CDA.pl z własnym działem sprzedaży reklam, szefem Karol Kowalski
CwMedia, wydawca serwisu CDA.pl, uruchamia własne biuro sprzedaży reklam. Będzie nim kierował Karol Kowalski, wcześniej związany m.in. z NetShare Media Group, IDMnetem i Evolution Media Net.
- Potencjał reklamowy CDA.pl jest ogromny i jestem pewien, że możemy go jeszcze lepiej wykorzystać niż do tej pory. Dlatego właśnie podjęliśmy decyzję o samodzielnym sprzedawaniu powierzchni reklamowej, a nie zlecaniu tego zewnętrznej sieci reklamowej bądź agencji - uzasadnia Łukasz Ćwiek, dyrektor generalny CwMedia. - W ostatnim okresie spółka zwiększyła przychody z tytułu subskrypcji płatnego kanału VOD, ale reklama internetowa jest dla nas nadal bardzo ważnym źródłem dochodu - dodaje.
Z danych finansowych, które firma udostępniła w związku z ofertą sprzedaży 9 proc. jej akcji, wynika, że w pierwszej połowie br. wpływy reklamowe CDA.pl wyniosły 1,9 mln zł, wobec 6,4 mln zł w całym ub.r. i 7,3 mln zł w 2015 roku. Jednocześnie mocno wzrosły przychody ze sprzedaży dostępu do płatnej oferty CDA Premium - z 3,4 mln zł w całym ub.r. do 6,1 mln zł w pierwszej połowie br.
CwMedia podaje, że wpływy reklamowej CDA.pl pochodziły dotychczas głównie z emisji reklam display i wideo (jako tzw. pre-rolli przed właściwymi materiałami).
Za stworzenie działu sprzedaży reklam witryny i późniejsze kierowanie nim odpowiada Karol Kowalski. Poprzednio był szefem strategii w agencji NetShare Media Group, a wcześniej pracował m.in. w sieciach IDMnet i Evolution Media Net. Z branżą reklamy internetowej jest związany od kilkunastu lat.
CDA.pl poprzednio był obsługiwany w zakresie sprzedaży reklam przez IDMnet.
Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. CDA.pl zanotował 7,37 mln realnych użytkowników i 173,9 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: CDA.pl z własnym działem sprzedaży reklam, szefem Karol Kowalski