Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?

Sam Losco Data ostatniej zmiany: 2011-04-22 09:27:05

Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?

2011-04-21 16:37:35 - Sam Losco

Witam Szanowną Grupę,

Mam Hondę CBR600F4 - gdy skończyły mi się w niej gumy(Road Attack) założyłem
używaną torówkę Battlax BT-002R i pokochałem ją :) Dość mocno chwalony Road
Attack łapał co jakiś czas uślizgi, zwłaszcza jak był nienagrzany. Odkąd
założyłem BT-002R nigdy nie miałem żadnego uślizgu, a przejechałem na niej
już z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowałem jej w chłodniejsze dni, a
poczytałem że torówki mogą być zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepności guma może trzymać o wiele gorzej niż
normalna szosówka. Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
wyssane z palucha? Jako alternatywe biorę PR2, które zbierają rewelacyjne
opinie, ale obawiam się że i tak nie będą w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Pozdrawiam :)





Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?

2011-04-21 17:06:39 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-04-21 16:37, Sam Losco pisze:
> Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
> dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
> wyssane z palucha?

A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos dokladniej?

Na wprost to zarowno hamowania jak i przyczepnosci na mokrym bylo duzo,
moze nie na stoppie (albo trza wieksze jaja niz moje) i zadziwiajaco
dobrze jak na sladowy bieznik potrafia wypierac wode na boki przodem.

Za to jak raz chcialem od potorowej gumy na zimno ladnego zlozenia na
rondku.
Riposta byla krotka: pierdole nie robie !

I nie zrobila.
:-)

Teraz mam metz racetek i nauczony poprzednim doswiadczeniem staram sie
trzymac zasady:

nagrzej i nakurwiaj!

:-)

KJ





Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?

2011-04-22 09:23:44 - AZ

On 2011-04-21, KJ Siła Słów wrote:
>
> A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
> nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
> AZ pamietasz cos dokladniej?
>
Ja mialem Racetek K1 od Cie.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 00:15:01 - kakmar

Dnia 21.04.2011 Sam Losco napisał/a:
> Witam Szanown? Grup?,
>
> Mam Hond? CBR600F4 - gdy sko?czy?y mi si? w niej gumy(Road Attack) za?o?y?em
> u?ywan? torówk? Battlax BT-002R i pokocha?em j? :) Do?? mocno chwalony Road
> Attack ?apa? co jaki? czas u?lizgi, zw?aszcza jak by? nienagrzany. Odk?d
> za?o?y?em BT-002R nigdy nie mia?em ?adnego u?lizgu, a przejecha?em na niej
> ju? z 2000 km.
>
> Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa?em jej w ch?odniejsze dni, a
> poczyta?em ?e torówki mog? by? zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
> to nagle z niesamowitej przyczepno?ci guma mo?e trzyma? o wiele gorzej ni?
> normalna szosówka. By?bym wdzi?czny za spostrze?enia osób, które lataj?
> d?u?ej ni? Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto?ci czy to jednak bajki
> wyssane z palucha? Jako alternatywe bior? PR2, które zbieraj? rewelacyjne
> opinie, ale obawiam si? ?e i tak nie b?d? w stanie si? zbli?y? do BT-002R ;/
> Ta guma jest niesamowita.
>
> Pozdrawiam :)
>
>
Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz założyłem używane potorówki i więcej tego nie zrobię. Raz że wymagają
odpowiednich warunków do pracy, a tych w codziennym użyciu nie jestem w stanie
im zapewnić, dwa że są już zużyte w miejscach w których czasem chciałbym z opon
korzystać.
Jak dla manie, do codziennych dojazdów i okazjonalnego polatania w kółko,
(i to w bardzo prowizorycznych warunkach) najlepsze są opony drogowe,
pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;).
Inna sprawa że często opony po torowe u nas, to zwykłe opony drogowe z
homologacją na drogę, pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;)

A skoro pytasz o Michały na f4 to masz :
Power race tył, dojechał do białego ;) na przedniej pod koniec bieżnika pojawił
się bąbel, chyba pękł kord. Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
(dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.
Przód w podobnym stanie rozlazł się. Po całkiem zacnym przebiegu i kolejnym
ganianiu w kółko stało się coś bardzo dziwnego, cała opona zmieniła
kształt/profil, była taka bardziej w prawo niż w lewo, bardzo dziwnie się
jeździło. Niedawno dowidziałem się tutaj że była zwalona seria.
PP2ct nie dane mi było dojechać do końca. Ale przez ~6kkm sprawowały się całkiem
zacnie. Tyle że do codziennych dojazdów i okazjonalnego ganiania właśnie.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 00:32:33 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-04-22 00:15, kakmar pisze:

>>
> Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
> Ja raz założyłem używane potorówki i więcej tego nie zrobię.

Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne
opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych
modeli opon.
> Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
> (dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.

jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

KJ



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 01:28:26 - kakmar

Dnia 21.04.2011 KJ Siła Słów napisał/a:
>
> Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne
> opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
> czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych
> modeli opon.

OK, ale na slickach? Takich nie na drogę? Ja to się nie znam bo nigdy
nie latałem profesjonalnie po prawdziwym torze.

> jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
> lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
> gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

No coś w tym jest, mam niewielkie doświadczenie, ale na 6 kompletów + 2
tylne, 3 razy złapałem flaka z tyłu z czego raz się nadawało do łatania.
2 razy i tak miałem już nowe opony na wymianę, raz było z mm. nad
znacznikiem i zamawiałem dopiero jak złapałem gumę, a i tak dojechałem z
łatą do prawie slicka.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 07:29:23 - Tytus

Siemka

*** KJ Siła Słów
tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia tak ze sie kolo zablokowalo o blotnik...
Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych

T



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 08:06:48 - juhass

W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:
> Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
> rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
> bezdetkowych
>
> T

Kolega to na KHI jezdzi??
:)


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 09:22:20 - AZ

On 2011-04-22, juhass wrote:
>> Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
>> rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
>> bezdetkowych
>>
>
> Kolega to na KHI jezdzi??
>:)
>
Sie wszyscy przyjebaliscie, ale odkad woze ten zestaw ani razy nie
zlapalem gumy.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 09:32:19 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:

> Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
> to zlapala 6 calowego gozdzia

Jak zrobia gume odporna na 6-calowe gwozdzie to ci kupie taki komplecik
na urodziny, a teraz to sie ciesz ze Ci jeszcze felgi nie przebil :-)

KJ





Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?

2011-04-22 08:24:55 - Piotr Klimek

Dnia (Thu, 21 Apr 2011 16:37:35 +0200) ktos podajacy sie za Sam Losco
wyklawiaturowal co nastepuje:

> Me jednak teraz dylemat, bo nie testowałem jej w chłodniejsze dni, a
> poczytałem że torówki mogą być zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
> to nagle z niesamowitej przyczepności guma może trzymać o wiele gorzej niż
> normalna szosówka. Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
> dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
> wyssane z palucha? Jako alternatywe biorę PR2, które zbierają rewelacyjne
> opinie, ale obawiam się że i tak nie będą w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/
> Ta guma jest niesamowita.

Na prawdziwych torowych nigdy nie jezdzilem, ale po roznych wynalazkach
zalozylem ostatnio komplet Michelin Pilot Power 2CT, poprawilem na nich
swoj czas w poznaniu o 5 sekund wzgledem zeszlego roku gdy jezdzilem na
komplecie ContiForce przod i BT014 tyl (chociaz to nie tylko zasluga opon
oczywiscie).

Sa to najlepsze opony jakie do tej pory mialem zalozone na motocyklu.

Ten komplet ma za soba jakies 500km po torze i ~1000km po ulicy, mysle ze
jeszcze zrobi jakies 200km po torze zanim sie skonczy tylna opona.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?

2011-04-22 09:27:05 - AZ

On 2011-04-21, Sam Losco wrote:
>
> Mam Hond? CBR600F4 - gdy sko?czy?y mi si? w niej gumy(Road Attack) za?o?y?em
> u?ywan? torówk? Battlax BT-002R i pokocha?em j? :) Do?? mocno chwalony Road
> Attack ?apa? co jaki? czas u?lizgi, zw?aszcza jak by? nienagrzany. Odk?d
> za?o?y?em BT-002R nigdy nie mia?em ?adnego u?lizgu, a przejecha?em na niej
> ju? z 2000 km.
>
> Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa?em jej w ch?odniejsze dni, a
> poczyta?em ?e torówki mog? by? zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
> to nagle z niesamowitej przyczepno?ci guma mo?e trzyma? o wiele gorzej ni?
> normalna szosówka. By?bym wdzi?czny za spostrze?enia osób, które lataj?
> d?u?ej ni? Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto?ci czy to jednak bajki
> wyssane z palucha? Jako alternatywe bior? PR2, które zbieraj? rewelacyjne
> opinie, ale obawiam si? ?e i tak nie b?d? w stanie si? zbli?y? do BT-002R ;/
> Ta guma jest niesamowita.
>
Moga byc zdradliwe w tym wzgledzie, ze przy mniejszych temperaturach gdy
sa zimne zachowuja sie nieprzewidywalnie, w sensie zero feedbacku,
np. hamujesz sobie i w ulamki sekund przod zrywa sobie przyczepnosc ot
tak. No i to, ze jak wyjezdzalem na nich rano przy temperaturach ~0 st.
C to przez pierwsze 2 kilometry mialem wrazenie ze jade na golej obreczy
;-) Ale one duzo szybciej sie grzeja niz zwykle drogowe a pozniej jest
juz mniod ;-)

--
Artur
ZZR 1200



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS