SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GroupM: w 2015 r. globalne wydatki reklamowe w górę o 4,9 proc. do 538 mld dol.

W 2015 r. wydatki na reklamę na światowych rynkach wzrosną o 4,9 proc. w porównaniu z 2014 r. i osiągną poziom 538 mld dolarów - prognozuje GroupM.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Według opublikowanej prognozy dotyczącej globalnego rynku reklamowego w 2014 r. suma wydatków na reklamy wyniesie 513 mld dol., co będzie oznaczało wzrost o 3,9 proc. w porównaniu z rokiem 2013. Jest to wartość niższa w porównaniu z przewidywaniami agencji WPP, która oszacowała wzrost w 2014 r. na poziomie 4,5 proc.

W założeniach GroupM na rynku w Stanach Zjednoczonych wzrost w 2015 r. osiągnie poziom 3,9 proc. i sięgnie kwoty 177 mld dol. - szacunki te są oparte na 3,1 - proc. wzroście rynku do 170 mld dol. w roku 2014.

W swojej prognozie GroupM podkreśla, że nadchodzący rok zostanie zdominowany przez reklamę cyfrową, która będzie się rozwijała w 17-proc. tempie w porównaniu do br. - Na rynku amerykańskim obniżyliśmy zakładany wzrost z 3,4 do 3,1 proc. w 2014 r. w związku z mniejszymi nakładami reklamowymi na takie media jak radio i prasa drukowana - tłumaczy w komentarzu do raportu Rino Scanzoni, dyrektor inwestycyjny GroupM w USA.

- Spadek został częściowo zamortyzowany przez wydatki na reklamę w telewizji i internecie. Oczekujemy, że w 2015 roku dynamika ogólnego wzrostu reklamy osiągnie poziom 3,9 proc. właśnie dzięki szybkiemu rozwojowi cyfrowego segmentu reklamowego. To nieco mniej niż 4,2 proc., które zakładaliśmy wcześniej. Obniżenie prognoz spowodowane jest między innymi słabszymi od spodziewanych inwestycjami reklamowymi w rynek telewizyjny - podsumowuje Scanzoni.

Dołącz do dyskusji: GroupM: w 2015 r. globalne wydatki reklamowe w górę o 4,9 proc. do 538 mld dol.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl