Cannes Lions 2015: ponad 40 tys. zgłoszeń
Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions oraz towarzyszących mu konkursów Lions Health i Lions Innovation zgłoszonych zostało 40 133 prac.
W przypadku Cannes Lions nadesłanych zostało 37 426 prac. W porównaniu z ubiegłym rokiem najbardziej wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach Creative Effectiveness Lions (ponad dwukrotnie), Film Lions (+8 proc.) Branded Content & Entertainment Lions (+18 proc.) oraz Film Craft Lions (+6 proc.). Natomiast spadki odnotowano w kategoriach Press Lions i Outdoor Lions.
Do konkursu Lion Health wpłynęły 1862 prace, co oznacza wzrost o 30 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, a na odbywający się po raz pierwszy jako samodzielna impreza konkurs Lions Innovation nadesłano 845 prac.
ZGŁOSZENIA DO CANNES LIONS 2015 | |
Kategoria | LICZBA ZGŁOSZEŃ |
Branded Content & Entertainment Lions | 1394 |
Creative Data Lions | 619 |
Creative Effectiveness Lions | 160 |
Cyber Lions | 3 738 |
Design Lions | 2 409 |
Direct Lions | 2 813 |
Film Lions | 3 070 |
Film Craft Lions | 2 205 |
Glass Lion: The Lion for Change | 166 |
Health & Wellness Lions | 1 430 |
Innovation Lions | 226 |
Media Lions | 3 179 |
Mobile Lions | 1 246 |
Outdoor Lions | 5 037 |
Pharma Lions | 432 |
PR Lions | 1 969 |
Press Lions | 4 470 |
Product Design Lions | 280 |
Promo & Activation Lions | 3 196 |
Radio Lions | 1 720 |
Titanium and Integrated Lions | 374 |
SUMA | 40 133 |
Wszystkie prace będą oceniać międzynarodowe składy jurorskie złożone łącznie z 366 osób. Wyniki poznamy podczas 62. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, który odbędzie się w dniach 21-27 czerwca br. Wiadomo już, że nagrodę dla najbardziej kreatywnego marketera roku odbierze firma Heineken, a dla człowieka roku mediów - SY Lau z Tencent. Ponadto Al Gore otrzyma nagrodę Cannes LionHeart, a nagrodę Lion of St. Mark odbierze Bob Greenberg, założyciel i szef agencji reklamowej R/GA.
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2015: ponad 40 tys. zgłoszeń