[tech] Zagadka serwisowa

Ivam Data ostatniej zmiany: 2011-04-23 14:59:10

[tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 22:46:30 - Ivam

Witam!

Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

1) ver. 1 - krotka
Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem padla
uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge dograc
wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane. Pozostale 2
cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem, bez skutku.

2) ver. 2 - dluga
Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej i
myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w benzynie
ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly bardzo
zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce szlo to
zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni gaznik umylem
w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar (na oko). Maszyna ladnie odpala,
regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak aby temperatury na
wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily ~210*C. Srubkami krecilem o
mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.

Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.

Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla do
okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione uszczelniacze,
zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do kupy i zonk.

3) podsumowanie:
objawy:
Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik ma
problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego gwaltowne
dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po przekroczeniu granicy
3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po wyjeciu filtra powietrza,
ale dalej nie jest to rewelacja

Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
1 - 150*C
2 - 140*C
3 - 220*C
4 - 220*C

Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4 do
~300*

Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.

Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow wydechowych z
4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).

Kompresja:
1 - 1500kPa
2 - 1500kPa
3 - 1500kPa
4 - 1550kPa

Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz byly
spore roznice:
1 - 1000kPa
2 - 1050kPa
3 - 1200kPa
4 - 1200kPa

Wyeliminowano:
- slaba kompresja
- wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
zamienialem miejscami fajki od swiec)
- swiece (1 komplet nowych + 2 komplety sprawnych starych CR9E + 1 komplet
sprawnych CR8E)
- zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu

Zagadka pozostala:
- gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
- zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
- fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm, a
wygladaja na oryginalne od fazera
- lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo innym
WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki wypadek,
nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem na
silikonie)

Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc, czy
teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?

Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?




Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
kombinowac, zeby bylo ok.


--
pzdr:
Ivam




Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 22:57:11 - Kuczu

W dniu 2011-04-18 22:46, Ivam pisze:
> Witam!
>
> Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.
>
> 1) ver. 1 - krotka
> Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem
> padla uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge
> dograc wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane.
> Pozostale 2 cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem,
> bez skutku.
>
> 2) ver. 2 - dluga
> Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej
> i myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w
> benzynie ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly
> bardzo zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce
> szlo to zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni
> gaznik umylem w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar (na oko).
> Maszyna ladnie odpala, regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak
> aby temperatury na wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily
> ~210*C. Srubkami krecilem o mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.
>
> Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.
>
> Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
> Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla
> do okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione
> uszczelniacze, zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do
> kupy i zonk.
>
> 3) podsumowanie:
> objawy:
> Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik
> ma problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego
> gwaltowne dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po
> przekroczeniu granicy 3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po
> wyjeciu filtra powietrza, ale dalej nie jest to rewelacja
>
> Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
> 1 - 150*C
> 2 - 140*C
> 3 - 220*C
> 4 - 220*C
>
> Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4
> do ~300*
>
> Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.
>
> Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow
> wydechowych z 4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).
>
> Kompresja:
> 1 - 1500kPa
> 2 - 1500kPa
> 3 - 1500kPa
> 4 - 1550kPa
>
> Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz
> byly spore roznice:
> 1 - 1000kPa
> 2 - 1050kPa
> 3 - 1200kPa
> 4 - 1200kPa
>
> Wyeliminowano:
> - slaba kompresja
> - wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
> zamienialem miejscami fajki od swiec)
> - swiece (1 komplet nowych + 2 komplety sprawnych starych CR9E + 1
> komplet sprawnych CR8E)
> - zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu
>
> Zagadka pozostala:
> - gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
> jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
> - zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
> wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
> - fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm,
> a wygladaja na oryginalne od fazera
> - lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo
> innym WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki
> wypadek, nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem
> na silikonie)
>
> Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
> czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
> pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc,
> czy teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?
>
> Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
> jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
> ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
>
>
>
>
> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
> kombinowac, zeby bylo ok.
>
Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
minimalnie fazy rozrzadu.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:12:30 - Arni

Kuczu pisze:
>>
>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
>> kombinowac, zeby bylo ok.
>>
> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
> minimalnie fazy rozrzadu.

ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:13:05 - Kuczu

W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
> Kuczu pisze:
>>>
>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
>>> kombinowac, zeby bylo ok.
>>>
>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>> minimalnie fazy rozrzadu.
>
> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>

Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:17:06 - masti

Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

> W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
>> Kuczu pisze:
>>>>
>>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
>>>> czym kombinowac, zeby bylo ok.
>>>>
>>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>>> minimalnie fazy rozrzadu.
>>
>> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>>
>>
> Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety

niestety nie



--
BMW R1100GS '95
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:19:31 - Kuczu

W dniu 2011-04-18 23:17, masti pisze:
> Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
> wystukał:
>
>> W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
>>> Kuczu pisze:
>>>>>
>>>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
>>>>> czym kombinowac, zeby bylo ok.
>>>>>
>>>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>>>> minimalnie fazy rozrzadu.
>>>
>>> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>>>
>>>
>> Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety
>
> niestety nie

No to nie, widocznie TB mnie oszukuje.
BTW. A co w temacie napiszecie ? Jakies sugestie ?
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:27:08 - Arni

Kuczu pisze:
> W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
>> Kuczu pisze:
>>>>
>>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
>>>> czym
>>>> kombinowac, zeby bylo ok.
>>>>
>>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>>> minimalnie fazy rozrzadu.
>>
>> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>>
>
> Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety
>

chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:44:31 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-04-18 23:27, Arni pisze:

> chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
> nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.

Arni, jak Ci od 6 lat wisze flaszke tak Cie prosze, wez pierdol te linie.

3 razy czytalem i mozdzylem i na to ze przy monazu glowicy ktos sie
mogl omsknac nie wpadlem, a niby cos tam kiedys grzebalem.

KJ




Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:51:30 - Arni

KJ Siła Słów pisze:
> W dniu 2011-04-18 23:27, Arni pisze:
>
>> chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
>> nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.
>
> Arni, jak Ci od 6 lat wisze flaszke tak Cie prosze, wez pierdol te linie.
>
> 3 razy czytalem i mozdzylem i na to ze przy monazu glowicy ktos sie mogl
> omsknac nie wpadlem, a niby cos tam kiedys grzebalem.

ale ja nie podważam fachowosci porady. Tylko to, że tak sie trzeba do
niej przebijać :)

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-19 19:03:19 - Ivam

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ioi8jn$k9n$1@news.onet.pl...
> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
> minimalnie fazy rozrzadu.

Zagadka trwa. Rozrzad zgodnie z ksiazka, czyli:

znak T na magnecie pokrywa sie z plaszczyzna podzialu silnika. Kropki na
walkach pokrywaja sie z kropkami na mostkach. Mostki E2, I2 od strony
sprzegla, mostki E1 i I1 od strony magneta. Mostki I na walku dolotowym (tez
oznaczony I), mostki E na wydechu.

Teraz pytanie - powinno byc tak jak jest zgodnie z ksiazka (czyli na znak
T) czy na znaki magneto - otwor od pokrywy? Bo tutaj jest pewna roznica,
tak ~0,5 zabka na zebatce (mniej wiecej tyle co napinacz lancucha
pociagnal).

--
pzdr:
Ivam




Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:03:50 - Arni

Ivam pisze:
>
> Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
> jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
> ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
>

przepustnice to nawet na oko daja sie zweryfikowac. trzeba je podniesc
gwałtownie paluchem i obserwowac jak szybko wracają. Jak sie zacinają to
widac. Jak pęknięta membrana to widac ze inna sila jest potrzebna do
podniesienia i inna jest predkosc opadania.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-18 23:32:21 - Arni

jeszcze mi sie przypomniało cos:
gazniki po zrobieniu glowicy tez były czyszczone?
bo jak sobie przypomne jak szybko zarosły moje kiedy motocykl zimował to
wszystko wydaje sie mozliwe.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD



Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-19 06:06:29 - Ivam

Użytkownik Arni napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ioiag7$phg$2@inews.gazeta.pl...
> jeszcze mi sie przypomniało cos:
> gazniki po zrobieniu glowicy tez były czyszczone?

Od zrobienia glowicy 3 razy.

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ioi8jn$k9n$1@news.onet.pl...
> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
> minimalnie fazy rozrzadu.

Sprawdze jeszcze raz, akurat z tym duzo roboty nie ma.

--
pzdr:
Ivam




Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-19 08:35:44 - Hinek


Użytkownik J_K_K napisał
>
> Kable od świec na pewno w dobrej kolejności ?
>
>
To wtedy jakies cylindry nie beda wcale palic - a tu wszystkie
pala. Pewnie jest tak jak Kuczu napisal - rozrzad jest przestawiony.
Pozdr

--
Hinek




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 09:12:05 - Tytus

Siemka

***Ivam
Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

Piekna historia a jaka preclowa :)
A moto to nie czasem KHI ???

Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.

T
P.S. Czego uzyles do mycia w ultradzwiekach???



Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 14:33:22 - nightwatch77


> T
> P.S. Czego uzyles do mycia w ultradzwiekach???

nietoperzy



Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 16:00:00 - Ivam

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl1g2000vbb.googlegroups.com...
> Piekna historia a jaka preclowa :)
> A moto to nie czasem KHI ???

Heheheh;) Nie - stary fazer.

> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.

Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a blokiem
silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole magnesowym,
zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za slabo naciagnac
lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc przestawiony akurat o ten
naciag lancucha.

Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic nie
wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo 5mm. Z
ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?

--
pzdr:
Ivam




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 19:53:53 - Wojtek Sobociński

W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
> Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl1g2000vbb.googlegroups.com...
>
>> Piekna historia a jaka preclowa :)
>> A moto to nie czasem KHI ???
>
> Heheheh;) Nie - stary fazer.
>
>> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
>> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.
>
> Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
> blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
> magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
> slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
> przestawiony akurat o ten naciag lancucha.
>
> Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
> nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
> 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?
>

U mnie w xtz też są dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
było wiadomo że przekręca się wał do punktu. Ustawiłem na tę drugą i
działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
jest pokazana na zdjęciu.
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 20:56:42 - Kuczu

W dniu 2011-04-19 19:53, Wojtek Sobociński pisze:
> W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
>> Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl1g2000vbb.googlegroups.com...
>>
>>
>>> Piekna historia a jaka preclowa :)
>>> A moto to nie czasem KHI ???
>>
>> Heheheh;) Nie - stary fazer.
>>
>>> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
>>> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.
>>
>> Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
>> blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
>> magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
>> slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
>> przestawiony akurat o ten naciag lancucha.
>>
>> Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
>> nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
>> 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?
>>
>
> U mnie w xtz też są dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
> było wiadomo że przekręca się wał do punktu. Ustawiłem na tę drugą i
> działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
> jest pokazana na zdjęciu.

pierwsza kreska oznacza na ogol punkt zaplonu a druga GMP.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 21:52:49 - Wojtek Sobociński

W dniu 2011-04-19 20:56, Kuczu pisze:
> W dniu 2011-04-19 19:53, Wojtek Sobociński pisze:
>> W dniu 2011-04-19 16:00, Ivam pisze:
>>> Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl1g2000vbb.googlegroups.com...
>>>
>>>
>>>
>>>> Piekna historia a jaka preclowa :)
>>>> A moto to nie czasem KHI ???
>>>
>>> Heheheh;) Nie - stary fazer.
>>>
>>>> Rowniez stawiam na rozrzad o zabek czy dwa.
>>>> Sprawdz przekrec silnikiem ze dwa razy i znow sprawdz.
>>>
>>> Kilka razy bylo sprawdzane ale na znak miedzy kolem magnesowym, a
>>> blokiem silnika. Kumpel podpowiada, zeby sprawdzic na kreski na kole
>>> magnesowym, zeby pasowaly z otworem w deklu. Moglem niezbyt uwaznie za
>>> slabo naciagnac lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc
>>> przestawiony akurat o ten naciag lancucha.
>>>
>>> Tylko teraz pytanie za 100ptk - ani haynes, ani serwisowka yamahy nic
>>> nie wspominaja o tych kreskach, a sa dwie. Roznica miedzy nimi to okolo
>>> 5mm. Z ktora kreska maja mi sie walki zgrywac?
>>>
>>
>> U mnie w xtz też są dwie kreski i uznałem, że pierwsza jest po to żeby
>> było wiadomo że przekręca się wał do punktu. Ustawiłem na tę drugą i
>> działa. W serwisówce xtz też nie ma ani słowa o pierwszej, za to druga
>> jest pokazana na zdjęciu.
>
> pierwsza kreska oznacza na ogol punkt zaplonu a druga GMP.
>

Czaję, i pewnie jest opisana w rozdziale zapłon do którego nie
zaglądaliśmy, thx.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna



Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 21:46:23 - Tytus

Siemka

*** Ivam
Moglem niezbyt uwaznie za slabo naciagnac
lancuch od przodu silnika i rozrzad moze byc przestawiony akurat o ten
naciag lancucha.

No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)
ale ja to nie wiem tak do konca - ostatni rozrzad w moto skladalem jak sie
tak nieszczesliwie zlozylo ze kupilem KHI - wstyd sie przyznac, z dziesiec
lat temu. I za pierwszym razem zlozylem wlasnie zle - choc dalbym se paluch
obciac ze jest OK.
Potem juz staralem sie kupowac takie co sie nie psuly. Choc z trzema
kamertonami to roznia bywa - zwlaszcza z tymi popularnymi modelami


--
Tytus
żółta motorynka
i malagutek




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 21:59:02 - Ivam

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iokopi$j2m$1@inews.gazeta.pl...
> No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)

Mam fotke podeslac, zeby udowodnic, ze jest ok?

Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak T
(tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze T jest pozniej niz GMP, ktore jest
pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.


--
pzdr:
Ivam




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 22:02:53 - Kuczu

W dniu 2011-04-19 21:59, Ivam pisze:
> Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:iokopi$j2m$1@inews.gazeta.pl...
>> No wlasnie - czyli o zabek lub jak skladacz zdolny to i o dwa :)
>
> Mam fotke podeslac, zeby udowodnic, ze jest ok?
>
> Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak
> T (tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze T jest pozniej niz GMP,
> ktore jest pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.

Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka patyk
i zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo rozrzad.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 22:08:35 - Ivam

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iokpq0$fpf$1@news.onet.pl...
> Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka patyk i
> zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo rozrzad.

Aha, czyli jednak ma byc w GMP. Wszystko jasne, jutro przestawiam.

--
pzdr:
Ivam




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 22:08:52 - Kuczu

W dniu 2011-04-19 22:08, Ivam pisze:
> Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:iokpq0$fpf$1@news.onet.pl...
>> Ale masz problem. Wykrec swiece na 1. cylindrze, wsadz do srodka
>> patyk i zobacz kiedy dokladnie masz GMP. I wtedy ustaw prawidlowo
>> rozrzad.
>
> Aha, czyli jednak ma byc w GMP. Wszystko jasne, jutro przestawiam.
>

no a jak inaczej ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 22:24:03 - Ivam

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iokq58$hqe$1@news.onet.pl...
> no a jak inaczej ?

Zgodnie z serwisowka. Nie wiem czy mi sie jakis felerny egzemplarz trafil,
ale za cholere jasna punkt T na kole magnesowym ustawiony zgodnie z
serwisowka, ani yamahy, ani haynesa nie zgadza sie z GMP. A jak w obu
ksiazkach jest tak samo napisane, to tak zrobilem, bo pomyslalem sobie
madrzejsi ode mnie te ksiazke pisali, najwidoczniej punkt mijania sie
zaworow ma byc inaczej niz w puszkach.

--
pzdr:
Ivam




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 23:44:31 - PanAdol

czesc
>
> Na serio to mam zagadke - czy stosowac sie do ksiazki i ustawiac znak T
> (tak jest teraz) czy na GMP - dodam, ze T jest pozniej niz GMP, ktore
> jest pokazane przez druga kreske w otworze pokrywy.
>
tak na pierwszego znalezionego linka wszedlem :
www.fazer-hispania.com/biblia_fazero.htm
i pierwszy manual www.fazer-hispania.com/manuales/5dm1-as1.zip

moze jakos nie w tym miejscu patrzysz te oznaczenie T ? - tutaj jest
narysowane nie w miejscu otworu tylko na laczeniu karterow ?
tak tylko kombinuje ;)
jesli nie to jak mocowane jest kolo magnesowe do walu ? jak jakis klin to
moze scielo ?
Pzdr





Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 16:09:12 - Ivam

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f5f736f-7866-4538-b588-867ce69103d8@bl1g2000vbb.googlegroups.com...
> P.S. Czego uzyles do mycia w ultradzwiekach???

Zapomnialo mi sie odpowiedziec.

Benzyna ekstrakcyjna, a myjka to kupilem chinska zabawke, zeby sprawdzic jak
sie to w ogole spisuje. W biedronce byly jakis czas temu, nikt tego w mojej
okolicy tego nie kupowal, wiec cene obnizyli na jakies 10zl za jedna myjke.
Wtedy im sie dosc szybko skonczyly;)

--
pzdr:
Ivam




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 17:06:39 - Tytus

Siemka

***Ivam
Benzyna ekstrakcyjna, a myjka to kupilem chinska zabawke, zeby sprawdzic jak
> sie to w ogole spisuje. W biedronce byly jakis czas temu, nikt tego w
> mojej okolicy tego nie kupowal, wiec cene obnizyli na jakies 10zl za jedna
> myjke. Wtedy im sie dosc szybko skonczyly;)

Benzyna w myjce ultra - no to ciekawe.
U mnie myja w jakis specjalnych dynksach ale myjka za trylion euro do
wtryskow za bilion - nie znam sie na tym bo to nie moja dzialka ale cos o
kawitacji mowili...
W gaznikach podobno trzeba pierw jakies usuwanie bombelkow bo siem moga
pozmieniac rozmiary...
Ale moze to wszystko nieprawda
i tylko rozrzad zle zlozony


--
Tytus
żółta motorynka
i malagutek




Re: Zagadka serwisowa

2011-04-19 17:10:42 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-04-19 17:06, Tytus pisze:

> Benzyna w myjce ultra - no to ciekawe.

wiesz w takiej budzetowej myjce to najbardziej ultra to jest napis na
obudowie.

Chodzi mi o to ze prawdopodobnie ani super nie myje ani mocno nie zaszkodzi.

KJ




Re: [tech] Zagadka serwisowa

2011-04-23 14:59:10 - Ivam

Użytkownik Ivam napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ioi8eg$uv7$1@mx1.internetia.pl...
> Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

Zagadka rozwiazana. Rozrzad byl kilka razy sprawdzany, zawiozlem walki do
pomiarow, wszystkie wartosci w polowie tych zalecanych przez ksiazke.
Elektryka sprawdzona, wszystko ok.

Zawinily gazniki. Nie wiem kiedy, nie wiem jak, ale wykrecila sie srubka od
synchronizacji prawej i lewej pary gaznikow. Ledwo sie trzymala na dwoch
zwojach gwintu. Dwie lewe przepustnice byly kompletnie zamkniete, a prawe
byly podniesione na tyle mocno, ze lewe gary konkretnie zalewalo, mimo ze
silnik pracowal.

--
pzdr:
Ivam




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS