Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network
Na koniec 2011 roku w Polsce działało 54,6 tys. monitorów obsługujących technologię digital signage. Prawie dwie trzecie z nich należy do firmy Screen Network.
Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że wśród ekranów obsługujących technologię digital signage 96 proc. ma dostęp do internetu. Ponad dwie trzecie z nich ma rozmiar nie większy niż 42 cali. Wśród większych ekranów zdecydowanie najwięcej oferuje DDS Poland. Natomiast Screen Network - lider całej branży, do którego należy 63 proc. wszystkich nośników - wyraźnie najwięcej ma monitorów o rozmiarze od 21 do 42 cali.
Firma | Instalacje permanentne online | Instalacje mobilne offline | Razem | ||||
Monitory do 21 cali | Nośniki do 42 cali | Nośniki powyżej 42 cali | Monitory do 10 cali | Monitory do 21 cali | Monitory powyżej 21 cali | ||
Internet Media Services SA | 56 | 1115 | 495 | 498 | 360 | 240 | 2764 |
Call 2 Action | 2168 | 1133 | 3301 | ||||
Screen Network | 4717 | 24 447 | 4372 | 150 | 350 | 500 | 34 536 |
DS Channel Poland | 159 | 3 | 162 | ||||
DDS Poland | 13 000 | 13 000 | |||||
PRN Polska | 619 | 619 | |||||
3 Space SA | 200 | 200 | |||||
Razem | 6941 | 27 673 | 17 870 | 648 | 710 | 740 | 54 582 |
- Sieci nośników digital signage rozwijają się w Polsce w wyjątkowo szybkim tempie. Dominują te zlokalizowane wewnątrz obiektów: w centrach handlowych, galeriach, hipermarketach, centrach biznesowych czy na dworcach. Ich rozwój nie jest związany z koniecznością pozyskiwania zezwoleń i decyzji administracyjnych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Inaczej jest w wypadku nośników sytuowanych w przestrzeni miejskiej, gdzie obowiązują coraz bardziej rygorystyczne zasady, podobnie jak w innych krajach. Generalnie dominuje zakaz umieszczania nośników emitujących „ruchome obrazy” („uliczna telewizja”), a zezwala się na „elektroniczne wyświetlacze statycznych obrazów - dodaje Kaczoń.
Zdaniem prezesa IGRZ barierą utrudniającą szybkie wdrażanie i rozwój outdoorowych nośników digital signage są obecnie ich wysokie ceny. - Stan ten będzie się zmieniać dość szybko, a nowe technologie coraz częściej będą widoczne na naszych ulicach - prognozuje Lech Kaczoń.
Dołącz do dyskusji: Digital signage w Polsce: już 55 tys. ekranów, liderem Screen Network