Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

NESSO NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL Data ostatniej zmiany: 2010-12-20 22:29:00

Re: ciekawosta Yamaha z napędem na przodzie

2010-12-19 23:35:52 - NESSO NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL

yamaha
mialo byc oczywiscie :)







Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 20:57:07 - Shreek

NESSO napisał(a):
> Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.


--
M.



Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 03:51:51 - Michał V-R

W dniu 2010-12-21 00:27, Shreek pisze:
> NESSO napisał(a):
>> Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi
>
> Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
> tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
> tylnego koła.
> Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.
>
>
kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie
zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz
na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 03:57:02 - Michał V-R


> kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie
> zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz
> na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej
>

program jednoslad, sobie przypomnialem :-)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 21:15:31 - masti

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

> NESSO napisał(a):
>> Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi
>
> Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
> tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
> tylnego koła.
> Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.

hint: sprawność




--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 21:50:03 - Shreek

masti napisał(a):

> hint: sprawność

Też mi to przyszło do głowy.
No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej
sprawności?
Ogólna sprawność napędu spada.

Ponieważ po cześci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego
projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie
włączenie luzu, tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

--
M.



Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 22:11:24 - masti

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:50:03 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

> masti napisał(a):
>
>> hint: sprawność
>
> Też mi to przyszło do głowy.
> No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej
> sprawności?
> Ogólna sprawność napędu spada.
>
nie, tył ma jak miał plus trochę na przodzie.
Ale sam hydraulika to by miała dużo mniejszą sprawność niż łańcuch na tył
poza tym to ma służyć szczególnym przypadkom
czy w sporcie jak na początku to ma sens to wątpię choć koleś mówi o
zmniejszeniu zuzycia paliwa czyli ogólna sprawność powinna rosnąć.




--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 22:25:16 - Ivam

Użytkownik Shreek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ieofi3$hba$1@news.onet.pl...
> No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej
> sprawności?
> Ogólna sprawność napędu spada.

To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na
100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza
tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc
odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym
nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w
sprzegle etc.)

> Ponieważ po cześci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego
> projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie
> włączenie luzu, tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

To dziala tak, ze masz uklad pompa-motor. Bardzo podobny uklad, ale w
jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku
wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest
dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla
jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie
umozliwia hamowania silnikiem.


--
pzdr:
Ivam




Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 22:03:47 - Qlfon

W dniu 2010-12-20 21:15, masti pisze:
> Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
> wystukał:
>
>> NESSO napisał(a):
>>> Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi
>>
>> Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
>> tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
>> tylnego koła.
>> Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.
>
> hint: sprawność
hint II: masa
Sport jest koniem pociągowym tego typu nowinek a w sporcie masa to wróg
nr 1. No i po wrogu. BTW: jeździłem WR450 2track parę lat temu: dla mnie
lamy terenowej błogosławieństwo:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050



Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 21:28:36 - Ivam

Użytkownik NESSO napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iem04p$19r$1@news.onet.pl...
> Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi
>
> www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related

Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem.

Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych
problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w terenie
nieraz sie przydaje.

--
pzdr:
Ivam




Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 21:39:25 - masti

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:28:36 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

> Użytkownik NESSO napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:iem04p$19r$1@news.onet.pl...
>> Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi
>>
>> www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related
>
> Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem.
>
> Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych
> problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w
> terenie nieraz sie przydaje.

www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004



--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 22:08:53 - masti

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:48:30 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

> Użytkownik masti napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ieoett$ua0$51@news.onet.pl...
>> www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
>> www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004
>
> To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym
> przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co
> chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem,
> to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu.
>
> Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku.

były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech,
i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciągnął mocniej niż tył
to jakiś wynalazek musieli zrobić :)



--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: ciekawosta Yamaha z nap?dem na przodzie

2010-12-20 22:40:15 - duddits

W dniu 2010-12-19 23:35, NESSO pisze:
> yamaha
> mialo byc oczywiscie :)

No. To żeś ciekawostkę sprzed roku co najmniej odkopał :)
Tu sobie popatrz na dziwoloąga:
www.rokon.com/products/trailbrkr.htm

Z tego co mi wiadomo jest to jedyny produkowany seryjnie jednoślad z
napędem łańcuchowym na oba koła. Wprowadzony na rynek w 1963.

--
duddits
FZ8N.pl



Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 21:48:30 - Ivam

Użytkownik masti napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ieoett$ua0$51@news.onet.pl...
> www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
> www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004

To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym przeniesieniem
momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co chwile glebil, bo
ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem, to zaraz przednie kolo
go wyciagalo z poslizgu.

Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku.

--
pzdr:
Ivam




Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

2010-12-20 22:29:00 - Ivam

Użytkownik masti napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ieogl5$ua0$52@news.onet.pl...
> były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech,
> i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciągnął mocniej niż tył
> to jakiś wynalazek musieli zrobić :)

A moze bylo na lancuchach... nie dam sobie reki obciac.

Inna sprawa, ze nie chodzi mi o to, ze przod ciagnal mocniej niz tyl, tylko
w momencie, kiedy tyl byl w poslizgu, przod zamiast pelnic tylko role
kierujaca, pelnil rowniez role stabilizacji pojazdu.

Cos jak naped AWD w aucie, w ktorym wiekszosc momentu jest przekazywana na
tyl. Niby przod niewiele daje, ale znacznie ciezej jest wprowadzic taki
pojazd w poslizg z zarzuceniem tylu.


Inna kwestia, ze na 99% w przypadku takiego wyciagania pojazdu z poslizgu,
szlo by sie przyzywczaic i dopasowac sie do takiej charakterystyki pojazdu.

--
pzdr:
Ivam




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS