Najchętniej oglądanym programem śniadaniowym we wrześniu tego roku było „Dzień Dobry TVN”, które w stosunku do ubiegłego roku zyskało kilkanaście tysięcy widzów. Pozycję wicelidera zajmuje „Pytanie na śniadanie”, choć program TVP2 zanotował największy spadek oglądalności w porównaniu do września zeszłego roku.
We wrześniu 2024 roku program "Dzień dobry TVN" oglądało średnio 316 tys. osób, co dało stacji 7,27 proc. udziału w rynku w grupie wszystkich widzów, 8,88 proc. w grupie wiekowej 20-54 i 8,17 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do wyników z września ubiegłego roku średnia widownia śniadaniówki TVN wzrosła o 17 tys. widzów.
Na drugiej pozycji wśród najchętniej oglądanych programów śniadaniowych znalazło się „Pytanie na śniadanie”, które we wrześniu miało średnio 248 tys. widzów. Przełożyło się to na 5,67 proc. udziałów Dwójki w grupie wszystkich widzów, 4,92 proc. w przedziale wiekowym 20-54 i 4,99 proc. w grupie 16-49. Różnica w oglądalności między liderem rynku a programem TVP2 to 68 tys. widzów.
“Pytanie na śniadanie” straciło 122 tys. widzów
„Pytanie na śniadanie” straciło jednak najwięcej widzów w porównaniu do wyników oglądalności z września ub.r. Wówczas, czyli przed zmianami w programie przeprowadzonymi w styczniu, śniadaniówkę Dwójki oglądało średnio 369 tys. widzów (przy udziale wynoszącym 8,4 proc.), co oznacza, że program rok do roku stracił 122 tys. widzów.
Czytaj także: "Halo tu Polsat" dogania "Pytanie na śniadanie" w grupie komercyjnej
Zmiany w “Pytaniu na śniadanie”
Największy w zestawieniu spadek widowni, jaki zanotowało “Pytanie na śniadanie”, związany jest ze zmianami przeprowadzonymi na początku roku. Kinga Dobrzyńska, która w styczniu została szefową programu, zdecydowała o całkowitej wymianie prowadzących. Dotychczasowych prezenterów: Katarzynę Cichopek i Macieja Kurzajewskiego, Tomasza Wolnego i Idę Nowakowska, Roberta Koszuckiego i Małgorzatę Opczowską, Tomasza Kammela i Izabellę Krzan, Małgorzatę Tomaszewską i Aleksandra Sikorę oraz Annę Popek i Roberta Rozmusa można było oglądać na ekranie do końca grudnia.
Od stycznia “Pytanie na śniadanie” prowadzi pięć duetów: Beata Tadla i Tomasz Tylicki, Klaudia Carlos i Robert El Gendy, Joanna Górska i Robert Stockinger, Katarzyna Dowbor i Filip Antonowicz oraz Katarzyna Pakosińska i Piotr Wojdyło.
Niebawem program przeniesie się do innego studia, które powstało w nowej hali zdjęciowej TVP przy siedzibie głównej TVP przy Woronicza w Warszawie. W nowej, jesiennej odsłonie “Pytania na śniadanie” mają się pojawić także nowe cykle, zmieni się także czołówka programu. Być może jednak największą zmianą będzie zmiana na stanowisku szefowej programu. Jak informowaliśmy pod koniec września, Kinga Dobrzyńska przebywa na zwolnieniu lekarskim, obecnie jej obowiązki sprawuje Izabela Rukat, szefowa agencji rozrywki i oprawy.
W medialnej przestrzeni pojawiły się jednak doniesienia, jakoby władze stacji zabiegały o powrót części dawnych prowadzących, by ratować odpływ widzów. Do obecnej, nie najlepszej sytuacji wokół “Pytania na śniadanie” odniósł się w rozmowie z portalem Wirtualnemdia.pl, Tomasz Kammel, który nazwał decyzję o wymianie prowadzących “błędną”.
Czytaj także: Dawne gwiazdy wrócą do TVP? Tomasz Kammel o sytuacji w "Pytaniu na śniadanie"
Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje codzienne pasmo „Nowy Dzień” w Polsat News, który we wrześniu śledziło na antenie głównego Polsatu średnio 196 tys. odbiorców przy udziale w rynku w grupie wszystkich widzów na poziomie 9,11 proc., 10,59 proc. w grupie 20-54 i 9,8 proc. w grupie 16-49. „Nowy Dzień” nieznacznie poprawił wyniki oglądalności w porównaniu do analogicznego okresu z ub.r., kiedy średnio przyciągał 194 tys. odbiorców. Pasmo nadawane jest w Polsacie od 6.00 do 7.55 lub 8.25 zależnie od dnia.
Pewną część czasu antenowego “Nowego Dnia” zajął nowy program "Halo tu Polsat", który wystartował 30 sierpnia i jest emitowany trzy razy w tygodniu, od piątku do niedzieli od 8.00 do 11.00. Oglądało go w zeszłym miesiącu średnio 188 tys. widzów, co dało Polsatowi 3,83 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,24 proc. w grupie komercyjnej 20-54 oraz 4,10 proc. w przedziale 16-49.
Biorąc pod uwagę tylko weekendowe wydania programów śniadaniowych, Polsat zajmuje trzecią pozycję. Liderem, podobnie jak w zestawieniu tygodniowym, jest “Dzień Dobry TVN”, które w weekendy śledzi 451 tys. widzów, a drugim najchętniej oglądanym programem jest “Pytanie na śniadanie”, które w soboty i niedziele ogląda w Dwójce średnio 284 tys. widzów.