Huawei tłumaczy Polakom kryzys w USA. Powstała specjalna strona internetowa
Huawei uruchomił polską stronę internetową, na której wyjaśnia użytkownikom kwestie związane ze swoim konfliktem z władzami USA i jego konsekwencjami. Firma zapewnia, że dla obecnych użytkowników sprzętu Huawei w Polsce nic się nie zmieni.
Kryzys wokół Huawei rozpoczął się w maju br., gdy prezydent Donald Trump zatwierdził przepisy ograniczające obecność na amerykańskim rynku chińskich firm technologicznych, w tym koncernów Huawei i ZTE podejrzewanych przez USA o współpracę ze służbami specjalnymi kierowanymi przez Pekin.
W ślad za tym Google podjął decyzję o wstrzymaniu współpracy z Huawei w zakresie dostarczania temu producentowi systemu operacyjnego Android oraz szeregu swoich usług, z których korzystają użytkownicy smartfonów. Podobnie postąpiło wiele innych amerykańskich firm technologicznych.
Huawei uspokaja Polaków
Chociaż w ostatnich dniach pojawiły się sygnały o pewnej odwilży na linii Huawei – Google (chińska marka powróciła do programu testowego Androida Q), to jednak wśród użytkowników może powstawać wiele wątpliwości dotyczących komfortu korzystania z urządzeń chińskiego producenta.
Huawei jest obecnie największym sprzedawcą smartfonów w Polsce. Według danych IDC z I kwartału br. chińska marka miała udział w naszym rynku na poziomie 35,4 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Samsung i Apple. Zapewne to jeden z powodów, dla którego koncern uruchomił specjalną polskojęzyczną stronę internetową dotyczącą obecnej i przyszłej sytuacji na rynku.
Na witrynie Huawei pisze m.in. o własnej misji i publikuje oświadczenie odnoszące się przede wszystkim do wspomnianych restrykcji wprowadzonych przez Google dotyczących systemu Android.
- Huawei znacząco przyczynił się do rozwoju i popularyzacji systemu Android na całym świecie – czytamy w komunikacie. - Jako jeden z kluczowych globalnych partnerów Androida, ściśle współpracujemy z ich platformą open-source w celu tworzenia ekosystemu, który przynosi korzyści zarówno użytkownikom końcowym, jak i całej branży. Jednocześnie będziemy nadal budować bezpieczny i zrównoważony ekosystem oprogramowania, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia dla wszystkich użytkowników z całego świata. Huawei zapewni aktualizacje zabezpieczeń i będzie świadczył usługi posprzedażowe dla wszystkich smartfonów i tabletów marek Huawei oraz Honor – tych, które już zostały sprzedane i tych, które są obecnie dostępne w sprzedaży na całym świecie. Jednocześnie będziemy nadal budować bezpieczny i zrównoważony ekosystem oprogramowania, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia dla wszystkich użytkowników z całego świata - zapewnia Huawei.
Kluczowym elementem strony jest sekcja pytań i odpowiedzi, w której producent stara się przekonać obecnych polskich użytkowników jego urządzeń, że pomimo trwającego kryzysu i bojkotu ze strony niektórych partnerów właściciele smartfonów Huawei nie mają się czego obawiać. Pełną listę pytań i odpowiedzi zamieszczonych na stronie prezentujemy poniżej.
Dołącz do dyskusji: Huawei tłumaczy Polakom kryzys w USA. Powstała specjalna strona internetowa