Producent Budweisera rezygnuje ze sponsorowania Super Bowl
Koncern AB InBev, producent takich piw, jak Budweiser, Bud Light i Michelob Ultra poinformował, że od 2023 roku nie będzie już sponsorem finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl. Firma była jego sponsorem od 1989 roku.
AB InBev jest wyłącznym partnerem alkoholowym i sponsorem Super Bowl od 1989 roku. Firma podpisała w grudniu ub.r. umowę sponsorską z organizatorami rozgrywek ligą NFL o wartości 250 mln dolarów rocznie.
Teraz koncern poinformował, że nie przedłuży wyłącznej umowy sponsorskiej z NFL od 2023 roku. Oznacza to, że konkurenci AB InBev, tacy jak Heineken i Molson Coors, po raz pierwszy od 35 lat będą mogli swobodnie wyświetlać ogólnokrajowe reklamy podczas Super Bowl.
AB InBev i NFL odnowiły współpracę w grudniu 2021 r. Koncern mógł już promować jedynie piwa, bo stracił kontrolę nad prawami do reklam mocnego alkoholu w czerwcu ub.r., kiedy Diageo zostało pierwszym w historii oficjalnym sponsorem alkoholi w NFL, podpisując kontrakt o wartości 30 mln dolarów rocznie.
W marcu ogłoszono również, że marka Bud Light będzie obecna na wszystkich głównych imprezach NFL poza sezonem, m.in. jako sponsor NFL Draft 2022, który odbył się w kwietniu.
AB InBev poinformował, że decyzja o wycofaniu się z udziału w Super Bowl umożliwi firmie lepsze wykorzystanie wydatków marketingowych przez cały rok, zarówno w sezonie piłkarskim, jak iw miesiącach letnich, kiedy konsumenci kupują więcej napojów.
W drugiej połowie maja br. koncern PepsiCo poinformował, że po 10 latach rezygnuje ze sponsorowania przerwy podczas meczu finałowego NFL.
Dołącz do dyskusji: Producent Budweisera rezygnuje ze sponsorowania Super Bowl