Grupa Lotos i Microsoft stawiają na wdrożenia z obszaru sztucznej inteligencji
Na mocy podpisanego właśnie porozumienia, Grupa Lotos i Microsoft będą współpracować w zakresie nowych rozwiązań i wdrożeń z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i nowych technologii. Na początek, otworzą wspólne Centrum Kompetencyjne Sztucznej Inteligencji, Cyfrowej Innowacji oraz Zaawansowanej Analizy Danych.
Grupa Lotos nawiązała współpracę z Microsoftem w ramach procesu cyfrowej transformacji spółki. Podmioty będą wspólnie wypracowywać rozwiązania z wykorzystaniem internetu rzeczy (IoT), analityce big data, uczenia maszynowego czy sztucznej inteligencji (ang. skrót AI) w konkretnych scenariuszach i projektach dostosowanych do wymagań specyfiki branży paliwowej.
- W najbliższej przyszłości w szczególności interesują nas projekty związane z zaawansowaną analizą danych, w tym analizą dużych zbiorów danych w chmurach obliczeniowych. Przyglądamy się uważnie również innym obszarom cyfryzacji związanym z robotyzacją, głębszą automatyzacją i autonomizacją, cyfryzacją procesów wytwórczych, integracją infrastruktury i danych w zarządzaniu produkcją, sztuczną inteligencją, wirtualną czy rozszerzoną rzeczywistością - mówi Jarosław Kawula, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.
Na początek centrum technologii
Pierwszym wspólnym projektem będzie Centrum Kompetencyjne Sztucznej Inteligencji, Cyfrowej Innowacji oraz Zaawansowanej Analizy Danych.
– Dzięki istnieniu Centrum Kompetencyjnego ds. Sztucznej Inteligencji, Cyfrowej Innowacji oraz Zaawansowanej Analizy Danych Lotos uzyska realną szansę wygenerowania znaczących oszczędności finansowych, poprzez wykorzystanie już dostępnych w organizacji zasobów osobowych i narzędziowych - podkreśla Marcin Hynek, kierownik projektu Centrum Kompetencyjnego AI w Grupie Lotos.
- Dedykowani do tego pilotażowego programu pracownicy w pierwszej kolejności zrealizują szereg szkoleń i warsztatów, tak aby relatywnie szybko i w pełnej skali wykorzystywać potencjał AI do optymalizacji procesów produkcyjnych, a w szczególności do dalszego zwiększenia opłacalności przerobu ropy naftowej na wskazanych instalacjach produkcyjnych oraz do podniesienia efektywności całości łańcucha dostaw czy głębszej personalizacji usług dla klienta. Szacunkowe już zidentyfikowane korzyści wynikające z synergii najnowszych rozwiązań technologicznych oraz wiedzy pracowników Grupy Lotos wyniosą powyżej 10 mln euro oraz uwolnią około 20 tys. roboczogodzin – dodaje Hynek.
Lotos ma sieć blisko 500 stacji paliw. Jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko jedną trzecią polskiego rynku.
Dołącz do dyskusji: Grupa Lotos i Microsoft stawiają na wdrożenia z obszaru sztucznej inteligencji