SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

100 prac od 20 agencji z Polski zgłoszonych do Golden Drum 2015

100 zgłoszeń od 20 polskich agencji powalczy w tegorocznej edycji festiwalu reklamowego Golden Drum w Portorożu. Najwięcej projektów zgłosiły agencje Isobar Polska, 180heartbeats + Jung v. Matt i K2. W sumie o nagrody walczy 1208 prac z Europy.

Do tegorocznej edycji Golden Drum zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo - Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Do części Off Drum: Portoroż Piran Poster Award, konkursu na najlepszy plakat reklamujący Portoroż, miasto-gospodarza festiwalu, zgłoszonych zostało 58 kreacji.

Podczas Golden Drum Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które łącznie nadesłały 100 zgłoszeń, z czego 86 w ramach dwóch głównych kategorii: Single Channel i Multi Channel. Najwięcej zgłoszeń pochodzi od agencji Isobar (17) oraz 180heartbeats + Jung v. Matt i K2 (po 10). Agencja DDB&tribal zgłosiła 8 propozycji a VML - 6. Po 4 prace wpłynęły od agencji Communication Unlimited, Change, McCann Worldgroup i Young & Rubicam.

Po trzy propozycje zgłosiły agencje Havas Worldwide, Leo Burnett oraz Scholz & Friends, a po dwie: Publicis, 2012 i Lemon Sky. Od agencji Lvov, MSLGroup, Polymus i Saatchi & Saatchi wpłynęło po jednym zgłoszeniu.

Ponadto do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award, zgłoszono 14 kreacji - 4 pochodzą od S4, 3 od Isobar, po 2 - od Lvov i 180heartbeats + Jung v. Matt, pozostałe trzy to zgłoszenia indywidualne.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało mniej prac niż przed rokiem - 1220 kampanii przesłano w 2014 roku. Organizatorzy tłumaczą to sytuacją polityczno-gospodarczej w Rosji i na Ukrainie, przez którą agencje z tych państw wysłały mniej zgłoszeń. Dla większości krajów biorących udział w konkursie, w tym dla Polski, odnotowana została tendencja wzrostowa (15 zgłoszeń więcej). Agencje z Bułgarii, Węgier, Słowenii, Rumunii i Słowacji zgłosiły dwa razy więcej kampanii, niż do poprzedniej edycji festiwalu. Po raz pierwszy w historii do grona reprezentacji państw obecnych na Golden Drum dołączyły agencje z Gruzji i Armenii.

Uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną statuetki Golden Drum we wszystkich kategoriach, odbędzie się 16 października w słoweńskim Portorożu.

Partnerem tegorocznej edycji Golden Drum jest agencja MSLGroup, która odpowiada za komunikację konkursu.

Dołącz do dyskusji: 100 prac od 20 agencji z Polski zgłoszonych do Golden Drum 2015

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl