AMS, Stroer i Screen Network w przetargu reklamowym Metra Warszawskiego
W odpowiedzi na przetarg Metra Warszawskiego na reklamę w wagonach metra wpłynęły trzy oferty, złożone przez firmy AMS, Stroer Polska i Screen Network - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Przetarg Metra Warszawskiego ruszył pod koniec lutego br. i dotyczył najmu powierzchni wagonów metra w celu umieszczenia tablic reklamowych małoformatowych wewnątrz wagonów i miejsc na montaż elektronicznych nośników reklamowych w wagonach.
Oferty w postępowaniu złożyły trzy firmy: AMS SA, Stroer Polska i Screen Network. Każda z nich zawarła w złożonej ofercie zaproponowała kwotę czynszu w wymiarze miesięcznym (netto, bez VAT). AMS SA zaproponowała 637 578 zł, Screen Network - 556 347,96 zł, Stroer Polska - 816 120 zł.
O wyborze zwycięzcy zdecydują: wysokość opłaty czynszowej (waga: 99,5), wysokość opłaty za wykorzystanie zewnętrznych powierzchni wagonów jako ekspozycji reklamowych (waga 0,5).
Przetarg ruszył, bo nie przedłużono umowy z firmą Stroer
Nośnikami reklamowymi na stacjach i w wagonach stołecznego metra zarządzała dotychczas firma reklamy zewnętrznej Stroer Polska, która wygrała przetargi na ich obsługę. Umowa dotycząca nośników na stacjach została podpisana 10 listopada 2020 roku z okresem obowiązywania do końca października 2023 roku, zaś ta na wagony metra została zawarta 29 grudnia 2016 roku do grudnia 2022 roku, przedłużono ją do końca stycznia br.
Od września ub.r. Stroer modernizuje system nośników reklamowych w Metrze Warszawskim. Demontowano m.in. stare billboardy, które zastępowano nowymi reklamami, zwykle podświetlonymi. Reklamy pojawiały się w nowych miejscach, dochodziły też nowe formaty nośników. Proces modernizacji reklam w metrze miał potrwać do połowy br. Tymczasem nośniki ze stacji metra zostały zdemontowane, a w wagonach nie są wyświetlane.
Stroer zdemontował nośniki w wagonach i na stacjach metra
Bartosz Barański, rzecznik prasowy Stroera przekazał redakcji Wirtualnemedia.pl, że demontaż nośników reklamy w metrze to konsekwencja zawieszenia realizacji umowy ze Ströer Polska przez zarząd Metra Warszawskiego.
- Decyzja ta obowiązuje od 6 grudnia 2022 roku do dzisiaj, mimo iż zlecony przez Pana Prezydenta Trzaskowskiego audyt (realizowany w okresie 6-29.12.022) nie stwierdził jakichkolwiek uchybień prawnych czy innych. Wszystkie działania podejmowane przez Ströer Polska i Metro Warszawskie zarówno w obszarze programu modernizacji nośników na stacjach, jak i w kontekście przedłużenia umów na nośniki w wagonach oraz na stacjach, zdaniem audytorów, były prawidłowe. Zwróciliśmy się do Miasta i Metra z prośbą o upublicznienie wyników audytu, by przeciąć powtarzane plotki i pomówienia w tej sprawie. Na razie nie ma decyzji. Dzisiaj nie ma żadnych powodów, dla których Metro wstrzymuje cały czas wykonywanie umowy, a decyzja mrożąca pozostaje w mocy po dziś dzień. Zamrożenie relacji zostało wywołane publikacjami w "Gazecie Wyborczej", w której pokazały się informacje sugerujące nieprawidłowości w relacjach Metro - Ströer. Audyt obalił te insynuacje - podkreślał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Barański.
Powołana komisja ma wypracować rozwiązania
- Całościowa realizacja zadania audytowego zakończy się w czerwcu br. W zakresie systemu reklamowego na stacjach - umowa trwa i jest obowiązująca. Obecnie prowadzona jest ocena merytoryczna zaproponowanych rozwiązań modernizacyjnych, przeprowadzono weryfikację nośników, powołano komisję, która wypracuje rozwiązania. Po wykonaniu niezbędnych analiz będziemy mogli w najbliższym czasie poinformować o kolejnych działaniach w tym zakresie - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Bartoń, dyrektorka biura prasowego i rzeczniczka prasowa spółki Metro Warszawskie.
Bartosz Barański ze Stroera przekazał redakcji Wirtualnemedia.pl, że firma ta prowadziła rozmowy z Metrem Warszawskim, które doprowadziły do uzgodnienia, że umowy dotyczące nośników reklamowych na stacjach, jak i w wagonach powinny być przedłużone na kolejne okresy (o 3 i 6 lat). Miało zostać zawarte porozumienie przewidujące, iż płatność przez Ströer Polska na rzecz Metra części czynszu za okres pandemii zostanie przesunięta na lata 2022-2024, czyli na okres, w którym miały nadal obowiązywać przedłużone umowy. Dlatego też Ströer Polska rozpoczął modernizację sieci nośników, tj. demontaż starej sieci nośników i montaż nowego systemu, wartego ok. 30 mln złotych (wartość umowna przewidywała nie mniej niż 20 mln + inflacja), uzyskując wszelkie niezbędne zgody na ten proces. Umowy nie ma, ruszył przetarg
Metro Warszawskie, mimo wcześniejszych ustaleń, umowy na reklamy w wagonach nie przedłużyło i ogłosiło przetarg na najem na okres 3 lat powierzchni wagonów metra w celu umieszczenia tablic reklamowych małoformatowych wewnątrz wagonów, w celu uruchomienia i eksploatacji podsystemu informacyjno – reklamowego wykorzystującego ekrany LCD - „ESIR” w pociągach metra oraz zewnętrznych powierzchni wagonów jako ekspozycji reklamowych.
Dołącz do dyskusji: AMS, Stroer i Screen Network w przetargu reklamowym Metra Warszawskiego