowanym na parkingu podziemnym, poziom -1 (wjazd od ul. Opaczewskiej 87).
Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City będzie czynny do końca tego roku. Firma zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby każdemu pracownikowi sklepu w Blue City zaoferować takie same lub zbliżone warunki pracy na nowym stanowisku w innej warszawskiej jednostce IKEA.
- Nadal będziemy kontynuować testy różnych rozwiązań dla klientów oraz stale inwestujemy w dotychczasowe sklepy IKEA, w mobilne i stacjonarne Punkty Odbioru Zamówień, sprzedaż online oraz usługi zdalne z różnymi możliwościami dostawy i odbioru. W dalszym ciągu chcemy być bardziej dostępni dla klientów, przystępni cenowo i umożliwiać bardziej zrównoważone życie w domu poprzez oferowanie inspiracyjnych rozwiązań i produktów lepszych dla ludzi oraz planety - dodaje Karol Barcal.
Dołącz do dyskusji: IKEA po 3 latach zamyka sklep w Blue City w Warszawie