Profil opony-pytanie.

Koczis Data ostatniej zmiany: 2011-02-12 09:07:16

Profil opony-pytanie.

2011-02-10 00:39:27 - Koczis

Witam.

Mam pytanie, ktore dla wielu wyda sie laickie.
Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
co Pilot Road? Jedna jest sportowa, a druga turystyczna, ale parametry sa takie
same, wiec czy jak teraz mam PR, a zaloze PP to czy cos sie zmieni w
prowadzeniu, czy nic, bo wyprofilowanie bedzie takie samo?

Dziekuje za odpowiedz.

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer na wydaniu.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 08:02:59 - AZ

On 2011-02-09, Koczis wrote:
>
> Mam pytanie, ktore dla wielu wyda sie laickie.
> Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
> opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
> co Pilot Road? Jedna jest sportowa, a druga turystyczna, ale parametry sa takie
> same, wiec czy jak teraz mam PR, a zaloze PP to czy cos sie zmieni w
> prowadzeniu, czy nic, bo wyprofilowanie bedzie takie samo?
>
Turystyczne sa bardziej plaskie. W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej
bierze sie winkle.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 14:35:01 - marcinu


Użytkownik AZ napisał w wiadomości
news:ij02j3$7ng$1@node2.news.atman.pl...
> On 2011-02-09, Koczis wrote:
> Turystyczne sa bardziej plaskie. W prowadzeniu zmieni sie na plus,
> fajniej
> bierze sie winkle.

Siemka
Podepnę się trochę pod wątek.
Czy opony PP zrobione są z dużo miększej mieszanki?
Nie zdzieram opon. Moje opony prędzej się starzeją niż zużywają :) więc może
opony z miększej mieszanki były by dla mnie lepsze (bezpieczniejsze).

--
Pozdrawiam
--------------------------
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone





Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 14:36:45 - AZ

On 2011-02-10, marcinu wrote:
>
> Podepn? si? troch? pod w?tek.
> Czy opony PP zrobione s? z du?o mi?kszej mieszanki?
> Nie zdzieram opon. Moje opony pr?dzej si? starzej? ni? zu?ywaj? :) wi?c mo?e
> opony z mi?kszej mieszanki by?y by dla mnie lepsze (bezpieczniejsze).
>
Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
az podnozek przetarlem...

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 14:57:47 - marcinu


Użytkownik AZ napisał w wiadomości
news:ij0pld$7ng$3@node2.news.atman.pl...
> On 2011-02-10, marcinu wrote:
> Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
> nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac
> nas
> o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
> az podnozek przetarlem...

Myślę raczej u użytku codziennym więc wychodzi na to, że lepiej będą
sprawowały się opony turystyczne np PR.

--
Pozdrawiam
--------------------------
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone





Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 15:30:23 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
> On 2011-02-10, marcinu wrote:
>>
>> Podepn? si? troch? pod w?tek.
>> Czy opony PP zrobione s? z du?o mi?kszej mieszanki?

>>
> Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
> nieprzewidywalne

ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?

Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.

Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno
cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.

Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.

KJ



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 15:45:57 - AZ

On 2011-02-10, KJ Siła Słów wrote:
>
> ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?
>
A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe.
>
> Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.
>
Owszem.
>
> Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno
> cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.
>
Cos mi sie w glowie pomieszalo i zapomnialem o PP Pure.
>
> Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.
>
Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 15:56:18 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-02-10 15:45, AZ pisze:

> Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.

e tam, mnie zimne raceteki zlozyly tak plynnie ze nawet mi nie pyknelo w
puls.

KJ



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 17:38:02 - AZ

On 10 Lut, 15:56, KJ Siła Słów wrote:
>
> e tam, mnie zimne raceteki zlozyly tak plynnie ze nawet mi nie pyknelo w
> puls.
>
Jakby Cie skladalo przy hamowaniu ze 120 na mokrym to by zdazylo
pyknac :-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:42:44 - kakmar

Dnia 10.02.2011 AZ napisał/a:
> On 2011-02-10, KJ Siła Słów wrote:
>>
>> ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?
>>
> A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe.

Nie doczytałem do końca i już parę razy odpisałem, ale napiszę
jeszcze raz, co mi tam.
PP i PP2CT to zwykłe, szosowe opony, do zwykłej codziennej jazdy.
Jeździłem na nich 3 sezony od -5 na suchym i 0 na mokrym.
To są bardzo dobre opony na mokrą drogę a nie na tor.
>>
>> Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.
>>
> Owszem.
>>
>> Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno
>> cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.
>>
> Cos mi sie w glowie pomieszalo i zapomnialem o PP Pure.
>>
>> Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.
>>
> Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.
>
Ogólnie opony torowe mają inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze maja
coś w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na
mokro. Torowe są łyse na sucho, i mają dziwne bieżniki na moro.
Torowe jak się przyjrzeć z bliska mają też oznaczenia mieszanki, bo ten
sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardościach.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:49:43 - AZ

On 2011-02-11, kakmar wrote:
>
> Ogólnie opony torowe mają inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze maja
> coś w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na
> mokro. Torowe są łyse na sucho, i mają dziwne bieżniki na moro.
> Torowe jak się przyjrzeć z bliska mają też oznaczenia mieszanki, bo ten
> sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardościach.
>
Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na
co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro
pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to
nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:56:31 - kakmar

Dnia 11.02.2011 AZ napisał/a:

> Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na
> co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro
> pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to
> nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-)

Bo różnicę zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodę na asfalcie.
I do tego właśnie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma
różnicy. Za to sporo się zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
wody na jezdni.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 11:01:28 - AZ

On 2011-02-11, kakmar wrote:
>
> Bo różnicę zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodę na asfalcie.
> I do tego właśnie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma
> różnicy. Za to sporo się zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
> wody na jezdni.
>
Przeciez to samo napisalem. Bieznik na takich torowkach slabo nadaje sie do
pompowania wody. Przod ma bardzo cienkie rowki a tyl ma ich jak na lekarstwo
i powyzej 120 sie plynie a nie jedzie.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 11:17:30 - kakmar

Dnia 11.02.2011 AZ napisał/a:
> Przeciez to samo napisalem.
No to jak najbardziej wynika z tego się się zgadzamy ;)

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 11:07:06 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-02-11 10:56, kakmar pisze:
Za to sporo się zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
> wody na jezdni.

Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym
profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla
siebie i dla tylnej opony.
Mialem kiedys przod w stanie akurat zeby dojechac do gumiarza
i tyl w stanie akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej
i dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej
potem tyl zaczynal aquaplanning.

KJ




Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 11:14:57 - AZ

On 2011-02-11, KJ Siła Słów wrote:
>
> Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym
> profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla
> siebie i dla tylnej opony.
> Mialem kiedys przod w stanie akurat zeby dojechac do gumiarza
> i tyl w stanie akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej
> i dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej
> potem tyl zaczynal aquaplanning.
>
Samobojca?

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 11:29:48 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-02-11 11:14, AZ pisze:

> Samobojca?

Nieustepliwy explorator rzeczywistosci

Tak bylo to tak pisze.

A co do ryzyka i np. jezdzenia na minimalnej przyczepnosci i to jeszcze
w gestym ruchu to nie bede tu palcem pokazywal.
:-)

KJ



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 13:29:19 - AZ

On 2011-02-11, KJ Siła Słów wrote:
>
> A co do ryzyka i np. jezdzenia na minimalnej przyczepnosci i to jeszcze
> w gestym ruchu to nie bede tu palcem pokazywal.
>
A co mam zrobic? Skuter sobie kupic?

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 17:00:01 - Nikanor

On Feb 11, 1:29 pm, AZ wrote:

> A co mam zrobic? Skuter sobie kupic?

Jeszcze nie. Do tego się dojrzewa z czasem :)

--
Nikanor [DR350, SH300, Agility125 na wydaniu]



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 17:23:34 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze:

> Jeszcze nie. Do tego się dojrzewa z czasem :)

taaaa...

A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

KJ



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 21:09:21 - TaDzik

W dniu 11-02-2011 17:23, KJ Siła Słów pisze:
> A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

nie miliony tylko miliardy
przecież chińczyków są miliardy
--
Pozdro
TaDzik



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 22:01:55 - Nikanor

On 11 Lut, 17:23, KJ Siła Słów wrote:
> A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

No! Bo to jest najrozsądniejszy wybór. Bezwzględnie. I im bardziej
jeżdżę tym SH300 z ABS-em tym bardziej się zastanawiam, czy powinienem
teraz pójść za ciosem w spokojne CB1300 czy raczej coś a'la Buza :))

--
Nikanor [DR350, SH300, Agility125-niech mnie ktoś kupi]



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 11:31:00 - kakmar

Dnia 11.02.2011 KJ Siła Słów napisał/a:
>
> Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym
> profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla
> siebie i dla tylnej opony.
> Mialem kiedys przod w stanie akurat zeby dojechac do gumiarza
> i tyl w stanie akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej
> i dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej
> potem tyl zaczynal aquaplanning.

Pewnie że dzięki kształtowi opona daje radę tam gzie walce z aut już dawno
płyną. Zwłaszcza że to 120 a nie 225. Tylko warto pamiętać że przy hamowaniu
może już być różnie.

Też jeździłem na slickach po mokrym, i nie przypominam sobie jakichś
specjalnych ekscytacji z tym związanych. Zupełnie inaczej niż takie
Heidenau z zupełnie nie zużytym bieżnikiem, które sprawiały że na mokrym
można było poczuć jak to jest być uzależnionym od driftu.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 17:14:58 - []v[]artec

W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
> Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
> nieprzewidywalne

Jechałem z kolegą, który latał w tamtym sezonie R1 i właśnie przez
niedogrzane PP miałby prawie dzwona. Wyleciał z drogi, ale skończyło się
na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza.
Dokładnie tak samo wypowiedział się na temat tych opon. Jeśli jest
ciepło i są dogrzane to pięknie trzymają a przy niedogrzaniu albo
niskiej temp. zewnętrznej nie jest w ogóle fajnie.

Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 21:38:27 - marcinu


Użytkownik []v[]artec napisał w wiadomości
news:ij12s3$9dd$1@news.dialog.net.pl...
> Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
> maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Siemka
Wiesz już gdzie będziesz kupował??

--
Pozdrawiam
--------------------------
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone





Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-14 15:57:42 - []v[]artec

W dniu 2011-02-10 21:38, marcinu pisze:
> Siemka
> Wiesz ju? gdzie będziesz kupowa???

Prawdopodonie SMO. Powinni być teraz na motobazarze we Wrocławiu 20-stego.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 01:47:26 - marider

W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:
> W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
>> Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
>> nieprzewidywalne
>
> Jechałem z kolegą, który latał w tamtym sezonie R1 i właśnie przez
> niedogrzane PP miałby prawie dzwona. Wyleciał z drogi, ale skończyło się
> na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza.
> Dokładnie tak samo wypowiedział się na temat tych opon. Jeśli jest
> ciepło i są dogrzane to pięknie trzymają a przy niedogrzaniu albo
> niskiej temp. zewnętrznej nie jest w ogóle fajnie.
>
> Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
> maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).
>
> Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.


Latalem i na PP (R1'03) i na PR2CT (CBR F3'98). Na jednych i na drugich
bylo OK i na mokrym i na suchym. Hamowanie nawet z duzych v pewne - o
niebo lepsze niz Dunlopy choc teraz mam zalozone w RN22 D211 ale wiosna
dopiero zobacze jaka bedzie roznica, jak mi zejda to zaloze Qualifiery 2
(nowy przod wala mi sie po garazu wiec tylko tyl dokupie).

W sumie najwiecej zalezy do czego Ci jakie gumy sa potrzebne, bo jak
chcesz polatac po torowemu to Supercorsa sie dosyc dobrze sprawdza -
chociazby PRO SC1.

Pzdr
PS: niedogrzane PP? o_O A mnie sie wydawalo ze to dosc miekkie gumy sa i
chyba najlepsiejsze na jakich do tej pory jezdzilem.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 09:56:37 - Norbi

W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:

>
> Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
> maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).
>

A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D

Norbi
BLACK XX'03



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 13:59:56 - KLOSZ

W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze:
> W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:
>
>>
>> Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
>> maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).
>>
>
> A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D
>
> Norbi
> BLACK XX'03

A ja wlasnie wczoraj zlozylem kapcioszki PR3 i powiem Wam, ze
cud-mniod-ultramarynata. Wracalem kolo 18.00 wieczorkiem przy 0 st.C. po
przekladce do chalupy i wyglada na to, ze sa jeszcze fajniejsze od PR2.
Ja tam co prawda jezdzic nie umiem, ale wyglada na to, ze rzeczywiscie
Michelin zrobil kolejny kroczek do przodu w kwestii Pilot Roadow.

Ciekawe ile wytrzymaja...

Co do zakupow to teraz kupowalbym PR3, bo sa niemal w tej samej cenie co
PR2, a zawsze to jakas tam nowsza generacja. Jesli mialbym kupowac
PR2, to bym poczekal, bo jakos wreszcie te ceny sie musza zroznicowac i
sadze, ze PR2 powinny nieco zejsc z ceny w zwiazku z wejsciem nowego modelu.


Zdrowko
KLOSZ



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-14 16:03:19 - []v[]artec

W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze:
> A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D

Myślałem, ale co oni wymyślili z tym bieżnikiem... IMO to są gumy dla
angusów u nich prawie przy każdym wyjeździe łapie Cię deszcz. Nie
ukrywam, że walor estetyczny bieżnika jest dla mnie ważny i tutaj
przesadzili trochę. Bezpieczeństwa nigdy nie za wiele, ale ja tyle po
deszczu nie jeżdżę. Jak łapie mnie deszcz to zwalniam i jadę bardzo
spokojnie i zachowawczo. Albo go bardzo powoli przejeżdżam albo czekam
aż przejdzie.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:28:07 - kakmar

Dnia 10.02.2011 []v[]artec napisał/a:
> W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
>> Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
>> nieprzewidywalne
>
> Jechałem z kolegą, który latał w tamtym sezonie R1 i właśnie przez
> niedogrzane PP miałby prawie dzwona.

Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratę, pilot TV/gamepad i czipsy.
Będzie bezpieczny.

> Wyleciał z drogi, ale skończyło się
> na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza.
> Dokładnie tak samo wypowiedział się na temat tych opon. Jeśli jest
> ciepło i są dogrzane to pięknie trzymają a przy niedogrzaniu albo
> niskiej temp. zewnętrznej nie jest w ogóle fajnie.

Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie
zgłupiałem.
>
> Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
> maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).
>
> Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

To ja jednak polecam koc, ten w kratę, w konfiguracji jak powyżej.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:39:04 - AZ

On 2011-02-11, kakmar wrote:
>
> Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratę, pilot TV/gamepad i czipsy.
> Będzie bezpieczny.
>
Wyluzuj.
>
> Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie
> zgłupiałem.
>
Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac
i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo
przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego
rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta
temperature.
>
> To ja jednak polecam koc, ten w kratę, w konfiguracji jak powyżej.
>
Wyluzuj.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 11:05:59 - kakmar

Dnia 11.02.2011 AZ napisał/a:
> On 2011-02-11, kakmar wrote:
>>
>> Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratę, pilot TV/gamepad i czipsy.
>> Będzie bezpieczny.
>>
> Wyluzuj.
>>
>> Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie
>> zgłupiałem.
>>
> Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac
> i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo
> przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego
> rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta
> temperature.
>>
>> To ja jednak polecam koc, ten w kratę, w konfiguracji jak powyżej.
>>
> Wyluzuj.
>
Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym
wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał się. Akurat na cywilnych PP na
cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak
nie mogę, nawet jak się wyluzuję.

Dobrze że chociaż ten drugi, już sobie po takim dramatycznym
doświadczeniu kolegi, takich hardcorów na koła nie założy.

Koc, piwko, pilot, czy czegoś brakuje? Aaa wyluzować się ;-)

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-14 16:15:01 - []v[]artec

W dniu 2011-02-11 11:05, kakmar pisze:
> Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym
> wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał się. Akurat na cywilnych PP na
> cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak
> nie mogę, nawet jak się wyluzuję.

PP fabrycznie montowane w R1 2007 rok. Było to w sezonie 2009, więc gumy
pełnowartościowe. To były początki sezonu, okolice kwietnia, może
początek kwietnia. Zakręty w górach w okolicach Liberca. Miejscami temp.
mogła oscylować koło 10 stopni. Kolega dobrze jeździł na tych gumach w
lecie jakoś na tym wyjeździe cały czas zostawał asekuracyjnie z tyłu.
Skończyło się jak się skończyło. I wyrażam tutaj dziwną zgodność opini,
które moim zdaniem mają jakieś poparcie w temacie.

Nie wiem kolego jak jeździsz, ale jazda motocyklem to nie lans po
mieście w lecie, w krótkim rękawku i w adidaskach. Zapraszam Ciebie w
góry i zobaczysz jak się tutaj jeździ. Niekoniecznie w letnich
temperaturach i niekoniecznie jak jest sucho. Wielu cwaniaków na
topowych sprzętach, wystrojeni itd z trasy przyjeżdżało i jak zaczynały
się góry to już takimi cwaniakami nie byli. I nie pomagały im KM, ani
białe buciki Dainese za 2 tyś złotych, ani tym bardziej slidery na
kolanach. Na pewno musiało im się przykro zrobić. No ale cóż takie jest
życie.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:41:34 - Don Pedro

W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:
> Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
> maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).
>
> Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

Polatałem 6 tys. km w TL-S na Pilot Road 2CT na tyle (przód miałem
miękki) i to był strzał w 10. Na mokrym trzyma (miałem nawet epizod na
śniegu w czasie gradobicia), na zimnym i gorącym też. Po 6kkm nie widać
było w ogóle zużycia pomimo, że poprzedni Maxxis Presa Sport skończył
żywot po 3kkm przy takim samym traktowaniu. Bardzo fajna oponka, polecam.

--
pozdr
DP




Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 17:19:48 - Nikanor

On Feb 10, 2:36 pm, AZ wrote:
> ... np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
> o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
> az podnozek przetarlem...

To ja zapytam: a jak masz rozgrzaną oponę, to jak cię ten przód
informuje, że się zamierza uśliznąć? Jeśli po prostu czujesz to co
czujesz?
Pytam, bo ja wyraźnie nie mam żadnego czucia ani w rękach ani w dupie..
Nigdy mnie nic nie informowało. Jeszcze w złożeniu to czuję, że się
zbliża koniec przyczepności bo kierownica dziwnie mięknie i zaczyna
pływać. Ale np. przy hamowaniu w pionie? Ni huhu. Zerwanie
przyczepność na asfalcie odczuwam jako tak samo niespodziewane na
szosowych pirelkach, dunlopach, jakimś tajwańskim niewiemczym i
endurowej kostce.
--
Nikanor
[DR350, SH300, Agility125 - na sprzedaż]



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 17:53:23 - AZ

On 10 Lut, 17:19, Nikanor wrote:
>
> To ja zapytam: a jak masz rozgrzaną oponę, to jak cię ten przód
> informuje, że się zamierza uśliznąć? Jeśli po prostu czujesz to co
> czujesz?
>
Ciężko to opisać jak to dokładnie czuć. Po prostu dziwnie zaczyna
zachowywać się przód, masz wrażenie, że opona zaczyna płynąć, że
minimalnie się ślizga ale koło się cały czas kręci, tzn. jest różnica
w odczuciach na kierze pomiędzy normalnym hamowaniem gdy jest 100%
przyczepności a tym gdzie już mało brakuje do zablokowania koła, ja ją
czuję. A na zimnych torówkach hamujesz normalnie, masz wrażenie, że
przyczepności jest jeszcze fchuj a tu nagle blokuje się koło...

Tą wiadomość dedykuję kierownikowi żółtej VTR.
--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 20:23:35 - Nikanor

On Feb 10, 5:53 pm, AZ wrote:
> Ciężko to opisać jak to dokładnie czuć. Po prostu dziwnie zaczyna
> zachowywać się przód, masz wrażenie, że opona zaczyna płynąć, że
> minimalnie się ślizga ale koło się cały czas kręci, tzn. jest różnica
> w odczuciach na kierze pomiędzy normalnym hamowaniem gdy jest 100%
> przyczepności a tym gdzie już mało brakuje do zablokowania koła, ja ją
> czuję. A na zimnych torówkach hamujesz normalnie, masz wrażenie, że
> przyczepności jest jeszcze fchuj a tu nagle blokuje się koło...

A ja właśnie mam wrażenie, że utrata przyczepności następuje jak
zerwanie tarcia statycznego - albo 100% albo 0% i nie ma tam czasu na
żadne czucia. To czucie, to ja bym przypisywał subiektywnym wrażeniom
kierownika, który z doświadczenia mniej więcej wie, ile w danych
warunkach na danych gumach może cisnąć. A że te sportowe mają całkiem
inne charakterystyki zimne i ciepłe, to i zaskoczenie, że feedbacku
nie było, tylko wzion i pierdolnął.

Jeśli się mylę, co bardzo możliwe, to chętnie poczytam o przebiegu
takiej utraty przyczepności - może ktoś ma linki?

--
Nikanor
[DR350, SH300, Agility125 - for sale]



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 20:33:17 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-02-10 20:23, Nikanor pisze:
> To czucie, to ja bym przypisywał subiektywnym wrażeniom
> kierownika, który z doświadczenia mniej więcej wie, ile w danych
> warunkach na danych gumach może cisnąć.

no wiec jak hamujesz awaryjnie i wiesz ze moze nie wydac to jednak masz
strzala adrenaliny, zmysly staja deba wiec instynktownie czekasz na
oznaki slizgu przodu i dlatego je zauwazasz jak przychodza

A jak zimna opona puszcza niespodziewanie i duzo wczesniej niz bys sie
spodziewal to jedziesz na luzie, dotykasz klamke rutynowo i nawet sie
nie zdazysz przestraszyc jak juz jest po wszystkim.

I w tym zakresie podzielam Twoje zdanie o roznych wrazeniach kierowcy w
obu sytuacjach.

KJ




Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:22:06 - kakmar

Dnia 10.02.2011 AZ napisał/a:
> Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
> nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
> o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
> az podnozek przetarlem...
>
Ale co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myślałem
że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. Idę poszukać pod wyrkiem
koca, to se nim opony owinę.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-11 10:23:23 - AZ

On 2011-02-11, kakmar wrote:
>
> Ale co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myślałem
> że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. Idę poszukać pod wyrkiem
> koca, to se nim opony owinę.
>
Przeczytaj post KJ-a i moja odpowiedz na niego.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-14 16:44:40 - Piotr Rezmer

Koczis pisze:

> Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
> opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
> co Pilot Road?

Pamiętam, że parę lat temu (z 10?) pojawiły się Dunlopy D207 GP. Różniły
się od zwykłych 207 właśnie przekrojem opony, tzn. większa powierzchnia
styku była w pochyleniu niż przy jeździe na wprost. Czyli teoretycznie
dawały dłużej przyczepność na zakręcie czyli w miejscu w którym
najwięcej można zyskać/stracić.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 11:58:58 - Koczis

Artur napisal:
> Turystyczne sa bardziej plaskie. W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej

> bierze sie winkle.

A czy nie bedzie wiekszej tendencji do shimy?

Koczis
FZ1 Fazer

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-10 12:01:49 - AZ

On 2011-02-10, Koczis wrote:
>> Turystyczne sa bardziej plaskie. W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej
>> bierze sie winkle.
>
> A czy nie bedzie wiekszej tendencji do shimy?
>
Ja nie zauwazylem nic niepokojacego. Sprobuj to sie przekonasz, a jak nie
bedziesz zadowolony to zmienisz :-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: Profil opony-pytanie.

2011-02-12 09:07:16 - Glub

KJ Siła Słów wrote:
> W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze:
>
>> Jeszcze nie. Do tego się dojrzewa z czasem :)
>
> taaaa...
>
> A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

Ze się czepne: motorower?

--
Glub SW-T400



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS