'Gazeta Wyborcza' zdrożeje o 30 groszy
Agora zdecydowała, że od 2 stycznia 2009 roku o 30 groszy wzrośnie cena flagowego tytułu wydawnictwa - "Gazety Wyborczej". Wydanie kioskowe dziennika zdrożeje z 1,50 zł do 1,80 zł, a to sprzedawane w prenumeracie teczkowej z 1 zł do 1,30 zł.
- Podjęliśmy decyzję o podniesieniu ceny "Gazety" ze względu na przewidywany wzrost kosztów, m.in. kosztów produkcji - tłumaczy podwyżkę Stanisław Turnau, dyrektor segmentu prasa codzienna w Agorze - Wyższa cena pozwoli nam dalej rozwijać "Gazetę" i dostarczać czytelnikom pismo najwyższej jakości - dodaje.
Rafał Leszczyński, analityk CR Media Consulting, uważa, iż ten
wzrost ceny nie spowoduje istotnego spadku sprzedaży "Gazety
Wyborczej". - Nie jest to znacząca podwyżka. Ci, którzy czytają
"Gazetę" regularnie, nie przestaną jej kupować. Zrezygnować mogą
tylko czytelnicy nielojalni, często zmieniający tytuły po które
sięgają - tłumaczy nam Leszczyński.
Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z
innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal
społecznościowy dla ludzi prasy i reklamy!
"Gazeta Wyborcza" kosztowała 1,50 zł od kwietnia 2006 roku. Wtedy obniżyła cenę z 2 zł, by móc skuteczniej konkurować z "Dziennikiem", który zadebiutował na rynku prasowym w cenie 1,50 zł. Ten ostatni podrożał już w maju br. W dni powszednie cena "Dziennika" wzrosła z 1,50 zł do 1,80 zł, a w sobotę z 1,50 zł do 2 zł (nie zmieniła się jedynie cena wydania piątkowego, która wynosiła i wynosi nadal 2 zł).
- "Gazeta" przestraszyła się "Dziennika", ale były to jednak obawy nieuzasadnione, bo "Dziennik" nie zagroził jej pozycji. Dlatego Agora mogła już wcześniej zdecydować się na podwyżkę ceny swojego tytułu. Nie zrobiła tego dotychczas, bo jej się to opłacało. Teraz jednak zdecydowała się na ten ruch ze względu na coraz bardziej rosnące koszta - uważa Rafał Leszczyński.
Flagowy tytuł codzienny Agory jako ostatni spośród gazet opiniotwórczych podnosi swoją cenę. W tym roku poza "Dziennikiem", zdrożało bowiem też większość wydań "Polski" (we wrześniu br. o 10 groszy), większość tytułów Mediów Regionalnych (także we wrześniu i także o 10 groszy) oraz "Rzeczpospolita" (w październiku z 3 zł do 3,40 zł).
Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Wyborczej" w okresie od stycznia do października br. wyniosła 395 894 egz. (dane ZKDP).
Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' zdrożeje o 30 groszy