E.Leclerc wycofa słomki, plastikowe sztućce i talerze. Stawia na sklepy przy stacjach benzynowych
Grupa E.Leclerc do 2020 roku wycofa ze wszystkich swoich sklepów w Polsce plastikowe słomki, jednorazowe artykuły i patyczki do uszu marki własnej. Firma będzie też inwestować w poszerzanie asortymentu zdrowej żywności. W tym roku grupa otworzy nowy sklep, a w planach ma kolejne - przy stacjach benzynowych.
Kierunek: eko
Francuska grupa E.Leclerc zapowiada rozwój marek własnych, z silnym naciskiem na zdrową żywność i chemię gospodarczą. Do 2020 roku z dzisiejszych 130 do 250 wzrośnie liczba produktów ekologicznej marki własnej Bio Village. Marka produktów roślinnych NAT&vie powiększy się ponad dwukrotnie - z 21 do 50 produktów na przestrzeni kolejnych dwóch lat. Ponadto, o kilkanaście nowych produktów powiększy się asortyment ekologicznych środków czystości.
E.Leclerc rozbuduje także markę własną skierowaną do osób z nietolerancją glutenu. Teraz to 14 pozycji, do 2020 roku będzie ich 40, z czego znaczną część będzie stanowiło pieczywo.
Kroki E.Leclerca znajdują uzasadnienie w badaniach Nielsena. Wynika z nich, że dla polskiego konsumenta częściej niż w innych krajach Europy, ważne jest zdrowe odżywianie się.
Wyniki badań Nielsena zaprezentowane na konferencji E.Leclerc potwierdzają silny trend świadomego odżywiania, opartego o naturalne składniki. Coraz więcej osób zwraca uwagę na składy produktów, uważnie czyta etykiety (54 proc.), a 72 proc. sądzi, że jedzenie bez sztucznych dodatków jest zdrowsze.
Dwóch na trzech konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który nie ma w składzie niepożądanych składników (np. olej palmowy, barwniki). Największą obawą dzisiejszego konsumenta według Nielsena jest zdrowie - i to dlatego chętniej sięga po produkty ekologiczne, wytwarzane z naturalnych składników, bezglutenowe, bez laktozy itp.
- Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty, dlatego obecnie jest to jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan - mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.
Obecnie w E.Leclerc sprzedawanych jest ponad 2500 produktów z segmentu zdrowej żywności. Jak zapowiedziano na spotkaniu prasowym, komunikacja opisanych zmian ma ruszyć w przyszłym roku, z silnym naciskiem na digital, ale również katalogi i gazetki. Ważnym obszarem pozostaje dla grupy także komunikacja wewnętrzna.
Koniec z plastikiem
Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej klientów, do 2020 roku ze wszystkich sklepów E.Leclerc w Polsce znikną plastikowe słomki, jednorazowe sztućce, kubeczki, talerzyki oraz patyczki do uszu marki własnej. Przypuszczalnie zastąpią je produkty z innych tworzyw, jak tektura.
– Decydując się na ten krok, pokazujemy, że nie tylko reagujemy na wzrost świadomości konsumenckiej, ale chcemy również uczestniczyć w jej budowaniu. Wierzymy, że dzięki tej decyzji wpłyniemy na postawy naszych klientów oraz w konsekwencji – na zmniejszenie zanieczyszczenia mórz i oceanów - powiedział Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.
Nowe sklepy E.Leclerc także na stacjach benzynowych
W listopadzie zostanie otwarty hipermarket E.Leclerc w Stalowej Woli, o powierzchni 3,5 tys. metrów kwadratowych. Sklep prowadzony będzie z polską siecią Frac, do której należy 20 placówek, głównie na Podkarpaciu.
Prezes Jean-Philippe Magré zapowiedział także rozwój konceptu sklepów przy stacjach benzynowych. Francuska sieć sonduje rynek pod kątem innego typu sklepu, wyłącznie ze zdrową i ekologiczną żywnością.
Po szyldem Grupy E.Leclerc prowadzonych jest 50 sklepów, w 44 miastach na terenie 15 województw. Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników. Strategia biznesowa Stowarzyszenia E.Leclerc opiera się na trzech podstawowych filarach: rozwój sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów oraz na zewnętrznym rozwoju. W roku 2017 E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,8 mld złotych.
Dołącz do dyskusji: E.Leclerc wycofa słomki, plastikowe sztućce i talerze. Stawia na sklepy przy stacjach benzynowych