SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czwórka jesienią stanie się radiem informacyjnym. Będzie nowa nazwa

Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk zapowiedziała zespołowi radiowej Czwórki przekształcenie rozgłośni z młodzieżowej na informacyjno-publicystyczną. Zmiany mają objąć nie tylko ramówkę, ale także nazwę i zostaną wprowadzone jesienią - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.

Barbara Stanisławczyk, prezes Polskiego Radia (fot. Polskie Radio) Barbara Stanisławczyk, prezes Polskiego Radia (fot. Polskie Radio)

W miniony poniedziałek prezes Barbara Stanisławczyk spotkała się z pracownikami radiowej Czwórki i rozmawiała z nimi na temat planowanej zmiany charakteru rozgłośni (informowaliśmy o tym w ubiegłym tygodniu). Spotkanie zwołano po publikacjach na temat planowanych zmian w stacji, trwało około 30 minut. W zebraniu uczestniczyli również członek zarządu PR Jerzy Kłosiński oraz pełniąca obowiązki dyrektora anteny i redaktora naczelnego Hanna Dołęgowska, wieloletnia dziennikarka PR4.

Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, prezes Stanisławczyk potwierdziła wprowadzenie nowej stacji, która zastąpi radiową Czwórkę i będzie rozgłośnią informacyjno-publicystyczną. Jej zdaniem, rynek potrzebuje takiej anteny, dlatego nie będzie to projekt „na chwilę”. Nad koncepcją nowego radia informacyjnego wciąż trwają prace.

Barbara Stanisławczyk uspokajała zespół redakcyjny Programu IV, że uruchomienie nowej anteny odbędzie się na bazie radiowej Czwórki, a nie z pominięciem obecnie zatrudnionego zespołu. - To będzie zmiana w sensie programowym, nie ludzkim - powiedziała na spotkaniu. - Będziecie w tym projekcie uczestniczyć - podkreślała prezes spółki.

- Trwanie przy błędach poprzedników nie ma sensu. Mam być tylko urzędnikiem, który podpisuje faktury i nic nie zmienia? - mówiła Barbara Stanisławczyk.

Nowa antena Polskiego Radia ma ruszyć w ciągu kilku miesięcy, najprawdopodobniej nastąpi to dopiero jesienią. Przekształcenie charakteru rozgłośni z młodzieżowego na publicystyczno-informacyjny wiązać się ma ze zmianą nazwy.  - Nazwa ma wskazywać, że jest to radio informacyjne - stwierdziła prezes Polskiego Radia. W jej opinii, pozostawienie dotychczasowej nazwy będzie wiązało tworzony projekt z programem kierowanym do młodzieży.

Stanisławczyk zapewniała jednak, że zarząd chce zatrzymać przy odbiornikach młodego słuchacza, do którego obecnie kierowany jest program Czwórki. Rozgłośnia ma być kierowana do słuchacza w przedziale wieku od 18 do 40 lat. Dlatego studenci nadal będą grupą, do której odświeżony Program IV skieruje swój program. - Jesteśmy otwarci na pomysły, jeśli macie pomysły, jak zagospodarować tę grupę - powiedziała do redakcji PR4 prezes Stanisławczyk. - Tę młodzież trzeba przygarnąć - dodała.

Na spotkaniu z zespołem radiowej Czwórki prezes Polskiego Radia podkreślała, że nie zamierza tworzyć radia politycznego, bo czuje się człowiekiem mediów, a nie urzędnikiem. - Nie mam związków politycznych. Działam w czasie takich realiów politycznych, jak każda ekipa - tłumaczyła Barbara Stanisławczyk. - Chcemy robić niezależne, obiektywne, dziennikarskie radio - podkreślała.

Jednocześnie prezes nie zgodziła się z tym, że treści przekazywane na antenie Czwórki w obecnym kształcie są apolityczne. Jej zdaniem, polityka wpisuje się nie tylko w informację, ale także wynika z kontekstu obyczajowego, religijnego i światopoglądowego.

Na zebraniu przypomniano zarządowi formułę nieistniejącego Radia BIS (radio muzyczne, które w maju 2008 roku zastąpiło PR Euro). Prezes Stanisławczyk sceptycznie odniosła się do pomysłu powrotu do tamtej koncepcji, twierdząc, że antena taka nie miałaby szansy na wysoką słuchalność.

W rozgłośni, która zastąpi Czwórkę ma być mniej muzyki, ale na razie prezes nie chciała mówić o szczegółach. Podkreślała, że nad nową ramówką wciąż trwają prace.

W portfolio Polskiego Radia znajduje się już antena informacyjno-publicystyczna - to Polskie Radio 24, które istnieje od grudnia 2010 roku. Stacji można słuchać w internecie i w ramach naziemnej radiofonii cyfrowej DAB+.

Na razie nie wiadomo, czy po zmianie charakteru Programu IV będą istniały obie rozgłośnie informacyjne. Ramówka PR24 także jest kierowana do słuchaczy młodych i w średnim wieku. Zarząd ma już jednak  sposób, jak to rozwiązać. - Nie mogą być dwie podobne anteny - mówiła na spotkaniu z zespołem Czwórki prezes Stanisławczyk, ale szczegółów nie podała.

Barbara Stanisławczyk zapowiedziała również, że chce spotykać się z zespołem i rozmawiać na temat zmian oraz regularnie informować o postępie prac nad nową formułą radia.

Z danych Radio Track wynika, że w okresie od listopada ub.r. do stycznia br. udział PR4 w rynku wyniósł 0,5 proc.

 

Dołącz do dyskusji: Czwórka jesienią stanie się radiem informacyjnym. Będzie nowa nazwa

125 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dijon
Co to w ogóle ma być!? Radio informacyjne dla 18-40? Podziękuję. Młodzi ludzie chcą posłuchać ambitniejszej muzyki, takiej jakiej nie znajdą w innych stacjach, a nie gadających głów, bo od tego są pozostałe anteny Polskiego Radia. A poza tym to jak to będzie wyglądać? Łukasz Napora prowadzący dyskusję o TTIP? Buahahaha. Wolne żarty.
0 0
odpowiedź
User
marysia
wara mi od Czwórki warchoły z Pisu
0 0
odpowiedź
User
Tomek
nie to nie będzie radio informacyjne tylko pisowska propaganda na któa wkrotce wyciagna rękę po pieniazki w abonamencie do wszystkich, tzn pewnie zwolnia swoj ciemny elektorat a kaza placic ludziom na poziomie ktorym pis smierdzi moczem
0 0
odpowiedź