Facebook goni Orkut w Indiach
Należący do Google serwis społecznościowy Orkut wyraźnie przegrywa na rynku światowym z Facebookiem, ale jak dotąd udaje mu się utrzymywać pozycję lidera na dwóch duzych rynkach - brazylijskim i indyjskim. Wkrótce może się to jednak zmienić.
Mowa o Indiach, gdzie jak wynika z danych firmy badawczej comScore, w maju tego roku strony Facebooka odwiedziło 18 milionów unikalnych użytkowników, w porównaniu do 19,7 milionów w przypadku Orkut.
Alarmująca dla należącego do Google serwisu jest tendencja z poprzednich dwunastu miesięcy, w których Orkut zanotował 35-proc. wzrost liczby odwiedzających, podczas gdy Facebook zwiększył swoją popularność aż o 177 proc. (z 6,5 mln odw.).
Można się więc spodziewać, że ranking za czerwiec przyniesie zmianę na pozycji lidera na rynku portali społecznościowych w Indiach. W Brazylii, przynajmniej w najbliższych miesiącach, podobna sytuacja nie powinna mieć miejsca. Orkut ma tam 29 mln użytkowników, w porównaniu do 8 milionów w przypadku Facebooka.
Dołącz do dyskusji: Facebook goni Orkut w Indiach