SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

4fun Media kupiła 51 proc. udziałów naEkranie.pl za 2,48 mln zł i powołała Mateusza Góreckiego do zarządu

Grupa 4fun Media zawarła umowę kupna od swojego głównego akcjonariusza Nova Group Cyprus 51 proc. udziałów serwisu naEkranie.pl. Wartość transakcji to 2,48 mln zł. Prezes naEkranie.pl Mateusz Górecki został powołany do zarządu 4fun Media.

Ross Newens, prezes 4fun MediaRoss Newens, prezes 4fun Media

Trzy tygodnie temu 4fun Media poinformowała, że zaczęła negocjacje dotyczące kupna 51 proc. udziałów firmy naEkranie.pl zarządzającej serwisem internetowym o takiej samej nazwie. Wartość spółki została oszacowana metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych na 5,4 mln zł.

W środę 4fun Media podała, że zawarła umowę kupna tego pakietu za 2,48 mln zł. Podkreśliła, że kwota jest o 10 proc. niższa niż wynikałoby to z wyceny wartości całej firmy.

Serwis naEkranie.pl (wcześniej Hatak.pl) działa od 6 lat, zajmuje się tematyką filmów i seriali, gier wideo, muzyki, książek i nowych technologii. Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. zanotował 1 mln realnych użytkowników i 4,12 mln odsłon.

Firma naEkranie.pl w ub.r. zanotowała 1,9 mln zł wpływów netto ze sprzedaży (wobec 854,6 tys. zł rok wcześniej) i 491 tys. zł zysku netto (w 2016 roku miała 52,5 tys. zł straty). W minionym półroczu miała prawie 1 mln zł sprzedaży i 230 tys. zł zysku operacyjnego, a według szacunków swojego kierownictwa w całym br. osiągnie nieco ponad 2 mln zł przychodów i blisko 700 tys. zł zysku EBITDA.

Grupa 4fun Media stawia na rozwój w internecie

Dlaczego grupa 4fun Media zdecydowała się przejąć naEkranie.pl? - W Nova Group kupujemy spółki wymagające restrukturyzacji lub takie, które mają duży potencjał, ale brak funduszy na jego rozwój. NaEkranie.pl należała do tej drugiej grupy. Nova Group pełniła tu rolę inkubatora, biorąc na siebie ryzyko inwestycyjne i koszty rozwoju biznesu. Teraz uznaliśmy, że NaEkranie.pl, jest już na etapie, kiedy ryzyko jest niskie, a potencjał na rozwój w strukturach 4fun Media bardzo obiecujący - tłumaczy Ross Newens, współzałożyciel i współwłaściciel Nova Group, a od marca br. także prezes 4fun Media.

- Dlatego jesteśmy głęboko przekonani, że w przyszłości przejęcie to przyczyni się do wzrostu (skonsolidowanych zysków grupy 4fun Media a tym samym wykreuje wzrost) wartości dla akcjonariuszy 4fun Media. Tym bardziej, że zastosowaliśmy spore dyskonto do wyceny biegłego rewidenta - dodaje.

- Przejęcie NaEkranie.pl to pierwszy i z pewnością nie ostatni krok w realizacji strategii rozwoju 4fun Media w segmencie digital content. Spółka ma już ugruntowaną pozycję rynkowej i osiąga z roku na roku coraz lepsze wyniki finansowe. Dzięki lekkiej strukturze organizacji jest w stanie wypracowywać bardzo wysokie marże - podkreśla Ross Newens. - Jesteśmy przekonani, że po włączeniu do Grupy 4fun możemy wygenerować wymierne synergie zarówno kosztowe, jak i przychodowe, skutecznie skalując biznes. Z jednej strony budujemy coraz szerszą bazę klientów, którą możemy monetyzować na różne sposoby, z drugiej zaś zyskujemy know how oraz zespół 25 osób potrafiący tworzyć wysokiej jakości treści, które możemy wykorzystywać w wielu naszych kanałach - wylicza.

Mateusz Górecki w zarządzie 4fun Media

W związku z transakcją do zarządu 4fun Media został powołany Mateusz Górecki, prezes naEkranie.pl (zachowa tę funkcję). W 4fun Media będzie odpowiedzialny za tworzenie segmentu internetowego, który ma pozwolić firmie zmniejszyć uzależnienie od rynku reklamowego oraz szybciej rozwijać biznes także za granicą.

Górecki zaczął zarządzać Hatak.pl cztery lata temu. Nadzorował przekształcenie witryny w naEkranie.pl. Wcześniej pracował m.in. w firmach Altkom Akademia, Exatel, Internet Group, CR Media, Grupa Pino i Program, był też już związany z 4fun Media. Ma 15 lat doświadczenia w branży nowych technologii i internetu.

Mateusz Górecki jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego oraz zarządzania i biznesu międzynarodowego na University of Bradford.

Tydzień temu poinformowano, że spółka 4fun.tv ustaliła wstępne warunki kupna aktywów firmy Mustache Warsaw, przede wszystkim sklepu internetowego Mustache.pl. Cena ma wynieść maksymalnie 480 tys. zł. Natomiast w czerwcu rada nadzorcza 4fun Media zgodziła się na zakup przez firmę za 1,9 mln zł 69,81 proc. udziałów spółki CupSell prowadzącej serwis z ubraniami i gadżetami z nadrukami.

4fun Media przyjęła wtedy strategię na najbliższe półtora roku zakładającą inwestycje w sektorach internetu i e-commerce.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała 11,4 mln zł wpływów sprzedażowych (po wzroście o 19 proc. w skali roku) oraz 1,45 mln zł zysku netto (wobec 650 tys. zł rok wcześniej). W ub.r. osiągnęła 3,95 mln zł zysku netto, z którego 2,44 mln zł wypłaciła w czerwcu w formie dywidendy.

Dołącz do dyskusji: 4fun Media kupiła 51 proc. udziałów naEkranie.pl za 2,48 mln zł i powołała Mateusza Góreckiego do zarządu

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jurek
Czyli tak: za stronkę internetową zapłacili znacznie więcej niż za sklepy, które mają klientów i coś sprzedają? I że niby to okazja, bo biegły rewident wycenił? Przypomina mi to historię Fachowcy pl gdzie też wyceny były z Kosmosu, przychodu na papierze ekstra, a okazywało się, że biznes to wydmuszka.

1 milion użytkowników pozwala zarobić miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy złotych. To się spina kosztowo?
odpowiedź
User
Marek
1 milion użytkowników pozwala zarobić miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy złotych. To się spina kosztowo?


A skąd masz dane, że naEKRANIE ma 1 milion użytkowników ?
odpowiedź
User
Redi
Rozumiem że prezes 4Fun Media kupił od siebie NovaGroup\NaEkranie. Miły gest. Zwłaszcza wobec prezesa :-)
odpowiedź