„Dzień Dobry TVN” było najchętniej oglądanym programem śniadaniowym w październiku, śledziło go średnio 328 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Na drugiej pozycji uplasowało się „Pytanie na śniadanie” TVP2, które osiągnęło wzrost w porównaniu do września.
W październiku poranny program TVN oglądało średnio 328 tys. widzów, co przełożyło się na 7,7 proc. udziału stacji w telewizyjnym rynku w grupie wszystkich widzów, 9,29 proc. w przedziale wiekowym 20-54 oraz 8,64 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Grono widzów „Dzień Dobry TVN” poszerzyło się rok do roku o 5 tys., zwiększając także udziały w rynku w grupie wszystkich widzów, jak i w grupach komercyjnych. Wzrost o 12 tys. nastąpił zaś w poeównaniu do września br., kiedy to śniadaniówkę TVN oglądało średnio 316 tys. widzów.
Wraz z końcem października zakończył się nowatorski cykl z udziałem gwiazd, w ramach którego dziewięcioro osobistości m.in. ze świata sportu czy kultury rotacyjnie, przez tydzień współtworzyło poranny program TVN. Tej jesieni do grona gospodarzy dołączył Maciej Dowbor, a redakcję zasilił znany z TikToka dziennikarz filmowy Jacek Cygan, który w “Dzień Dobry TVN” zajmuje się tematyką show-biznesową.
Czytaj także: Koniec gwiazdorskiego cyklu „Dzień Dobry TVN”
Na drugiej pozycji, ze średnią widownią na poziomie 261 tys. widzów, uplasowało się „Pytanie na śniadanie”. To przełożyło się na 6,17 proc. udziału TVP2 w telewizyjnym rynku w gronie wszystkich widzów, 5,06 proc. w grupie 20-54 oraz 5,26 proc. w przedziale wiekowym 16-49.
Rok do roku program telewizyjnej Dwójki stracił 116 tys. widzów i zmniejszył udziały w rynku. Jednak w odniesieniu do danych z września br. „Pytaniu na śniadanie” przybyło 13 tys. widzów.
Przypomnijmy, że od 12 października „Pytanie na śniadanie” nadawane jest z nowego studia, ma nową oprawę, czołówkę i cykle. Pojawiły się także informacje prezentowane przez dziennikarzy TVP Info. Bez zmian pozostali za to prowadzący, którzy dołączyli do śniadaniówki TVP2 na początku roku, czyli: Joanna Górska i Robert Stockinger, Beata Tadla i Tomasz Tylicki, Klaudia Carlos i Robert El Gendy, Katarzyna Dowbor i Filip Antonowicz oraz Katarzyna Pakosińska i Piotr Wojdyło.
“Halo tu Polsat” na podium
Na trzecim miejscu jest emitowany trzy razy w tygodniu, od piątku do niedzieli program „Halo tu Polsat”, który w październiku zgromadził przed ekranami 188 tys. widzów. Dało to stacji udział w telewizyjnym rynku na poziomie 3,88 proc. wśród ogółu widzów, 4,02 proc. w grupie komercyjnej 20-54 oraz 3,71 proc. wśród odbiorców w wieku 16-49.
Niewiele słabiej w październiku wypadł codzienny program „Nowy dzień z Polsat News” (nadawany także w Polsacie), który we wrześniu zamykał podium, a który w zeszłym miesiącu oglądało na głównej antenie średnio 184 tys. widzów. Dało to 8,47 proc. udziału w grupie 4+, 10,49 proc. w grupie 20-54 oraz 9,91 proc. w przedziale 16-49. W porównaniu do ubiegłego roku “Nowy dzień z Polsat News” stracił prawie 5 tys. widzów. Większy ubytek widowni widać w porównaniu z wrześniem br., kiedy to pasmo kanału informacyjnego Polsatu oglądało średnio 196 tys. widzów.