Białystok promowany jako „tradycyjnie wielokulturowy” (wideo)
Ruszyła kampania społeczna „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy” podkreślająca pozytywne znaczenie, jakie dla mieszkańców tego miasta mają obcokrajowcy. Akcję na zlecenie Fundacji Dialog przygotowała i realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej.
Celem akcji jest budowanie dialogu międzykulturowego oraz zwiększenie świadomości białostoczan na kwestie związane ze zwyczajami i dziedzictwem przedstawicieli wielu narodowości. Spot i plakaty pokazują, jak cudzoziemcy wpisują się naturalnie w codzienne życie Białegostoku.
- Kampania koncentruje się na pojedynczym i wyrazistym przekazie, że nieważne skąd jesteś, jakie masz obyczaje, kolor skóry, światopogląd, jesteśmy sąsiadami, więc tworzymy Białystok razem - tłumaczy Marcin Kruhlej z Fundacji Dialog. - Chcielibyśmy wyjść do ludzi, przypomnieć mieszkańcom Białegostoku, jak ważną i charakterystyczną dla naszego miasta cechą była od zawsze jego multikulturowość, a także przybliżyć im obyczaje, wierzenia i dziedzictwo kulturowe ludzi, z którymi często mieszkają po sąsiedzku, a tak naprawdę niewiele o nich wiedzą - dodaje.
Akcja potrwa do czerwca przyszłego roku. Obejmuje zarówno działania w mediach (regionalne stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe i tytuły prasowe, serwisy internetowe - m.in. wielokulturowybialystok.pl, nośniki outdoorowe), jak również wydarzenia kulturalne i edukacyjne mające integrować mieszkańców Białegostoku, m.in. warsztaty i pokazy muzyczno-taneczne, spotkania dotyczące mody i akcesoriów charakterystycznych dla różnych kultur oraz event z okazji Dnia Dziecka.
Za przygotowanie koncepcji i realizację kampanii odpowiada agencja Fabryka Komunikacji Społecznej, która zdobyła to zlecenie w przetargu publicznym.
Akcja jest organizowana przez Fundację Dialog w ramach projektu „Multi-stok” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i z budżetu państwa.
Dołącz do dyskusji: Białystok promowany jako „tradycyjnie wielokulturowy” (wideo)