ABS - czym się różni nowy od starego?

Marcin N Data ostatniej zmiany: 2010-12-19 12:25:11

ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 12:01:11 - Marcin N

Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Czy
technika w tym względzie mocno się rozwija?

Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?




Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 12:53:17 - Budyń

Użytkownik Marcin N napisał w wiadomości
news:iefftd$i7$1@news.onet.pl...
> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?

w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał wyśmienicie.
Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić. Moze inne marki mialy
jakies problemy.



b.




Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 14:51:04 - de Fresz

On 2010-12-17 12:53:17 +0100, Budyń said:

>> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
>> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
>> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?
>
> w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał
> wyśmienicie. Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić.

Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie)
zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk
był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć
parę lat później lepiej to dopracowali.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 14:55:51 - Piotr Klimek

Dnia (Fri, 17 Dec 2010 14:51:04 +0100) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>>> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
>>> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
>>> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?
>>
>> w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał
>> wyśmienicie. Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić.
>
> Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie)
> zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk
> był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
> było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć
> parę lat później lepiej to dopracowali.

Gdybym mial zjechac z takiej mokrej gorki z kocimi lbami to raczej bym
uzywal tylko tylu na granicy zablokowania kola (mi jest latwiej wyczuc
blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do
zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa
:)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 17:29:05 - Budyń

Użytkownik Piotr Klimek napisał w wiadomości
news:slrn.pl.igmr25.nu1.usenet@piko.homelinux.net...
>> Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie)
>> zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk
>> był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
>> było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć
>> parę lat później lepiej to dopracowali.
>
> Gdybym mial zjechac z takiej mokrej gorki z kocimi lbami to raczej bym
> uzywal tylko tylu na granicy zablokowania kola (mi jest latwiej wyczuc
> blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do
> zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa
> :)

No to rzeczywiscie wtedy były te abs-y kiepskie. Tyle ze w moim był ok -
żadne kocie łby itp nie robiły na nim wrażenia. A hample zaciskałem do
oporu, abs trzeszczał az miło :-)





b.




Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 13:18:43 - Tytus z fabryki

Siemka

***Marcin N Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed
4-5 lat? Czy technika w tym względzie mocno się rozwija? Wszyscy pieją z
zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy rzeczywiście jest taki
fajny, czy to tylko marketing?

Jezdzilem DL-em ze starym ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
Nie wiem jak z roznica w drodze hamowania na suchym. Oczywiscie ulatwia
jazde - wyłaczajac potrzebe klasycznych umiejetnosci. No ale o tym to ja
raczej nie powinieniem - po sliznieciu przodu na zamknieciu sezonu :)

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 13:26:14 - Piotr Klimek

Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
wyklawiaturowal co nastepuje:


> Jezdzilem DL-em ze starym ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
> zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.

W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
na maksa kierownica?


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 13:47:31 - kakmar

Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek napisał/a:
> Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>
>> Jezdzilem DL-em ze starym ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
>> zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
>
> W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
> na maksa kierownica?
>
A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?

A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
życiem w klamkę.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 13:49:53 - AZ

On 2010-12-17, kakmar wrote:
>
> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
> życiem w klamkę.
>
Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.

--
Artur
ZZR 1200



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 14:01:03 - kakmar

Dnia 17.12.2010 AZ napisał/a:
> On 2010-12-17, kakmar wrote:
>>
>> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
>> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
>> życiem w klamkę.
>>
> Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.
>
Tyż na to wpadłem, nie wiem tylko czy karzą płacić tą opłatę z umowy na
jazdę testową? Czy przeproszą za niezgodność towaru z umową i zaproponują
naprawienie moich ewentualnych strat ;)

Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 13:08:32 - jeszua

On 17 Gru, 14:01, kakmar wrote:
> Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
> media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

slabo patrzysz. zajrzyj na strone motocykla, AFAIR sa chyba nwet 2

--
jeszua
ck krakoff
rs, xc, xtz



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 14:41:49 - Seba

Fri, 17 Dec 2010 13:01:03 +0000 (UTC), *kakmar* napisał(a):

> Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
> media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

Jakiś czas temu w jednym z naszych rodzimych pism o moto był dosyć
rozbudowany test aktualnie stosowanych rozwiązań w tym względzie.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.
FZS 600



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 13:56:06 - Piotr Klimek

Dnia (Fri, 17 Dec 2010 12:47:31 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje:

>>> Jezdzilem DL-em ze starym ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
>>> zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
>>
>> W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
>> na maksa kierownica?
>>
> A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?
>
> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
> życiem w klamkę.

Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie poza tym, ze
przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
predkosc.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 14:16:54 - kakmar

Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek napisał/a:
>
> Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
> nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie

No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wątpliwości. Czy aby
na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i
stosowną do prędkości przestrzeń ;)

> poza tym, ze
> przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
> predkosc.

Ale co jeśli dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy
hamowaniu przodem w zakręcie? Co jeśli kierownik pojazdu ma zamiar,
i potrafi jechać po zacieśniającym się łuku, wraz ze spadaniem prędkości?

Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
(przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
No i?

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 14:22:54 - Piotr Klimek

Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:16:54 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
>> nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie
>
> No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wątpliwości. Czy aby
> na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i
> stosowną do prędkości przestrzeń ;)

Nie wiem, nie mam ABS i nie probowalem tego nigdy. Po prostu napisalem jak
mi sie wydaje, ze zadziala :)

>
>> poza tym, ze
>> przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
>> predkosc.
>
> Ale co jeśli dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy
> hamowaniu przodem w zakręcie? Co jeśli kierownik pojazdu ma zamiar,
> i potrafi jechać po zacieśniającym się łuku, wraz ze spadaniem prędkości?
>
> Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
> (przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
> No i?

Nie mam pojecia :)


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 14:33:25 - Tytus z fabryki

Siemka

***kakmar
Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
(przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
> No i?


....chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na
zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu
zapnie naped...
Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na
podnozkach :)

Mam nadzieje ze to ironia...:)))
choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do
wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni...
I nie dziala w bocznym poslizgu.
IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w
moto)
a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji
motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo
na szuterku.
Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i
zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w
przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.
Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki







Re: ABS - czym si? ró?ni nowy od starego?

2010-12-19 00:33:34 - kakmar

Dnia 17.12.2010 Tytus z fabryki napisał/a:
> Siemka
>
> ***kakmar
> Ale mo?e inny przyk?ad. Dojazd do zakr?tu, szybko, hamulec do ko?ca
> (przecie? jest ABS), i z terkocz?cym przodem sk?adam si? w zakr?t, szybko.
>> No i?
>
>
> ...chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na
> zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu
> zapnie naped...

No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazują
z wyświetlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS.

> Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na
> podnozkach :)

Ii?
>
> Mam nadzieje ze to ironia...:)))

Eeee no skąd, przecież _fachowcy_ tak właśnie polecają stosować ABS,
hamulec do końca i skręcamy. Znaczy omijamy przeszkodę. Nie zdarzyło Ci
się widzieć/być na takim szkoleniu? Auto co prawda, ale system ten sam ;)

> choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do
> wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni...
> I nie dziala w bocznym poslizgu.

No ba, nawet na 4kołach nie działa, co wielu dziwi, stąd moje wątpliwości.

> IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w
> moto)
> a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji
> motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo
> na szuterku.
> Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i
> zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w
> przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.

A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje są na prostej ze
zmianą nawierzchni i wypadły zajebiście, tyle że jakoś odrobinę nienaturalnie.

> Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.
>
Cóż, nie każdy jest doskonały ;)
Ale nie przejmuj się, ostatni raz w tym roku wyjebałem się na Piaggio liberty
200, więc na Hondzie też by się pewnie udało.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-20 18:15:19 - Tytus z fabryki

Siemka
*** kakmar
No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazują z
wyświetlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS.

I co - tam w tym GP skladaja sie w winkle na zahamowanym przodzie???

Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na
podnozkach :)
Ii?

Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to
fotkami :)


***Eeee no skąd, przecież _fachowcy_ tak właśnie polecają stosować ABS,
hamulec do końca i skręcamy. Znaczy omijamy przeszkodę. Nie zdarzyło Ci się
widzieć/być na takim szkoleniu?

Bylem ale abs'u nie dowiezli...puszka to inna para kaloszy...

*** A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje są na
prostej ze zmianą nawierzchni i wypadły zajebiście, tyle że jakoś odrobinę
nienaturalnie.

Bo zwykle sa to testy oplacane przez producenta :)
Byla niedawno prezentacja tego C-ABS'u i rzeczywiscie na prostej mokrej
drodze ladnie hamowal.

*** Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I. Cóż, nie każdy
jest doskonały ;) Ale nie przejmuj się, ostatni raz w tym roku wyjebałem się
na Piaggio liberty 200, więc na Hondzie też by się pewnie udało.

Mi siem jeszcze nie udalo glebnac na Malagutku - ale pracuje nad tym :) n.p.
objazd korka po odcinku robot drogowych - okazalo sie ze droga byla swiezo
spryskana jakims dziadostwem typu lepik i juz po chwili zamiast opon mialem
balony z kamyczkow i piasku :) Hamowanie i przyspieszanie na czym takim
dopiero daje adrenaline :)

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-20 03:47:32 - Michał V-R

W dniu 2010-12-20 21:45, Tytus z fabryki pisze:

> Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to
> fotkami :)

AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza sprzegla :-)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 12:46:21 - Tytus z fabryki

Siemka

***Michał V-R AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza
sprzegla :-)

Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki
P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...






Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 12:48:48 - AZ

On 2010-12-21, Tytus z fabryki wrote:
>
> ***Micha? V-R AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza
> sprzegla :-)
>
> Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???
>
O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm.
> P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...
Wlasnie. Gdzie sa te Twoje fotki z ND to bym koledze pokazal, temu ktory
nie wie co to kaczuszka.

--
Artur
ZZR 1200



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-20 14:59:00 - Michał V-R

W dniu 2010-12-21 16:18, AZ pisze:

>> Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???

on skromny jest i dlatego :-D


> O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm.
>> P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...
> Wlasnie. Gdzie sa te Twoje fotki z ND to bym koledze pokazal, temu ktory
> nie wie co to kaczuszka.
>
ja tez chce, ja tez

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-22 12:58:55 - Tytus z fabryki

Siemka

*** Michał V-R
ja tez chce, ja tez

Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat...
za to kolega AZ sie specjalizowal dopoki mu nie wytlumaczylem co i jak...

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-22 10:17:35 - Michał V-R

W dniu 2010-12-22 16:28, Tytus z fabryki pisze:

> Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat...
> za to kolega AZ sie specjalizowal dopoki mu nie wytlumaczylem co i jak...

No tak, on do ptactwa ma szczegolny sentyment
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 12:21:44 - kakmar

Dnia 20.12.2010 Tytus z fabryki napisał/a:
> Siemka
> *** kakmar
>> No ja te?, z ABS, bo w TV to widzia?em na relacji z MotoGP gdy pokazuj? z
>> wy?wietlaniem kawa?ka telemetrii. Tyle ?e oni bez ABS.
>
> I co - tam w tym GP skladaja sie w winkle na zahamowanym przodzie???
>
Tak ciągle hamując składają się w zakręty, a to coś dziwnego jest?
Nie podejmuję się rozwijać dyskusji o semantyce zahamowanego przodu.
Ale jeśli chodzi Ci o to, czy dopiero po puszczeniu klamki zaczynają się
składać, czy składają się nadal hamując. To zdecydowanie to drugie.

Stąd też 2 przykład. Oczekuję że taki zajebisty ABS, przejmie od kierownika
problem dozowania hamulca w czasie składania się w zakręt. I oczywiście zrobi
to lepiej, niż marnie wyćwiczony amator po ~500h na palcu/lotnisku/torze
kartingowym. Będzie też odporny na błędy które zdarzają się nawet zawodnikom.
Jak np. składanie na białej linii z wciśniętym hamulcem.
Tak samo w sytuacji z 1 przykładu, jedzie amator po zakręcie,
a tu nagle pielgrzymka/ssak leśny/pożar na środku drogi. W tak niezwykle
zaskakującej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast się
zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. Dzięki najnowszemu zajebistemu ABS.

Może to dziwne, ale właśnie tego oczekuję od motocyklowego ABS. A jeśli nie
zadziała, no cóż za parę lat pojawi się kolejna wersja. Pokaz hamowania na
prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 12:25:26 - AZ

On 2010-12-21, kakmar wrote:
>
> Stąd też 2 przykład. Oczekuję że taki zajebisty ABS, przejmie od kierownika
> problem dozowania hamulca w czasie składania się w zakręt. I oczywiście zrobi
> to lepiej, niż marnie wyćwiczony amator po ~500h na palcu/lotnisku/torze
> kartingowym. Będzie też odporny na błędy które zdarzają się nawet zawodnikom.
> Jak np. składanie na białej linii z wciśniętym hamulcem.
> Tak samo w sytuacji z 1 przykładu, jedzie amator po zakręcie,
> a tu nagle pielgrzymka/ssak leśny/pożar na środku drogi. W tak niezwykle
> zaskakującej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast się
> zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. Dzięki najnowszemu zajebistemu ABS.
>
Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej
moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem
hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak
wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu.

--
Artur
ZZR 1200



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 12:53:26 - kakmar

Dnia 21.12.2010 AZ napisał/a:

> Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej
> moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem
> hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak
> wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu.
>
Tyle że na motocyklach z ABS, którymi miałem okazję się przejechać nie widziałem
nalepki z napisem: Uwaga nie nie używać hamulca na zakręcie, w razie potrzeby
zatrzymania/zmniejszenia prędkości, przejedź na najbliższy prosty odcinek i tam
zahamuj.

Niedopatrzenie? Bo są nawet takie o tym w co się ubrać.

Nie neguję zalet ABS, tyle że motocykle jeżdżą nie tylko prosto.

Wiem że szkolenie bezpieczne zakłada hamowanie przed zakrętem do odpowiedniej
prędkości, tyle to takie życzeniowe bajanie, nie zadziała jeśli wydarzy się coś
zaskakującego.

Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładają dociśnięcie do
końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie
potrzeby omijać przeszkodę, ciągle hamując. Można hamować skręcając.

To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie?

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 13:07:43 - de Fresz

On 2010-12-21 12:53:26 +0100, kakmar said:

> Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładają dociśnięcie do
> końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie
> potrzeby omijać przeszkodę, ciągle hamując. Można hamować skręcając.
>
> To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie?

Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie
na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit
przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana
technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie. I obecność bądź brak ABSu
zupełnie NIC tu nie zmienia. Owszem, są opracowywane systemu
przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), ale
dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
się stosować do starych, sprawdzonych metod.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 13:13:25 - AZ

On 2010-12-21, de Fresz wrote:
>
> Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie
> na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit
> przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana
> technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie. I obecność bądź brak ABSu
> zupełnie NIC tu nie zmienia. Owszem, są opracowywane systemu
> przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), ale
> dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
> życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
> się stosować do starych, sprawdzonych metod.
>
Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja
psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy
zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze wynoszenie bo hamowanie
w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie
mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze
ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie
i zostala jazda 120km/h po trawie ;-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 20:52:22 - kakmar

Dnia 21.12.2010 AZ napisał/a:
> On 2010-12-21, de Fresz wrote:
>>
>> Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie
>> na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit
>> przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana
>> technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie.

Ale to jest oczywiste, tyle że chodzi mi o nowy hyperduper motocyklowy
ABS, i nie jakiś ekstremalne złożenie. Zakręt w lesie, jadę sobie po łuku.
Aż tu nagle 12 krasnali przenosi śpiącą królewnę w poprzek drogi.

>>I obecność bądź brak ABSu
>> zupełnie NIC tu nie zmienia.

No to fatalnie.

>> Owszem, są opracowywane systemu
>> przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje),

Ech, znów ci Niemcy z ich wspaniałym wunderwaffe, jak zobaczę to uwierzę.

>> ale
>> dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
>> życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
>> się stosować do starych, sprawdzonych metod.

To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

> Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja
> psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy
> zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze wynoszenie bo hamowanie
> w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie
> mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze
> ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie
> i zostala jazda 120km/h po trawie ;-)
>
No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku?
Wydaje mi się że można.
Jeszcze z drugiego zadania, dojeżdżam do zakrętu, hamuję, składam się w
zakręt odpuszczając w trakcie klamkę. Źle robię? No i wracając do ABS.
Skoro też nie da rady, to powinien mieć jednak tę nalepkę, że tylko na
prostej.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-22 09:46:37 - duddits

W dniu 2010-12-21 20:52, kakmar pisze:
> No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku?
> Wydaje mi się że można.

Przodem? Nie. Kontrolowanym uślizgiem tylnego koła - tak.
Przykłady możesz obejrzeć na YT czy oglądając choćby MotoGP.

--
duddits
FZ8N.pl



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-22 13:26:31 - Tytus z fabryki

Siemka

*** duddits Przodem? Nie. Kontrolowanym uślizgiem tylnego koła - tak.
Przykłady możesz .... oglądając choćby MotoGP.

A co na to kontrola trakcji???

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-22 10:44:19 - de Fresz

On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar said:

>>> ale
>>> dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
>>> życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
>>> się stosować do starych, sprawdzonych metod.
>
> To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała
uślizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z
ABSem).

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-22 11:25:00 - kakmar

Dnia 22.12.2010 de Fresz napisał/a:
> On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar said:
>
>> To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.
>
> Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała
> uślizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z
> ABSem).
>
Ale nie chodzi o sytuację kiedy dużo za szybko jedziesz w zakręcie i bez
względu na ilość trzyliterowców i tak wylecisz.

Jest sobie droga z zakrętem w prawo. Z przeciwka jadą walce jeden za drugim,
bardzo szybko, Po prawej jest przepaść. Jadę sobie po tym łuku, nagle widzę
przeszkodę, nie panikuję, umiem hamować.

I wersja bez ABS.
Nie mam ABS, hamuję starając się wyczuć przyczepność przedniego koła,
prowadząc dalej motocykl po łuku i zatrzymuję się przed przeszkodą.
Trochę się zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji.

Wersja z ABS
Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam więc hamulec do końca.

I co teraz?

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-22 12:22:51 - Budyń

Użytkownik kakmar napisał w wiadomości
news:iesjls$nup$1@news.onet.pl...
> I wersja bez ABS.
> Nie mam ABS, hamuję starając się wyczuć przyczepność przedniego koła,
> prowadząc dalej motocykl po łuku i zatrzymuję się przed przeszkodą.
> Trochę się zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji.
>
> Wersja z ABS
> Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam więc hamulec do końca.
>
> I co teraz?


jechałes ty w życiu na motongu z absem? Bo tak jakbys nie jechał. To ja ci
opowiam -jak hamujesz na granicy uślizgu to abs strzela tak raz na sekunde -
czuc to na klamce i wiesz ze na tej granicy jestes. Ale cały czas masz pełna
przyczepnosc.
Masz problem jakis to weź i sie przejedz z absem a nie wymyślaj tu jakis
bajek.



b.




Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 13:01:25 - Tytus z fabryki

Siemka

*** kakmar
Tak ciągle hamując składają się w zakręty, a to coś dziwnego jest?

Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped.
Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu. A tzw
przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped
moze tez skutkowac slizgiem przodu :).
Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo
trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja
naped juz w zakrecie. A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle
konczy :).

***Może to dziwne, ale właśnie tego oczekuję od motocyklowego ABS. A jeśli
nie zadziała, no cóż za parę lat pojawi się kolejna wersja. Pokaz hamowania
na
prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia.

Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom.
Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z
myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?

2010-12-21 21:19:43 - kakmar

Dnia 21.12.2010 Tytus z fabryki napisał/a:
> Siemka
>
> *** kakmar
> Tak ci?gle hamuj?c sk?adaj? si? w zakr?ty, a to co? dziwnego jest?
>
> Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped.

Ale ja chciałem się czegoś dowiedzieć o nowym ABS, ale OK.
Niestety, sam nie ogarniam tego żeby tak w odpowiednim miejscu i czasie
odpuścić klamkę i dać w palnik na wyjściu. Ale coś spróbuję napisać.

> Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu.

No nie wydaje mi się żeby można było tak jednoznacznie to ująć. Może się tak
skończyć, ale nie musi, wszystko zależy od sprzętu i kierownika.

> A tzw
> przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped
> moze tez skutkowac slizgiem przodu :).

Może, zbyt szybkie puszczenie klamki powoduje uciekanie (no bardziej chwilową
niestabilność) przodu.

> Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo
> trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja
> naped juz w zakrecie.

Ale o co chodzi z tym zapinaniem napędu? O pracę sprzęgłem? Jeździ ktoś na
wciśniętym sprzęgle po zakrętach?

> A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle
> konczy :).

Ale naprawdę chyba nie rozumiem. Czy masz na myśli hamowanie tylnego koła w
zakręcie przez silnik po redukcji? Czy uślizg po daniu w palnik na wyjściu?

Obie sytuacje są bardzo wymagające dla kierownika, chcesz szybko, ryzykujesz.
Niektóre sprzęty mają też odpowiednie techniczne wspomagacze dla kierownika
jak sprzęgła antyhoppingowe i TC.

> Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom.
> Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z
> myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja
>
Ale czy to znaczy że ten stary był po prostu bardzo słaby, a ten nowy jest
tylko trochę lepszy?

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 22:51:13 - Alex D. B.


Użytkownik kakmar napisał w wiadomości
news:iefm53$3mn$1@news.onet.pl...

> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
> życiem w klamkę.
>
obstawialbym, ze tradycyjnie wyk....wisz az milo.

nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam
do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w
totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?


Alex.





Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 22:56:03 - Michał V-R

W dniu 2010-12-17 22:51, Alex D. B. pisze:

> nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
> posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam
> do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w
> totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
> co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?

ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 23:29:34 - RadoslawF

Dnia 2010-12-17 22:56, Użytkownik Michał V-R napisał:

>> nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
>> posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno
>> dojrzewam
>> do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra -
>> heblujac w
>> totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
>> co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje
>> ponad 50m?
>
> ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
> drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
> wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
> trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiają ludziom coś innego.


Pozdrawiam



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 23:37:27 - Michał V-R

W dniu 2010-12-17 23:29, RadoslawF pisze:

>> ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
>> drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
>> wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
>> trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania
>
> Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiają ludziom coś innego.

sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie
pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy
nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet w programie
jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy
nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi
hamowania


--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 01:04:11 - RadoslawF

Dnia 2010-12-17 23:37, Użytkownik Michał V-R napisał:

>>> ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
>>> drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
>>> wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
>>> trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania
>>
>> Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiają ludziom coś innego.
>
> sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie
> pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy
> nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet w programie
> jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy
> nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi
> hamowania

Bo są przypadki że ABS faktycznie skraca, taki przypadek to
wpadnięcie w poślizg niekontrolowany przy sporej prędkości
w czasie ostrego hamowania. :-)
W 99% sytuacji kiedy naciskasz hamulec wydłuża.


Pozdrawiam



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 23:50:08 - Alex D. B.


Użytkownik Michał V-R napisał w wiadomości
news:iegm9i$g1l$1@inews.gazeta.pl...
>
> ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
> drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
> wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba
> odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania
>

alez wszelkie zrodla wskazuja, ze mial.
problem jest taki, ze jak jedzesz bez abs i masz praktyke i zelazne jaja. to
jak zaczynasz plynac odpuszczasz.
niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs
robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.
za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze
zrobic obejscie.
jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie
ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.


Alex.





Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 00:11:00 - Marcin N


Użytkownik Alex D. B. napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iegpf5$12e$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik Michał V-R napisał w wiadomości
> news:iegm9i$g1l$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
>> drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
>> wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba
>> odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania
>>
>
> alez wszelkie zrodla wskazuja, ze mial.
> problem jest taki, ze jak jedzesz bez abs i masz praktyke i zelazne jaja.
> to jak zaczynasz plynac odpuszczasz.
> niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs
> robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.
> za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow -
> kaze zrobic obejscie.
> jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest
> generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
terkotania.
Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No
chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.





Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 00:40:48 - AZ

On 18 Gru, 00:11, Marcin N wrote:
>
> Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
> czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
> terkotania.
> Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No
> chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
> hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
> czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.
>
Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
klamkę do woli...

Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy śniegu? Jak
szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręcącymi się i nie
hamującymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umieją
jeździć i ma im zapewnić sterowność gdzie bez niego jechali by na
zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
gdzie ABS mógłby mi się przydać (jakoś zawsze zdąrzam zluzować lekko
klamkę gdy tylko pojawia się uślizg) a tymbardziej w samochodzie...

--
Artur
ZZR 1200



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 09:53:47 - Marcin N


Użytkownik AZ napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:aeb594ff-f2b5-49f3-bf12-1674266882d1@q18g2000vbm.googlegroups.com...
> On 18 Gru, 00:11, Marcin N wrote:
>>
>> Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
>> czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
>> terkotania.
>> Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy.
>> No
>> chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
>> hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
>> czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.
>>
> Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
> samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
> każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
> klamkę do woli...
>
> Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy śniegu? Jak
> szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręcącymi się i nie
> hamującymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umieją
> jeździć i ma im zapewnić sterowność gdzie bez niego jechali by na
> zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
> gdzie ABS mógłby mi się przydać (jakoś zawsze zdąrzam zluzować lekko
> klamkę gdy tylko pojawia się uślizg) a tymbardziej w samochodzie...

Nie mam żadnego zaufania do ABS w motocyklu, bo mój motocykl ABSu nie
posiada. Stąd w ogóle ten wątek.
Pitałem a ABS samochodowym. Też jakiś czas temu narzekałem, że ABS do grobu
mnie wpędzie. Ktoś mądry wytłumaczył mi mój błąd, spróbowałem jeździć wg
jego zaleceń - i było ZNACZNIE lepiej. Dlatego wczoraj podzieliłem się tą
wiedzą z Wami. Możecie dalej sobie gadać, jaki to ABS jest dziadowski (w
samochodach). Być może jednak kilka osób posłucha porady i doceni jego
zalety.

Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden
kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepności. Każda
nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniają tę granicę. Do tego
dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co
więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić
ręcznie. W ostateczności - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod
jednym warunkiem - że umieją tego ABSu używać. Jak? -Cisnąć pedał na maksa.

No i te nieszczęsne wyjątki: lód i śnieg. W kopnym śniegu lepsze jest
hamowanie przez płużenie. Ale i tu polecam spróbować hamowania z ABSem przez
ciśnięcie pedału hamulca do podłogi - zobaczycie, że wcale nie będzie tak
tragicznie.




Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 20:45:46 - FanTomas

> Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden
> kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepności. Każda
> nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniają tę granicę. Do tego
> dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co
> więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić
> ręcznie. W ostateczności - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod
> jednym warunkiem - że umieją tego ABSu używać. Jak? -Cisnąć pedał na
> maksa.


nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs
działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w
zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na
chwilkę równiez NIE chamuja.
ABS zawsze wydłuza droge hamowania. Dla majsterkowiczów chcacych sobie
wyłaczac ABS: panowie wystarczy zrobic odejscie z jednego czujnika do kabiny
i tam zwyczajny wyłacznik. to działa. komputer absu kiedy widzi jeden
czujnik zepsuty od razu wyłacza działanie całego układu i auto jezdzi z
klasycznym układem bez abs-u.to taka symulacja awarii jednego czujnika.
pozdro





Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 22:02:46 - Ivam

Użytkownik FanTomas napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iej30n$uos$1@news.onet.pl...
> nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs
> działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada
> w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła
> na chwilkę równiez NIE chamuja.

Jak ktos ma sam ABS, to faktycznie - odpuszczane sa wszystkie, ale w
przypadku rozdzialu sily hamowania na kazde kola z osobna (co jest konieczne
przy ESP, ASR czy CBC) ABS dziala na dane kolo. Czesto w puszkach wystepuje
jeszcze ABS z EBD, czyli rozdzielacz sily hamowania na kazde kolo, bez
zadnej kontroli trakcji, czy buksowania kol.

Nie wiem czy tak jest w kazdym aucie (akurat z oplami nie mialem za duzo
stycznosci i sie nie wypowiem), ale:
- Renault
- Peugeot
- Toyota
- Mitsubishi

Na 99% kazdy model tych producentow, jesli ma kontrole trakcji, to ABS
dziala na kazde kolo z osobna.

AFAIK ABS z EBD i BAS ma byc wymagany we wszystkich nowych puszkach
produkowanych po 2011 roku (daty nie jestem pewny, moze rok pozniej)


--
pzdr:
Ivam




Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 20:16:20 - jeDrASS

On 2010-12-18 00:40, AZ wrote:

> Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
> samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
> każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
> klamkę do woli...

ABS nie zastąpi myślenia.. trzeba też być świadomym jego działania.. ale
zapewniam Cię, że z ABSem zdecydowanie zdrowiej..
Miałem moto bez i mam z.. TO działa :-)
klasyczny przypadek lekko za szybko leciałem i delikatnie skręcony przód
wyjazd gościa z boku i pomimo tego że widziałem go lekko dotknąłem klami
i gleba bo parę centymetrów wcześniej asfalt suchy jak pieprz,a tu
odrobina szlamu na drodze, w podobnej sytuacji z ABSem spokojnie
hamowałem to tylko lekko dupa pojechała do góry jak ponownie wpadłem na
dobrą nawierzchnię.. cóż aprilką można zrobić stoppie z ABSem :-D


--
jeDrASS



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 23:29:54 - Glub

Tytus z fabryki wrote:
> Siemka
....
> Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i
> zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w
> przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.
> Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.


Jo tyz skuters, swt400 z cabsem.
Test na piachu ok.
Potem sie test sam wykonał: hamowalem na asfalcie posypanym piachem nie
wiedzac o tym.
Jak widac jeszcze zyje:)

A tamten dzwon to z zupelnie innego powodu:)
--
Glub



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 10:36:56 - Alex D. B.


Użytkownik Marcin N napisał w wiadomości
news:iegqlq$4nv$1@news.onet.pl...
>
>
> Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
> czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
> terkotania.
> Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy.
> No chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
> hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
> czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.
>
bardzo mozliwe, ze masz racje w 99% przypadkow, moze w 90.
tu konkretnie, wiem jak uzywac auta, choc kierowca rajdowym nie jestem.
w sytuacji hamowania na bardzo sliskim (np lod) oraz zwir/piasek abs
znaczaco wydluza droge hamowania.


Alex.





Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 12:36:21 - Ivam

Użytkownik Alex D. B. napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iegpf5$12e$1@news.onet.pl...
> niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs
> robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.

W puszce rozumiem?

> za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow -
> kaze zrobic obejscie.
> jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest
> generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w
kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok.

Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie kompletnie
gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i jak popada
deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie.

Natomiast na oblodzonej drodze nie wylaczam, bo nie dawno nie spotkalem
drogi, ktora by byla calkowicie oblodzona bez chociazby placka piasku, czy
kawalka zmrozonego sniegu. Wciskam na maxa i staram sie zjechac kolami na
gorke (miedzy koleinami oraz kawalek na pobocze) i mam mozliwosc skrecania z
jednoczesnym wytracaniem predkosci. Bez ABSu musialbym odpuscic hamowanie,
zjechac w bok i hamowac ponownie. W 99% przypadkow mi by to zajelo wiecej
miejsca niz z ABSem.

--
pzdr:
Ivam




Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-18 15:17:14 - Alex D. B.


Użytkownik Ivam napisał w wiadomości
news:4d0c9cb4$0$27034$65785112@news.neostrada.pl...
>> niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac,
>> abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.
>
> W puszce rozumiem?
>
tajest.

>> za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow -
>> kaze zrobic obejscie.
>> jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest
>> generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.
>
> Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w
> kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok.
>
no wlasnie nie wiem, jak bedzie u mnie.

> Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie
> kompletnie gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i
> jak popada deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie.
>
u mnie w takich warunkach daje rade. tragedia jest jak jest totalnie slisko
zima - heblujac na pluga stane ze 2 razy szybciej.


Alex.





Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 16:39:25 - Vir

W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze:
> Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat?
> Czy technika w tym względzie mocno się rozwija?

Nowsze system są mniejsze i przez to lżejsze. Powoli wchodzą też
czujniki żyroskopowe, które zapobiegają wykonaniu stoppie i dopasowują
sposób działania ABS-u do przechyłu moto. Co nie zmienia faktu, że moja
pełnoletnia cegła ma BAS, który działa i wolę go mieć, niż nie ;-)


--
Vir
Duża czarna bawarka, średnia srebrna cebulka i mała czarna japonka



Re: ABS - czym się różni nowy od starego?

2010-12-17 23:35:20 - Ivam

Użytkownik Marcin N napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:iefftd$i7$1@news.onet.pl...
> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?

Technika sie rozwija, ale warto poguglac jak to bylo w konkretnym motocyklu.
Widzialem duzego bandziora w ktorym ABS dzialal ok, ale potem jak sie zepsul
to kompletnie blokowal hamulce. Nie mialbym zaufania do takiego urzadzenia,
nawet po naprawie.

Guglnij sobie moj temat byl jakis czas temu z dokladnym opisem objawow.

--
pzdr:
Ivam




UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach

2010-12-18 07:57:40 - []v[]artec

W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze:
> Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat?
> Czy technika w tym względzie mocno się rozwija?
>
> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?

Chciałem ostatnio założyć nowy wątek, ale tutaj idealnie się podpinam:

moto.onet.pl/1633364,1,ue-kolejny-element-obowiazkowego-wyposazenia,artykul.html?node=2

(...)Teraz Unia Europejska przymierza się do wprowadzenia przepisu
nakazującego wyposażanie w ABS motocykli z silnikami o pojemności
przekraczającej 125 ccm.(...)

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-18 09:57:52 - Marcin N


Użytkownik []v[]artec napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iehm17$4bf$1@news.dialog.net.pl...

> Chciałem ostatnio założyć nowy wątek, ale tutaj idealnie się podpinam:
>
> moto.onet.pl/1633364,1,ue-kolejny-element-obowiazkowego-wyposazenia,artykul.html?node=2
>
> (...)Teraz Unia Europejska przymierza się do wprowadzenia przepisu
> nakazującego wyposażanie w ABS motocykli z silnikami o pojemności
> przekraczającej 125 ccm.(...)

O! jest lepiej, niż się spodziewałem. Termin wstępnie to 2017 rok, a cross i
enduro będą potraktowane specjalnie. To dość dobre wieści.
No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na motocyklu
prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzają.




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-18 12:06:12 - Kuczu

W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze:

> No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na
> motocyklu prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzają.

Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti.
Siedzial i chlal wina z Elvisem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-18 15:51:35 - alex@hell.pl

Kuczu writes:

> W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze:
>
>> No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na
>> motocyklu prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzają.
>
> Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie
> Yeti. Siedzial i chlal wina z Elvisem.


niemożliwe! przecież Elvis wrócił na swoją planetę!
--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-18 18:03:00 - Marcin N


Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iei4j9$kpk$1@news.onet.pl...
> W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze:
>
>> No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na
>> motocyklu prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzają.
>
> Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti.
> Siedzial i chlal wina z Elvisem.

Rozumiem, że się nie zgadzasz z badaniami urzędników. Masz jakieś wsparcie?




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-18 23:32:39 - AZ

On 18 Gru, 18:03, Marcin N wrote:
>
> Rozumiem, że się nie zgadzasz z badaniami urzędników. Masz jakieś wsparcie?
>
Się uśmiałem... Czy Ty naprawdę uważasz, że urzędnicy coś badają? Nie
wspominając o tym czy w ogóle myślą...

--
Artur
ZZR 1200



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-19 00:09:41 - kakmar

Dnia 18.12.2010 Marcin N napisał/a:
>
> Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
>>
>> Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti.
>> Siedzial i chlal wina z Elvisem.
>
> Rozumiem, że się nie zgadzasz z badaniami urzędników. Masz jakieś wsparcie?
>

Ja bym się zgodził na badania urzędników, wszystkich, najlepiej psychiatryczne.
Tyle że obawiam się że poszła by na to góra pieniędzy z podatków i nic dobrego
by z tego nie wynikło. Co najwyżej nowa lepsza definicja tego co jest normą.


Jak przeprowadzić takie badanie? Laboratorium;) Statystyka zdarzeń? A co jeśli
ci którzy wydali już dodatkową kasę na ABS są bardziej ostrożni i po prostu
bardziej uważają? Motocykl (zwykle) ma 2 osobne hamulce, każdy na 1 koło,
da się tego używać.
Oczywiście taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora
byłby OK.
Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje się był ten
wątek.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-20 11:36:07 - de Fresz

On 2010-12-19 00:09:41 +0100, kakmar said:

> Oczywiście taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora
> byłby OK.
> Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje się był ten
> wątek.

Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-20 03:35:10 - Michał V-R

W dniu 2010-12-20 15:06, de Fresz pisze:

> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
>

Tomek, odezwij sie, jak to bylo, wiem ze grupe czytasz, czy waga moto
byla podobna i kapcie takie same?

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 13:42:01 - Tytus z fabryki

Siemka

***de Fresz pisze:
Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu są
lepsi wymiatacze.

***Michał V-R
Tomek, odezwij sie, jak to bylo, wiem ze grupe czytasz, czy waga moto byla
podobna i kapcie takie same?

Bo o to kto zaplacil za wyniki jako ze jestesmy dzentelmenami nie bedziemy
pytac...

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: UNIA ma zamiar wprowadzi? obowi?zkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 13:45:48 - AZ

On 2010-12-21, Tytus z fabryki wrote:
>
> Bo o to kto zaplacil za wyniki jako ze jestesmy dzentelmenami nie bedziemy
> pytac...
>
Ty sie nie kloc, tylko wyciagaj z tego watku elementarna wiedze o hamowaniu
motocyklem - przyda sie na wiosne.

BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne.
--
Artur
ZZR 1200



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 14:01:23 - de Fresz

On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ said:

> BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne.

Ale za to jakie efektowne! ;-)

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 14:05:49 - AZ

On 2010-12-21, de Fresz wrote:
> On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ said:
>
>> BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne.
>
> Ale za to jakie efektowne! ;-)
>
Byl dzien, to nawet iskier nie bylo widac. Ale byl kurz, duzo
kurzu... Na co kolega Tytus podniesiwszy motocykl powiedzial
ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac.

--
Artur
ZZR 1200



Re: UNIA ma zamiar wprowadziÄ? obowiÄ?zkowy ABS w motoc...

2010-12-21 14:10:08 - Tytus z fabryki

Siemka

*** AZ
Na co kolega Tytus podniesiwszy motocykl powiedzial
ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac.

Oczywiscie ze to niesamowite przezycie...
a kolega to nawet siem wyjebac solidnie nie potrafi...tylko zanudza grupe
szczegolami technicznymi - co to dzis siem zepsulo w KHI i jak to naprawic
:)...

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 14:11:08 - KJ Siła Słów

W dniu 2010-12-21 14:05, AZ pisze:
> kurz, duzo
> kurzu...
> ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac.

Tytus, a jaka jest roznica miedzy pulsowaniem organicznym a wyjebaniem w
glebe?

Bo mam wrazenie ze jest tylko cienka czerwona kreska miedzy jednym a drugim.

KJ



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 14:56:21 - Tytus z fabryki

Siemka
*** KJ Siła Słów Tytus, a jaka jest roznica miedzy pulsowaniem organicznym
a wyjebaniem w glebe?
Bo mam wrazenie ze jest tylko cienka czerwona kreska miedzy jednym a
drugim.

nie widzialem zadnej kreski - Amila pytaj

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 15:18:17 - Kamil Nowak 'Amil'

Tytus z fabryki napisał(a):
> nie widzialem zadnej kreski - Amila pytaj

ja to tylko swiatelko w tunelu widze



--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-23 00:43:18 - marider

W dniu 2010-12-21 14:01, de Fresz pisze:
> On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ said:
>
>> BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne.
>
> Ale za to jakie efektowne! ;-)

O ile nie szlifujesz albo nie walisz w cos prawym kolanem czy calym
soba. Boli dlugo, albo wcale...

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-23 01:03:50 - AZ

On 23 Gru, 00:43, marider wrote:
>
> O ile nie szlifujesz albo nie walisz w cos prawym kolanem czy calym
> soba. Boli dlugo, albo wcale...
>
Oj tam, oj tam. Na szczescie to byl tor w Lublinie i koledze nic sie
nie stalo, oprocz malego szoku.

--
Artur
ZZR 1200



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-23 09:35:20 - Tytus z fabryki

Siemka

*** marider
O ile nie szlifujesz albo nie walisz w cos prawym kolanem czy calym soba.
Boli dlugo, albo wcale...

Eeee szlifowania to moglby sie ode mnie uczyc nawet sam guru z wiadomego
portalu. W sumie robilem to drugi raz w zyciu ale pierwszy raz calkowicie
swiadomie :)...
slizgalem sie z 15 m w stylu saneczkowym a jazde zakonczylem trzema pieknymi
obrotami juz na mientkim... Kombi, rekawice i buty przytarte tak ze nawet
pod maka mozna skoczyc, kask nietkniety.
No i nauka na przyszlosc - na torze zawsze wszystko pozapinane na maxa,
mialem rozpiety suwak w nogawkach i automat lekko porysowal mnie lydke.

--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki






Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-20 12:57:01 - Seba

Dnia Mon, 20 Dec 2010 11:36:07 +0100, de Fresz napisał(a):

>> Oczywiście taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora
>> byłby OK.
>> Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje się był ten
>> wątek.
>
> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.

Ból jest tym większy, z tego co pamiętam, iż wszycy uczestnicy testu
mieli dosyć podobne wyniki (metrażowe) używając tego wynalazku.
I weź tu w takiej sytuacji odsiej plewy (lajkoników) od ziaren
(hamowaczy/wymiataczy).

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-20 14:49:02 - Marcin N


Użytkownik Seba napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8gcbz4wxxa9u$.1kdgfo612x9ci$.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 20 Dec 2010 11:36:07 +0100, de Fresz napisał(a):
>
>>> Oczywiście taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od
>>> operatora
>>> byłby OK.
>>> Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje się
>>> był ten
>>> wątek.
>>
>> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
>> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
>> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
>
> Ból jest tym większy, z tego co pamiętam, iż wszycy uczestnicy testu
> mieli dosyć podobne wyniki (metrażowe) używając tego wynalazku.
> I weź tu w takiej sytuacji odsiej plewy (lajkoników) od ziaren
> (hamowaczy/wymiataczy).

Proponuję zebrać odpowiednią grupę hamulcowych wymiataczy i zrobić jakąś
pikietę pod siedzibą władz UE. Nie może być tak, że lajkonik wyjdzie z
opresji równie łatwo co Prawdziwy Asior.




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-20 18:05:56 - Kuczu

W dniu 2010-12-20 11:36, de Fresz pisze:
> On 2010-12-19 00:09:41 +0100, kakmar said:
>
>> Oczywiście taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od
>> operatora
>> byłby OK.
>> Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje się
>> był ten
>> wątek.
>
> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
>

Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z
ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-20 18:17:03 - masti

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 18:05:56 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

> W dniu 2010-12-20 11:36, de Fresz pisze:
>> On 2010-12-19 00:09:41 +0100, kakmar said:
>>
>>> Oczywiście taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od
>>> operatora
>>> byłby OK.
>>> Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje się
>>> był ten
>>> wątek.
>>
>> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
>> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
>> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
>>
>>
> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z
> ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?

harleja ;)



--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-20 19:30:19 - Seba

Dnia Mon, 20 Dec 2010 17:17:03 +0000 (UTC), masti napisał(a):

>>> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
>>> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
>>> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
>>>
>>>
>> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z
>> ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?
>
> harleja ;)

I wykupimy Ci rundę po Nurburgringu:
alanmeasles.posterous.com/?page=3
;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 11:30:10 - de Fresz

On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu said:

>> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
>> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
>> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
>
> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie
> z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?

Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już
raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-21 17:50:33 - Kuczu

W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze:
> On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu said:
>
>>> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
>>> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
>>> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
>>
>> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie
>> z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?
>
> Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już
> raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.
>

A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-22 10:47:43 - de Fresz

On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said:

>>> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie
>>> z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?
>>
>> Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już
>> raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.
>
> A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ?

A to nie do mnie to pytanie ;-) Jeśli jesteś pewien, że wystarczy Ci do
końca życia i nigdy się nie znudzi, to luzik. Bo z kupnem dużo
nowszego, bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz
problem, tylko tyle.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-22 20:53:43 - Kuczu

W dniu 2010-12-22 10:47, de Fresz pisze:

>>> Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już
>>> raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.
>>
>> A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ?
>
> A to nie do mnie to pytanie ;-) Jeśli jesteś pewien, że wystarczy Ci do
> końca życia i nigdy się nie znudzi, to luzik.

Juz mi sie znudzil, kilka razy. Ale go poprawilem i mi sie znow podobal.

> Bo z kupnem dużo nowszego,
> bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz problem, tylko
> tyle.

Ale co to znaczy nowszy ? Bo gaznikowce byly w USA az do 2006 roku a i
przerobienie nowszego na gaznik to kwestia jednego popoludnia i kilkuset
$. O ABS nie wspomne bo bardzo latwo sie go pozbyc.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-23 11:53:01 - de Fresz

On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu said:

>> Bo z kupnem dużo nowszego,
>> bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz problem, tylko
>> tyle.
>
> Ale co to znaczy nowszy ? Bo gaznikowce byly w USA az do 2006 roku a i
> przerobienie nowszego na gaznik to kwestia jednego popoludnia i
> kilkuset $. O ABS nie wspomne bo bardzo latwo sie go pozbyc.

To doczytaj o pomyśle Junijnych urzędasów o montowaniu w motocyklach
elektroniki kontrolującej przeróbki. Duża część rynku Harlejowego i
akcesoriów sportowych może po tym paść na ryj. Ale mamy jeszcze parę
lat względnego spokoju i można kupować sprzęty na zapas, to to miałoby
wejść w okolicach 2018 r., później stare dobre sprzęty będą już miały
ceny astronomiczne.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-23 12:46:47 - Marcin N


Użytkownik de Fresz napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iev9md$9iu$1@inews.gazeta.pl...
> On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu said:
>
>>> Bo z kupnem dużo nowszego,
>>> bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz problem, tylko
>>> tyle.
>>
>> Ale co to znaczy nowszy ? Bo gaznikowce byly w USA az do 2006 roku a i
>> przerobienie nowszego na gaznik to kwestia jednego popoludnia i kilkuset
>> $. O ABS nie wspomne bo bardzo latwo sie go pozbyc.
>
> To doczytaj o pomyśle Junijnych urzędasów o montowaniu w motocyklach
> elektroniki kontrolującej przeróbki. Duża część rynku Harlejowego i
> akcesoriów sportowych może po tym paść na ryj. Ale mamy jeszcze parę lat
> względnego spokoju i można kupować sprzęty na zapas, to to miałoby wejść w
> okolicach 2018 r., później stare dobre sprzęty będą już miały ceny
> astronomiczne.

Myślę, że lobby motocyklowe jest na tyle silne, że nie pozwoli na wejście
przepisów, które by ich uderzyły po kieszeni. Przypuszczam więc, że
przeróbki będą dozwolone - ale ukróci się możliwość przeróbek garażowych.
Oczywiście dla naszego dobra.




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-23 17:34:09 - Kuczu

W dniu 2010-12-23 11:53, de Fresz pisze:
> On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu said:
>
>>> Bo z kupnem dużo nowszego,
>>> bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz problem, tylko
>>> tyle.
>>
>> Ale co to znaczy nowszy ? Bo gaznikowce byly w USA az do 2006 roku a i
>> przerobienie nowszego na gaznik to kwestia jednego popoludnia i
>> kilkuset $. O ABS nie wspomne bo bardzo latwo sie go pozbyc.
>
> To doczytaj o pomyśle Junijnych urzędasów o montowaniu w motocyklach
> elektroniki kontrolującej przeróbki. Duża część rynku Harlejowego i
> akcesoriów sportowych może po tym paść na ryj. Ale mamy jeszcze parę lat
> względnego spokoju i można kupować sprzęty na zapas, to to miałoby wejść
> w okolicach 2018 r., później stare dobre sprzęty będą już miały ceny
> astronomiczne.
>

To poczytaj sobie dokladnie projekt. Tam stoi ze od obowiazku beda
zwolnieni drobni producenci produkujacy ilestam max. motocykli rocznie.
Czyli uklon w strone customizerow. Zreszta wystarczyc bedzie kupic
zarejestrowana wczesniej rame z papierami i na jej bazie zbudowac
dowolnego customa. Tak jak odbywa sie to dzisiaj w Niemczech.

Zreszta czlowiek tworzy elektronike to i czlowiek ja oszuka. Tak jak
odbywa sie to dzisiaj.

A gdy to nie pomoze to wystarczy dac 1000$ gosciowi z Ukrainy czy
Bialorusi i tam zarejestrowac motocykl.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-27 21:00:08 - Tomek Wozniakowski

Czesc :)

W dniu 2010-12-23 11:53, de Fresz pisze:
>
> To doczytaj o pomyśle Junijnych urzędasów o montowaniu w motocyklach
> elektroniki kontrolującej przeróbki.

hmmm... ciekawe, czy uodpornia rowniez na tjuning w postaci spalonego
bezpiecznika ABS? ;) Moze bedzie taki bezpieczny motocykl, co w tym
momencie bedzie od razu gasl ;)

A swoja droga ABS ABS'sowi nierowny. Mialem okazje paroma takimi
sprzetami jezdzic i o ile w FJR sprzed 2 lat byla to IMHO porazka
(uruchamial sie przy kazdej okazji nawet na suchym asfalcie), to w nowym
PanEuro czy GSXF1250 sprawowal sie naprawde przyzwoicie.
....ale i tak wole moto bez ABS ;)

--
Pozdrawiam :)
Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem Pluszaki - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-24 04:40:33 - Glub

On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said:
> W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze:Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że
> nowszego Harleja od tego, co masz, to już
>> raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.
>>
>
> A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ?

przyjdzie unia i zabierze bo nie spełnisz norm:P
--
Glub




Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-24 13:36:13 - Kuczu

W dniu 2010-12-24 04:40, Glub pisze:
> On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said:
>> W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze:Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że
>> nowszego Harleja od tego, co masz, to już
>>> raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.
>>>
>>
>> A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ?
>
> przyjdzie unia i zabierze bo nie spełnisz norm:P

Zabierze tez Twojego PF126 i czym bedziesz jezdzil na disko wyrywac
lachony ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-22 08:28:11 - Kamil Nowak 'Amil'

Kuczu napisał(a):
> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z
> ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?

Unia Ci zrobi! Eutanazja i te sprawy.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf



Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyk...

2010-12-19 12:25:11 - Kuczu

W dniu 2010-12-18 18:03, Marcin N pisze:
>
> Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:iei4j9$kpk$1@news.onet.pl...
>> W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze:
>>
>>> No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na
>>> motocyklu prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzają.
>>
>> Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti.
>> Siedzial i chlal wina z Elvisem.
>
> Rozumiem, że się nie zgadzasz z badaniami urzędników. Masz jakieś wsparcie?

Zadaniem urzednika nie jest badanie. A wspiera mnie rodzina i przyjaciele.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS