14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę
W styczniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe Jedynki wzrosły czterokrotnie, a Trójki - prawie dwukrotnie.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych bez autopromocji były dokładnie o 14,35 proc. wyższe niż przed rokiem, a bez uwzględnienia autopromocji - o 15,19 proc. wyższe. Natomiast nakłady na autopromocję zwiększyły się o 57,1 proc.
>>> Duży spadek Jedynki i Radia ZET, traci także Trójka
W skali roku zdecydowanie najwyższe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły dwie stacje Polskiego Radia: Jedynka i Trójka. Ta pierwsza zarobiła ponad cztery razy więcej, a ta druga - 80 proc. więcej. Z kolei wpływy reklamowe RMF FM (Grupa RMF) zwiększyły się rok do roku o 16,6 proc., TOK FM (Agora) - o 13,8 proc., a Radia ZET (Eurozet) - o 7,8 proc.
Eska Poznań zarobiła 5,3 proc. więcej, Eska Wrocław - 3 proc. więcej, a Eska Trójmiasto - 2,7 proc. więcej (wszystkie te stacje należą do Grupy Radiowej Time). Za to inne stacje sieci Eska zyskały z reklam mniej niż rok wcześniej - Eska Łódź o 4,1 proc., a Eska Warszawa o 14,1 proc. Natomiast cennikowe przychody reklamowe stacji Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) spadły rok do roku o 4,4 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
I.2012 | I.2011 | |
RMF FM | 88 273 150 zł | 75 667 660 zł |
Radio ZET | 40 449 855 zł | 37 506 725 zł |
Program III Polskiego Radia | 10 240 090 zł | 5 674 545 zł |
Program I Polskiego Radia | 6 916 050 zł | 1 679 940 zł |
Eska Wrocław | 3 911 458 zł | 3 798 628 zł |
Eska Warszawa | 2 850 440 zł | 3 317 800 zł |
TOK FM | 2 792 280 zł | 2 454 015 zł |
Eska Poznań | 2 585 448 zł | 2 454 015 zł |
Eska Łódź | 2 157 570 zł | 2 250 240 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 2 066 644 zł | 2 161 554 zł |
Eska Trójmiasto | 2 051 738 zł | 1 997 864 zł |
monitorowane stacje razem | 226 513 794 zł | 198 094 344 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 232 753 511 zł | 202 066 062 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 6 239 717 zł | 3 971 718 zł |
Dołącz do dyskusji: 14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę
muszą to księgowi z radia przeczytać i jeszcze raz policzyć wpływy - bo gdzieś jest błąd...
"Duży spadek Jedynki i Radia ZET, traci także Trójka"
To sa dwa sprzeczne komunikaty, nawet jeśli jest jakaś ukryta prawdziwa treść.
Taki przekaz jes nieczytelny i nie wiem, kto zatwierdxza takie karkołomne konstrukcje.
pozdrawiam