silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
2017-01-21 11:54:01 - ToMasz
dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób,
że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną
stronę.
teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu
zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na napęd
z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem, to
przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez
dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w
przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś
elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy
silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak przerobić
aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w drugą kolejne
10 sekund?
Pozdrawiam
ToMasz
silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
2017-01-21 13:09:30 - Zenek Kapelinder
przerobic ten silniczek tez. Ale nie warto. Kup na zlomie za dyche silniczek od
przednich wycieraczek.
Re: silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
2017-01-22 04:23:46 - g...@s...invalid (Adam Wysocki)
> teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu
> zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów.
Poszukaj podnośników szyb - mają przekładnię przystosowaną do kręcenia
się w obie strony.
> padło na napęd z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie
> zastanowiłem, to przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i
> lewo, bez dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy
> w przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś
> elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy
> silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia?
W Yarisie mam z tyłu krasnoludka w przekładni, silnik zawsze kręci się w
jedną stronę. Przodu nie rozbierałem (bo działa, a tył przestał, to mu się
przyjrzałem).
--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
[ http://www.chmurka.net/ ]
Re: silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
2017-01-22 16:53:08 - alberciq
> witam
> dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób,
> że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną
> stronę.
> teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu
> zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na napęd
> z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem, to
> przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez
> dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w
> przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś
> elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy
> silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak przerobić
> aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w drugą kolejne
> 10 sekund?
> Pozdrawiam
> ToMasz
te silniki od wicieraczek są przystosowane do pracy tylko w jednym
kierunku, na oś wirnika działa siła równoległa do jego osi, przy pracy w
drugą stronę ta siła nie jest właściwie przekazywana na obudowę co może
powodować zakleszczenie się silnika, ale równie dobrze może działać
długo i bezawaryjnie..
w napędach do tylnych wycieraczek (te które ja widziałem) zawierały w
obudowie mechaniczne przekładnie zmieniające kierunek, silnik się cały
czas kręci w jedną stronę
zdecydowanie łatwiej podłączyć do czegoś silniczek od przednich
wycieraczek niż babrać się z przekładnią z silnika od tylnej.
Dodatkowo zwróć uwagę w która strnę on będzie pracował, lepiej jak
ciężką(podnoszenie rolety) pracę będzie wykonywał zgodnie z tym do
jakich obrotów został zaprojektowany.
P.S. są dostępne silniki w lustrzanych odbiciach, zdaje się któreś
starsze('80, '90) fordy miały silniki lewie i prawe, może w anglikach
tez są odwrotne wersje silników..?
Re: silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
2017-01-23 10:19:19 - "J.F."
dyskusyjnych:58833dc9$0$652$6...@n...neostrada.
pl...
>dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki
>sposób, że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas
>w jedną stronę.
IMO - do tej pory tak to jest zrobione.
>teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu
>zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na
>napęd z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem,
>to przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez
>dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w
>przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś
A moze jednak sa dzwigienki, tak samo jak z przodu ?
>elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy
>silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak
>przerobić aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w
>drugą kolejne 10 sekund?
Na 99% sie da.
Zapewne zwykly silnik z magnesem trwalym, wystarczy tylko odpowiednio
zasilic.
Tylko w druga strone niekoniecznie tak samo dobrze bedzie chodzil -
chocby ustawienie szczotek czy lozyskowanie wirnika.
J.