Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

Wojtek Sobociński Data ostatniej zmiany: 2011-04-13 01:42:56

Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 18:50:26 - Wojtek Sobociński

Przy okazji wymiany łożysk główki ramy rozebrałem też oba zaciski. Żeby
się trochę odmoczyły z brudu wrzuciłem je do ropy ale zapomniałem zdjąć
gumki (te w których chodzi trzpień). Teraz już wiem jaki to był błąd...
Gumy spuchły i drą się przy mocniejszym dotknięciu :/ Zdarzyło się to
jeszcze komuś?
Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) - wygląda,
że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka. Złożę i
zobaczę jak to będzie działać.

Pozdrawiam

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 20:42:01 - Gr4N4c1K

Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek Sobociński napisał(a):

> Przy okazji wymiany łożysk główki ramy rozebrałem też oba zaciski. Żeby
> się trochę odmoczyły z brudu wrzuciłem je do ropy ale zapomniałem zdjąć
> gumki (te w których chodzi trzpień). Teraz już wiem jaki to był błąd...
> Gumy spuchły i drą się przy mocniejszym dotknięciu :/ Zdarzyło się to
> jeszcze komuś?
> Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) - wygląda,
> że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka. Złożę i
> zobaczę jak to będzie działać.
>
> Pozdrawiam
>

zdarzyło.. zdarzyło...

podstawowy błąd początkujących mechaników :)

elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
denaturatem

pozdrawiam



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 22:16:30 - Wojtek Sobociński

W dniu 2011-04-11 20:42, Gr4N4c1K pisze:
> Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek Sobociński napisał(a):
>
>> Przy okazji wymiany łożysk główki ramy rozebrałem też oba zaciski.
>> Żeby się trochę odmoczyły z brudu wrzuciłem je do ropy ale zapomniałem
>> zdjąć gumki (te w których chodzi trzpień). Teraz już wiem jaki to był
>> błąd... Gumy spuchły i drą się przy mocniejszym dotknięciu :/ Zdarzyło
>> się to jeszcze komuś?
>> Na szczęście udało się kupić zestaw naprawczy (od cbr chyba) -
>> wygląda, że gumy pasują i jest ten sam rozmiar uszczelnień tłoczka.
>> Złożę i zobaczę jak to będzie działać.
>>
>> Pozdrawiam
>>
>
> zdarzyło.. zdarzyło...
>
> podstawowy błąd początkujących mechaników :)

No to ja już się nauczyłem :)

> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
> denaturatem

Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 22:22:11 - Kuczu

W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:

>> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
>> denaturatem
>
> Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?
>

Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
denaturatu.

O taki na przyklad:
allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 22:48:59 - Wojtek Sobociński

W dniu 2011-04-11 22:22, Kuczu pisze:
> W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:
>
>>> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
>>> denaturatem
>>
>> Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?
>>
>
> Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
> denaturatu.
>
> O taki na przyklad:
> allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html
>


O, to się przyda. Kupię przy najbliższej okazji, dzięki :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 23:41:52 - Gr4N4c1K

Dnia 11-04-2011 o 22:48:59 Wojtek Sobociński napisał(a):

> W dniu 2011-04-11 22:22, Kuczu pisze:
>> W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:
>>
>>>> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
>>>> denaturatem
>>>
>>> Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?
>>>
>>
>> Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
>> denaturatu.
>>
>> O taki na przyklad:
>> allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html
>>
>
>
> O, to się przyda. Kupię przy najbliższej okazji, dzięki :)
>

ja swego czasu wypracowałem sobie pewną metodę pozbywania się brudu za
pomocą kąpieli w gorącej wodzie z dodatkiem sporej ilości proszku do
prania. po pozbyciu się z grubsza mazi błotno-olejowej (jak coś jest mocno
zasyfiałe, to po upewnieniu się, że ropa nie zaszkodzi pewnym zwłaszcza
gumowym elementom najpierw w niej myje) wrzucam części do miski z taką
miksturą. co jakiś czas zamieszam i czyszczę za pomocą różnych
szczoteczek. jak nie schodzi od razu to moczy się dalej. i tak do skutku.
potem płukanie pod bieżącą wodą i suszenie. a takich sprayów to używam już
w ostatniej fazie przed samym składaniem.

metoda ta mą tę zaletę, że można ją stosować w domu bo nie śmierdzi i nie
ma obawy o awanturę z żoną/matką/kochanką :)

pozdrawiam



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 23:54:07 - Kuczu

W dniu 2011-04-11 23:41, Gr4N4c1K pisze:

> ja swego czasu wypracowałem sobie pewną metodę pozbywania się brudu za
> pomocą kąpieli w gorącej wodzie z dodatkiem sporej ilości proszku do
> prania. po pozbyciu się z grubsza mazi błotno-olejowej (jak coś jest
> mocno zasyfiałe, to po upewnieniu się, że ropa nie zaszkodzi pewnym
> zwłaszcza gumowym elementom najpierw w niej myje) wrzucam części do
> miski z taką miksturą. co jakiś czas zamieszam i czyszczę za pomocą
> różnych szczoteczek. jak nie schodzi od razu to moczy się dalej. i tak
> do skutku. potem płukanie pod bieżącą wodą i suszenie. a takich sprayów
> to używam już w ostatniej fazie przed samym składaniem.
>
> metoda ta mą tę zaletę, że można ją stosować w domu bo nie śmierdzi i
> nie ma obawy o awanturę z żoną/matką/kochanką :)

Wlasnie skonczylem gotowanie gaznikow DelOrto w wodzie z octem.
Skuteczne ale smierdzi okrutnie. Wykorzystalem moment ze kobieta jest na
wyjezdzie. Inaczej by sie nie dalo :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 08:00:48 - Lisciasty

On 11 Kwi, 23:54, Kuczu wrote:
> Wlasnie skonczylem gotowanie gaznikow DelOrto w wodzie z octem.
> Skuteczne ale smierdzi okrutnie. Wykorzystalem moment ze kobieta jest na
> wyjezdzie. Inaczej by sie nie dalo :)

To już wiemy skąd się biorą legendy, jakoby to faceci są lepszymi
kucharzami od kobiet.
Gada taki z sąsiadką, która pichci schaboszczaka z pyrami - no ja to
dzisiaj gotuję dellorto!

A wracając do merituma, ktoś ma doświadczenia z renowacją padaki
kupionej od Angola?
Zmieniłem tajgera na tajgera ale poprzedni był po Niemcu i wyglądał o
niebo lepiej. Zastanawiam się nad odrdzewianiem i malowaniem tu i
ówdzie, ale nie wiem na jaki koszt i nakład pracy się nastawiać
(zwłaszcza że farba na bloku silnika i na felgach też momentami jest
spuchnięta, to się w ogóle da jakoś domowym sposobem zrobić?).

Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidło GPZ 550 '82
Tygrys '05



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 08:55:46 - Arni

Lisciasty pisze:

> Zmieniłem tajgera na tajgera ale poprzedni był po Niemcu i wyglądał o
> niebo lepiej. Zastanawiam się nad odrdzewianiem i malowaniem tu i
> ówdzie, ale nie wiem na jaki koszt i nakład pracy się nastawiać
> (zwłaszcza że farba na bloku silnika i na felgach też momentami jest
> spuchnięta, to się w ogóle da jakoś domowym sposobem zrobić?).

jesli juz aluminium kwitnie to tylko dokładne oczyszczenie mechaniczne,
na rdze stalowa to mozna pasywator dac (np brunox czy inny fosol) ale do
alu nie widziałem.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gum

2011-04-12 11:39:06 - Jasio

Użytkownik Lisciasty napisała w wiadomości
news:59dec705-7b3c-4622-9c09-482a4b9bcb06@1g2000yqq.googlegroups.com...

> A wracając do merituma, ktoś ma doświadczenia z renowacją padaki
> kupionej od Angola?
> Zmieniłem tajgera na tajgera ale poprzedni był po Niemcu i wyglądał o
> niebo lepiej. Zastanawiam się nad odrdzewianiem i malowaniem tu i
> ówdzie, ale nie wiem na jaki koszt i nakład pracy się nastawiać
> (zwłaszcza że farba na bloku silnika i na felgach też momentami jest
> spuchnięta, to się w ogóle da jakoś domowym sposobem zrobić?).

Ma doświadczenia.
Ale poszedłem po najmniejszej linii oporu.
Piaskowanie i malowanie proszkowo.
Za piaskowanie dwóch kół, subframe i drobiazgów w ilości karton od butów
zapłaciłem koło 100zł bez fakturki, więc chyba _aż_tak_ drogo nie jest.

IMVHO to silnik można po prostu szczotką drucianą i sprayem, nie bądźmy
peweksami. (:

--
Jasio
etz vfr





Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 08:03:45 - Norbi

W dniu 2011-04-11 23:54, Kuczu pisze:

>
> Wlasnie skonczylem gotowanie gaznikow DelOrto w wodzie z octem.
> Skuteczne ale smierdzi okrutnie. Wykorzystalem moment ze kobieta jest na
> wyjezdzie. Inaczej by sie nie dalo :)
>

Nastepnym razem sprobuj zamiast octu dac kwasek cytrynowy :)

Norbi
BLACK XX'03



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 23:15:48 - Gr4N4c1K

Dnia 11-04-2011 o 22:22:11 Kuczu napisał(a):

> W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:
>
>>> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
>>> denaturatem
>>
>> Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?
>>
>
> Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po prostu
> denaturatu.
>
> O taki na przyklad:
> allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html
>

polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
Intercarsach. cena podobna.

a do składania użyć odpowiedniego smaru a w najgorszym wypadku na płyn
hamulcowy. nigdy nie siłować się na sucho z gumkami :)

pozdrawiam



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 23:29:28 - Kuczu

W dniu 2011-04-11 23:15, Gr4N4c1K pisze:
> Dnia 11-04-2011 o 22:22:11 Kuczu napisał(a):
>
>> W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:
>>
>>>> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
>>>> denaturatem
>>>
>>> Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?
>>>
>>
>> Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po
>> prostu denaturatu.
>>
>> O taki na przyklad:
>> allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html
>>
>>
>
> polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
> Intercarsach. cena podobna.

Wiekszosc tego typu zmywaczy ma ten sam sklad wiec akurat firma nie ma
znaczenia. Ja uzywam Wurtha zawodowo i go znam, stad polecalem. Swego
czasu nawet w Lidlu mozna bylo kupic zmywacz firmy W5, calkiem niezly,
kumplowi udalo sie kupic 2 kartony w cenie 2 pln za puszke. Wyprzedawali
czy jakos takos.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-11 23:46:42 - Gr4N4c1K

Dnia 11-04-2011 o 23:29:28 Kuczu napisał(a):

>>>
>>> O taki na przyklad:
>>> allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html
>>>
>>>
>>
>> polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
>> Intercarsach. cena podobna.
>
> Wiekszosc tego typu zmywaczy ma ten sam sklad wiec akurat firma nie ma
> znaczenia. Ja uzywam Wurtha zawodowo i go znam, stad polecalem. Swego
> czasu nawet w Lidlu mozna bylo kupic zmywacz firmy W5, calkiem niezly,
> kumplowi udalo sie kupic 2 kartony w cenie 2 pln za puszke. Wyprzedawali
> czy jakos takos.
>

w sumie racja. wiele w składzie się nie zmienia. ale za to CRC ładnie
pachnie cytrynką :)

z wurtha to najbardziej byłem zadowolony z suchego teflonu w sprayu.
rewelacja tylko cena była kosmiczna.

pozdrawiam



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 12:48:19 - Wojtek Sobociński

W dniu 2011-04-11 23:15, Gr4N4c1K pisze:
> Dnia 11-04-2011 o 22:22:11 Kuczu napisał(a):
>
>> W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:
>>
>>>> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
>>>> denaturatem
>>>
>>> Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?
>>>
>>
>> Tak. Do tego powinno sie uzywac sprayu p.n. Brake Cleaner lub po
>> prostu denaturatu.
>>
>> O taki na przyklad:
>> allegro.pl/wurth-zmywacz-uniwersalny-brake-cleaner-500ml-i1446789517.html
>>
>>
>
> polecam CRC Brake Cleaner dostępny od ręki we wszelkiej maści
> Intercarsach. cena podobna.
>
> a do składania użyć odpowiedniego smaru a w najgorszym wypadku na płyn
> hamulcowy. nigdy nie siłować się na sucho z gumkami :)

Smar był w zestawie i złożyłem jak się należy. Nie chciałem nowych gumek
na płyn składać :) Hample działają :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-13 16:16:01 - []v[]artec

W dniu 2011-04-11 22:22, Kuczu pisze:
> W dniu 2011-04-11 22:16, Wojtek Sobociński pisze:
>
>>> elementy gumowe i z tworzyw w układach hamulcowych można myć jedynie
>>> denaturatem
>>
>> Rozpuszczalnik ekstrakcyjny też niszczy?

Najbardziej. Benzyną też nie. Ale dieslem myję napęd ze 4 sezony i nic
się szczególnego nigdy nie działo. Kiedyś wyczytałem w starej serwisówce
do GPZ 500 (gen I) więc pewnie jeszcze koniec lat 80-tych, żeby nie myć
łańcucha w benzynie tylko w dieslu. Jeszcze lepiej ponoć naftą bo jest
jeszcze tłustsza.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-13 16:27:12 - []v[]artec

W dniu 2011-04-13 16:16, []v[]artec pisze:

> Kiedyś wyczytałem w starej serwisówce
> do GPZ 500 (gen I) więc pewnie jeszcze koniec lat 80-tych, żeby nie myć
> łańcucha w benzynie tylko w dieslu.


Znalazłem tę serwisówkę na dysku.

Screen: img824.imageshack.us/i/chaincleaning.jpg/

Źródło - CLYMER Kawasaki EX500/GPZ 500S 87-93


--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę

2011-04-13 14:47:12 - Glub

On 2011-04-13 01:42:56 +0200, Jacot said:

> Kuczu wrote:
>
>> No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na
>> spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu
>> denaturatem celem jego czyszczenia.
>
> Skoro juz zaczeliscie rozrozniac alkohole to moze trzeba by uscislic,
> czy w ogole chodzi o gume, taka gumowa, z gumy;)

ja mówiłem o takiej gumie z gumy :D
--
Glub
SWT-400




Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-13 00:19:49 - Glub

On 2011-04-12 21:17:18 +0200, Gr4N4c1K said:
>
> a to ciekawe co o tych rolkach od magnetofonów mówisz bo to się ma
> nijak do sześćdziesięcioletniej praktyki mojego ojca. pracował i
> pracuje w radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic
> od zawsze stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru.

może ten eter zalatwiał sprawę... nie bawilem się w czyszczenie
emisyjnego studera...

alkohol do kaset czyszczących [fuj] byl izopropylowy

> nie wspomnę przez wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem
> trochę wspólnego. to raz.

mnie też fater zatrudniał do podobnych praktyk...

> dwa, to już Kuczu wspominał, że guma gumie nierówna. są kauczuki
> naturalne i syntetyczne, utwardzane i nie. z ropy lub węgla i
> silikonowe. w zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni
> materiał, a ten w wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale
> nie na ropopochodne.

kajam się i przyjmuję wyjaśnienie..

> może te Twoje rolki były ruskie bo oni podobno potrafią zrobić kauczuk
> z kartofla :)

hmm niektóre polskie a częśc zagramaniczna w magnetofonach Technics,
Luxman tudzież Nakamichi...
zwlaszcza jak koleś przyniósł nakamichi 1000zxl z klejącymi się rolkami
od czyszczenia spirytem...

teraz to skłaniałbym się w opcję że to ten spiryt był podejrzany....

> ps. glikol to alkohol :)

to wiem z chemii :P
--
Glub
SWT-400




Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 11:35:52 - Glub

Gr4N4c1K wrote:
> Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek SobociDski napisaB(a):

> zdarzyBo.. zdarzyBo...
>
> podstawowy bBd pocztkujcych mechaników :)
>
> elementy gumowe i z tworzyw w ukBadach hamulcowych mo|na my jedynie
> denaturatem

Wodą z mydłem. Gum sie nie myje denaturatem.

--
Glub SW-T400



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 19:11:50 - Gr4N4c1K

Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub napisał(a):

> Gr4N4c1K wrote:
>> Dnia 11-04-2011 o 18:50:26 Wojtek SobociDski
>> napisaB(a):
>
>> zdarzyBo.. zdarzyBo...
>>
>> podstawowy bB%05d pocz%05tkuj%05cych mechaników :)
>>
>> elementy gumowe i z tworzyw w ukBadach hamulcowych mo|na my%07 jedynie
>> denaturatem
>
> Wodą z mydłem. Gum sie nie myje denaturatem.
>

bo? ciekaw jestem nowej teorii :)

pozdrawiam



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 19:24:49 - Glub

Gr4N4c1K wrote:
> Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub napisaB(a):

> bo? ciekaw jestem nowej teorii :)
>
> pozdrawiam

Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
denaturatem?

Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.

Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
robią sie klejące.

Żadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.
--
Glub SW-T400



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 19:32:31 - Kuczu

W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:
> Gr4N4c1K wrote:
>> Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub napisaB(a):
>
>> bo? ciekaw jestem nowej teorii :)
>>
>> pozdrawiam
>
> Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
> denaturatem?
>
> Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.
>
> Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
> robią sie klejące.
>
> Żadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.

I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 21:17:18 - Gr4N4c1K

Dnia 12-04-2011 o 19:24:49 Glub napisał(a):

> Gr4N4c1K wrote:
>> Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub napisaB(a):
>
>> bo? ciekaw jestem nowej teorii :)
>>
>> pozdrawiam
>
> Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
> denaturatem?
>
> Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.
>
> Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
> robią sie klejące.
>
> Żadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.

a to ciekawe co o tych rolkach od magnetofonów mówisz bo to się ma nijak
do sześćdziesięcioletniej praktyki mojego ojca. pracował i pracuje w
radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic od zawsze
stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru. nie wspomnę przez
wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem trochę wspólnego. to raz.
dwa, to już Kuczu wspominał, że guma gumie nierówna. są kauczuki naturalne
i syntetyczne, utwardzane i nie. z ropy lub węgla i silikonowe. w
zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni materiał, a ten w
wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale nie na ropopochodne.

może te Twoje rolki były ruskie bo oni podobno potrafią zrobić kauczuk z
kartofla :)

pozdrawiam

ps. glikol to alkohol :)



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-12 21:41:10 - Wojtek Sobociński

W dniu 2011-04-12 21:17, Gr4N4c1K pisze:
> Dnia 12-04-2011 o 19:24:49 Glub napisał(a):
>
>> Gr4N4c1K wrote:
>>> Dnia 12-04-2011 o 11:35:52 Glub napisaB(a):
>>
>>> bo? ciekaw jestem nowej teorii :)
>>>
>>> pozdrawiam
>>
>> Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
>> denaturatem?
>>
>> Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.
>>
>> Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
>> robią sie klejące.
>>
>> Żadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.
>
> a to ciekawe co o tych rolkach od magnetofonów mówisz bo to się ma nijak
> do sześćdziesięcioletniej praktyki mojego ojca. pracował i pracuje w
> radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic od zawsze
> stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru. nie wspomnę przez
> wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem trochę wspólnego. to
> raz. dwa, to już Kuczu wspominał, że guma gumie nierówna. są kauczuki
> naturalne i syntetyczne, utwardzane i nie. z ropy lub węgla i
> silikonowe. w zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni
> materiał, a ten w wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale
> nie na ropopochodne.

Tak, przekonałem się o tym na własne oczy. Gumy spuchły prawie
dwukrotnie i osiągnęły monstrualne rozmiary :D
A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie -
zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-13 14:14:58 - Michał V-R

W dniu 2011-04-12 21:41, Wojtek Sobociński pisze:
> Tak, przekonałem się o tym na własne oczy. Gumy spuchły prawie
> dwukrotnie i osiągnęły monstrualne rozmiary :D
> A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie -
> zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
A nie mogles isc dalej za ciosem i dobrac nowe zaciski do tych gumek,
mialbys skuteczniejsze heble ;-D

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na gumę

2011-04-13 15:23:31 - Wojtek Sobociński

W dniu 2011-04-13 14:14, Michał V-R pisze:
> W dniu 2011-04-12 21:41, Wojtek Sobociński pisze:
>> Tak, przekonałem się o tym na własne oczy. Gumy spuchły prawie
>> dwukrotnie i osiągnęły monstrualne rozmiary :D
>> A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie -
>> zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
> A nie mogles isc dalej za ciosem i dobrac nowe zaciski do tych gumek,
> mialbys skuteczniejsze heble ;-D
>

Ten cios znokautowałby mój portfel :D


--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę

2011-04-12 19:49:43 - Glub

Kuczu wrote:
> W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:

> I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
> hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.

Ojej, bardzo dziękuje...

Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...
Ale on jak widać sie nie zna....

--
Glub SW-T400



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę

2011-04-12 20:39:34 - Kuczu

W dniu 2011-04-12 19:49, Glub pisze:
> Kuczu wrote:
>> W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:
>
>> I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
>> hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.
>
> Ojej, bardzo dziękuje...

A prosze bardzo

> Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...

A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow
ktore sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in.
z glikolu czyli wlasnie alkoholu.
Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca
sie stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo
spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien

> Ale on jak widać sie nie zna....

Widocznie nie bardzo

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę

2011-04-12 20:46:37 - Glub

Kuczu wrote:
> W dniu 2011-04-12 19:49, Glub pisze:
>> Kuczu wrote:
>>> W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:
>>
>>> I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
>>> hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.
>>
>> Ojej, bardzo dziękuje...
>
> A prosze bardzo
>
>> Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...
>
> A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow ktore
> sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in. z
> glikolu czyli wlasnie alkoholu.

Mowa była o spirytusie a nie glikolu...


> Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca sie
> stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo
> spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien

To wszystko co napisałeś wiem ale ja nie mówię o każdym alkoholu tylko
konkretnie o spirytusie.

>> Ale on jak widać sie nie zna....
>
> Widocznie nie bardzo

ahaś...

--
Glub SW-T400



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę

2011-04-12 20:57:39 - Kuczu

W dniu 2011-04-12 20:46, Glub pisze:
> Kuczu wrote:
>> W dniu 2011-04-12 19:49, Glub pisze:
>>> Kuczu wrote:
>>>> W dniu 2011-04-12 19:24, Glub pisze:
>>>
>>>> I na podstawie rolek w magnetofonach znasz sie na uszczelnieniach
>>>> hamulcowych ? Gratuluje, naprawde.
>>>
>>> Ojej, bardzo dziękuje...
>>
>> A prosze bardzo
>>
>>> Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...
>>
>> A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow ktore
>> sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in. z
>> glikolu czyli wlasnie alkoholu.
>
> Mowa była o spirytusie a nie glikolu...

No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na
spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu
denaturatem celem jego czyszczenia.

>
>> Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca sie
>> stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo
>> spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien
>
> To wszystko co napisałeś wiem ale ja nie mówię o każdym alkoholu tylko
> konkretnie o spirytusie.

j.w.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę

2011-04-13 01:42:56 - Jacot

Kuczu wrote:

>No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na
>spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu
>denaturatem celem jego czyszczenia.

Skoro juz zaczeliscie rozrozniac alkohole to moze trzeba by uscislic,
czy w ogole chodzi o gume, taka gumowa, z gumy;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
www.junak.riders.pl
stokrotka.ath.cx



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS