Havas większościowym udziałowcem agencji Uncommon
Francuska grupa mediowo-reklamowa Havas nabyła 51 proc. udziałów niezależnej agencji reklamowej Uncommon z Londynu. Dokładnej kwoty transakcji nie ujawniono, jednak wycena brytyjskiej agencji mogła oscylować wokół kwoty 129 mln dolarów - podaje "Wall Street Journal".
Założyciele Uncommon, Natalie Graeme, Lucy Jameson i Nils Leonard, zachowają prawo własności do pozostałych 49 proc. agencji i będą odtąd jej mniejszościowymi udziałowcami, dalej prowadząc agencję pod obecną nazwą. Havas, który jest własnością paryskiego holdingu Vivendi, został większościowym udziałowcem spółki. Przejęcie ma pomóc Francuzom w rozwijaniu oferty uwzględniającej sztuczną inteligencję.
W ramach transakcji mająca siedzibę w Londynie agencja Uncommon otworzy w najbliższym czasie placówkę w Nowym Jorku. Firma do tej pory pozostawała największą na rynku brytyjskim niezależną agencją reklamową.
Uncommon w portfolio grupy Havas
- Marki będą w stanie bardzo łatwo - bez żadnej agencji reklamowej - [stworzyć] przeciętną kampanię reklamową - powiedział Yannick Bolloré, prezes i dyrektor generalny Havas. - Agencje, które będą prosperować w przyszłości, to te z najlepszymi plannerami i najlepszymi dyrektorami kreatywnymi - dodaje.
Uncommon została założona w 2017 roku, kiedy jej obecni szefowie - Graeme, Jameson i Leonard - rozstali się z Grey London (WPP). Agencja specjalizuje się w tworzeniu strategii marketingowych, produkcji reklamowej i rozwiązaniach customer experience. Pracowała dla takich klientów jak Google, Pinterest czy Nike. W czerwcu agencja zdobyła swoje pierwsze Grand Prix na Cannes Lions za outdorową kampanię dla British Airways.
Dołącz do dyskusji: Havas większościowym udziałowcem agencji Uncommon