SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja Ogilvy zwiększyła wpływy do 23 mln zł i miała 1,68 mln zł zysku

Agencja reklamowa Ogilvy zwiększyła wpływy sprzedażowe w 2018 roku o 1,87 mln zł, do 23,02 mln zł. Spółce udało się odrobić stratę netto z 2017 roku w wysokości 2,14 mln zł i zamknąć ub.r. zyskiem w kwocie 1,68 mln zł.

Przychody ze sprzedaży agencji Ogilvy pochodziły w 2018 roku - podobnie jak rok wcześniej -  w całości z działalności prowadzonej w Polsce. 22,23 mln zł - z usług reklamowych, a 788,14 tys. zł z usług pozostałych. W 2017 roku było to odpowiednio 21,15 mln zł i 243,9 zł.

Wraz ze wzrostem wpływów,w górę poszły też koszty działalności operacyjnej w omawianym okresie: z 21,24 mln zł w 2017 roku do 22,19 mln zł w 2018 roku. Wydatki na usługi obce wynosiły w ub.r. 15,52 mln zł (wobec 15,41 mln zł rok wcześniej). Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 5,22 mln zł wobec 4,57 mln zł rok wcześniej.

Średnie zatrudnienie w Ogilvy wyniosło 44 osoby. Najwięcej, bo 16 osób to pracownicy działu obsługi klienta. W dziale strategii pracowały 3 osoby, w administracji 6, w finansach – 8, w produkcji -2, a w kreacji – 8.

Zysk ze sprzedaży wyniósł na koniec 2018 roku 827,6 tys. zł (wobec 89,1 tys. zł straty w 2017 roku).

Agencja wypracowała zysk z działalności operacyjnej w kwocie 2,06 mln  zł (wobec 2,13 mln zł straty rok wcześniej). Zysk brutto na koniec 2018 roku wynosił 2,1 mln zł, a zysk netto – 1,68 mln zł. W 2017 roku agencja miała stratę brutto w wysokości 2,16 mln zł, strata netto wyniosła 2,14 mln zł.

Wzrosły zobowiązania finansowe spółki - z 6,24 mln zł w 2017 roku do 6,6 mln zł w 2018 roku. Obejmowały one m.in. pożyczki i kredyty w wysokości 1,45 mln zł (3,15 mln zł rok wcześniej) oraz zobowiązania handlowe w kwocie 1,66 mln zł (2,91 mln zł rok wcześniej).

W ostatnich dniach do grona klientów agencji Ogilvy dołączył serwis Allegro - agencja po wygranym przetargu będzie obsługiwać tę firmę kompleksowo do końca przyszłego roku.

Na początku maja br. agencja na poziomie europejskim wygrała przetarg firmy Mattel na obsługę w regionie EMEA.

W marcu Ogilvy wygrała przetarg na obsługę kreatywną firmy Whirlpool w Europie Środkowej i Wschodniej.

W grudniu ub.r. agencja Ogilvy wygrała przetarg firmy Adidas na obsługę marki Reebok w Europie Wschodniej.

Z informacji udostępnionych w rocznym sprawozdaniu w KRS wynika, że w ub.r. doszło do połączenia kilku spółek powiązanych ze spółka Ogilvy. Nastąpiło to poprzez przeniesienie całego majątku spółek Redworks, Ogilvy PR oraz Soho Square na spółkę Ogilvy.

Dołącz do dyskusji: Agencja Ogilvy zwiększyła wpływy do 23 mln zł i miała 1,68 mln zł zysku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Iwona malecka
23 miliony to poziom dobrej budki z kebabem. Gleboko rozczarowujace.
0 0
odpowiedź
User
Tosiek
Wygląda na to, że nagrody jednak przekuwają się na zysk.

Inne agencje powinny to zauważyć.
0 0
odpowiedź