SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czego klienci oczekują od marek? Wysokiej jakości obsługi i sprawnej reklamacji

Klienci coraz częściej oceniając marki, z których korzystają, zwracają uwagę nie tylko na wysoką jakość obsługi czy sprawny proces reklamacji, ale także na gesty wychodzące poza procedury, świadczące o bardziej ludzkim obliczu marki - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

W badaniu respondenci pytani byli m.in. o "punkty zwrotne" w postrzeganiu przez nich marek, z których korzystają. 1/3 konsumentów przyznała, że ma wyjątkowo pozytywne doświadczenia z markami, z których korzysta.

Najczęściej wskazywane obszary, w których klienci mieli pozytywne doświadczenia z marką, to wysoka jakość obsługi, sprawny proces reklamacji oraz wychodzenie poza oczekiwania klienta.

Klienci oczekują, że będą obsłużeni miło, przyjemnie, profesjonalnie i fachowo, zaś ich reklamacja przebiegnie szybko, sprawnie i na ich korzyść. Ważny jest także trzeci czynnik, czyli wychodzenie poza konsumenckie oczekiwania, pozytywne zaskakiwanie.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 1-16 lutego 2014 r. techniką CAWI na próbie N=810 dorosłych internautów. Próba została dobrana proporcjonalnie do populacji internautów pod kątem płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania.

Dołącz do dyskusji: Czego klienci oczekują od marek? Wysokiej jakości obsługi i sprawnej reklamacji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anna
Klienci na ogół wiedzą, czego chcą a najlepszym sposobem na pozyskanie klienta i utrzymanie go jest zaoferowanie mu najwyższej jakości obsługi klienta. A to oferują systemy typu CRM np. CRM Kamflex, który pomaga w podtrzymywaniu pozytywnej relacji z klientem, służy jako dobry program do reklamacji, fakturowania i wystawiania dokumentów i dzięki dopasowanym modułom wpływa na efektywność i sprawność, co pomaga w spełnieniu oczekiwań klienta. Reklamacja to aż 24% odpowiedzi ankietowanych, więc chyba warto zadbać o program, który jest wielofunkcyjny i pozwala na poprawienie procesu reklamacji? Naprawdę polecam a więcej o systmie Kamflex można znaleźć tutaj: https://kamflex.pl/
0 0
odpowiedź