IKEA robi real-time marketing na Młodzieżowym Słowie Roku
Sieć IKEA na fali komentarzy po ogłoszeniu śpiulkolotu Młodzieżowym Słowem Roku wykorzystała real-time marketing do promowania swojej oferty.
We wtorek ogłoszono wyniki internetowego konkursu na Młodzieżowe Słowo Roku, którym został śpiulkolot - miejsce do spania, nawiązujące do mema (śpiulkać to ‘spać’). Drugie miejsce zajęła "naura", czyli skrót od na razie; zwrot używany na pożegnanie – przekształcone słowo ‘nara’, oznacza na razie, do zobaczenia. Na "naurę" zagłosowało 9 401 osób. Trzecie miejsce zajęła "twoja stara" (6 665 głosów), która funkcjonuje jako dezaprobująca odpowiedź na pytanie: kto? lub na dowolną inną wypowiedź.
RTM IKEA na Młodzieżowym Słowie Roku
Popularny w internecie news szybko wykorzystała do własnej promocji IKEA. Na profilu szwedzkiej marki na Facebooku pojawił się post real-time marketingowy. "Śpiulkolotnik" - taki podpis dostał model odziany w kołdrę i poduszkę z IKEA, komplet za jedyne 129 złotych.
Grafikę podpisano "Gdy Cię pytają, kim chcesz zostać, jak dorośniesz...". Post w godzinę od publikacji zebrał ponad 4,3 tys. reakcji, prawie 600 komentarzy i przeszło 200 udostępnień.
Na Facebooku Pizzy Guseppe nic o śpiulkolocie
Kilka tygodni temu trudy pracy administratorów profili social mediowych w związku z wyborem Młodzieżowego Słowa Roku opisano na profilu Pizza Guseppe, co wywołało zachwyt fanów.
"Nie ma większego koszmaru dla admina niż nowy trend w social mediach czy inna okazja do posta real-time marketingowego, serio. To życie w ciągłym stresie, że z popołudniowej drzemki wyrwie mnie informacja, że trzeba podpiąć się pod jakiś trend. I się zaczyna robienie fikołków i szukanie sprytnego połączenia między pizzą a tym nowym serialem czy innym morsowaniem - czytamy post z 15 listopada.
"Ale najgorsze jednak są wybory młodzieżowego słowa roku, zwane inaczej corocznym festiwalem cringu i koszmarem chyba każdego działu social media. Wszystko jedno co się wymyśli, to publika i tak napisze, że koleś od marketingu ma chyba 150 lat i wgl o co chodzi. A na dokładkę co drugi komentarz to gif „how do you do, fellow kids?”. Strach myśleć, jakie słowo wygra w tym roku. W sumie fajnie by było, jakby to był „cringe”, wtedy wszystkie posty z tej okazji będą przynajmniej trafione i nikt się nie doczepi hehe. Szach mat, fellow kids" - podsumowano.
We wtorek na profilu Pizzy Guseppe zamieszczono wpis: "Nie, nie napiszę nic o Pizzy Guseppe w śpiulkolocie, nie ma szans...".
Do śpiulkolotu zaprasza LOT
Real-time marketing przy okazji Młodzieżowego Słowa Roku wykorzystał także LOT.
"A Ty, gdzie byś się wybrał śpiulkoLOTem?" - zapytano na facebookowym profilu przewoźnika, dodając hasztagi #Dreamliner #śpiulkoLOT.
Internauci wybierają Młodzieżowego Słowo Roku
W konkursie na Młodzieżowe Słowo Roku wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy osób. Organizatorem plebiscytu jest Wydawnictwo Naukowe PWN, w tym roku partnerem inicjatywy jest Uniwersytet Warszawski.
Od 8 listopada trwały obrady Jury w składzie: Marek Łaziński (Uniwersytet Warszawski), Ewa Kołodziejek (Uniwersytet Szczeciński), Anna Wileczek (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), Bartek Chaciński (Polityka). Eksperci analizowali zgłoszone słowa (także pod kątem zgodności z Regulaminem) i wyłonili dwadzieścia najczęściej zgłaszanych, a jednocześnie spełniających kryteria regulaminowe. Można było na nie głosować w drugim etapie, który trwał do 30 listopada br. Głosowanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, internauci oddali w tym czasie aż 68 030 głosów.
Laureaci Młodzieżowego Słowa Roku
W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii plebiscytu nie wybrano zwycięskiego słowa, jak wskazali jurorzy w werdykcie, konkurs "stał się areną walki na słowa".
W roku 2019 młodzieżowym słowem roku został rzeczownik "alternatywka" , oznaczający "dziewczynę o alternatywnych upodobaniach i zachowaniach". Na podium znalazły się "jesieniara" (miłośniczka jesieni) i "eluwina" (wariacja od powitania "elo"). Rok wcześniej wygrał wyraz „dzban”.
Dołącz do dyskusji: IKEA robi real-time marketing na Młodzieżowym Słowie Roku