HBO i HBO Max idą w górę. 3 miliony nowych subskrybentów w trzy miesiące
W pierwszym kwartale 2022 roku platformy HBO oraz HBO Max zdobyły 3 miliony nowych użytkowników - wynika z nowych danych finansowych WarnerMedia. Koncern zanotował wzrost przychodów o 2,5 procent, zaś zysk operacyjny zmniejszył się, głównie w związku z inwestycjami w HBO Max i CNN+.
Amerykański koncern medialny WarnerMedia do niedawna należał do holdingu AT&T, jednak w pierwszej połowie kwietnia br. stał się, wraz z Discovery, częścią nowego podmiotu o nazwie Warner Bros. Discovery.
HBO i HBO Max na wznoszącej fali
WarnerMedia wniósł do nowej spółki m.in. stację HBO oraz serwis VoD HBO Max. Z ujawnionych obecnie informacji wynika, że w pierwszym kwartale 2022 r., w skali globalnej liczba abonentów HBO Max i HBO wzrosła o 3 mln w ujęciu kwartalnym oraz 12,8 mln w ujęciu rocznym. To oznacza, że obie platformy na koniec kwartału miały na świecie 76,8 mln abonentów. Liczba ta obejmuje 48,6 mln subskrybentów HBO Max i HBO w USA, co oznacza wzrost o 1,8 mln w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Czytaj także: Katarzyna Kieli z nową funkcją w Warner Bros. Discovery
Stacja HBO jest obecna w Polsce od lat, natomiast serwis HBO Max wystartował w naszym kraju dopiero na początku marca br. Według ostatnich danych platforma ta miała w marcu br. 5,5 mln użytkowników, trzeba jednak wziąć pod uwagę, że część z nich to wcześniejsi abonenci zlikwidowanej usługi HBO GO.
Średni przychód z abonenta w USA, w wypadku HBO Max/HBO (ARPU) wyniósł w pierwszym kwartale 11,24 dol., to co prawda większa kwota w porównaniu z 11,15 dol. w poprzednim kwartale, ale spadek z 11,72 dol. w ujęciu rocznym.
WarnerMedia i AT&T ze spadkami
Przychody WarnerMedia w pierwszym kwartale br. wyniosły 8,7 mld dol., co oznacza wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku, na co wpływ miały wyższe przychody z abonamentów (wzrost o 4,4 proc. do 4 mld dol., głównie dzięki HBO Max), oraz wyższe wpływy z treści.
Przychody z reklam wyniosły z kolei 1,7 mld dol., to spadek o 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, spowodowany głównie słabszą oglądalnością telewizji linearnej.
W raportowanym okresie zysk operacyjny WarnerMedia wyniósł 1,3 mld dol., co oznacza spadek o 32,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Według komunikatu był to wynik ciągłych inwestycji w HBO Max oraz uruchomienia CNN+ - nowego serwisu streamingowego, który na razie nie odniósł sukcesu.
Łączne przychody AT&T w pierwszym kwartale wyniosły 38,1 mld dol., to spadek o 13,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, co jest efektem zbycia innych firm, głównie DirecTV i amerykańskiego działu wideo (który został wydzielony w trzecim kwartale 2021 r.). Przychody okazały się nieco niższe od oczekiwań analityków.
Wyłączając WarnerMedia, Xandr, DirecTV i inne wydzielone podmioty, przychody AT&T wyniosły 29,7 mld dol., co oznacza wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z 29 mld w poprzednim kwartale. Zysk netto AT&T wyniósł z kolei 4,8 mld dol., pod spadku z 7,5 mld w analogicznym kwartale poprzedniego roku.
Czytaj także: Dlaczego Netflix traci użytkowników? „Problem w słabych produkcjach, a nie w dzieleniu kont”
Dołącz do dyskusji: HBO i HBO Max idą w górę. 3 miliony nowych subskrybentów w trzy miesiące