Falowa natura autostrad.
2016-07-04 10:23:33 - s...@g...com
kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą strone.
Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie ma. A
przynajmniej nie bylo przed remontem.
Postanowiłem dziś o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała
jest strasznie nierówna.
W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno wyczuwalne.
Na odcinku stryków-toruń tego nie ma.
Nie pamiętam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też jest beton było to
tak odczuwlane.
I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieś 30-35minut w nocy. W dzień pewnie o
dobrą godzinę.
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 10:31:48 - masti
> Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez
kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 10:38:16 - Robert Wańkowski
> s...@g...com wrote:
>
>> Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez
kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
>
> żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.
>
Albo jakieś dziwne przedmioty-rzeźby na poboczu.
Robert
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 10:51:37 - "J.F."
dyskusyjnych:19d368c5-03d0-4571-a406-d99831295e71@go
oglegroups.com...
>Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady
>biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
>Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w
>drugą strone.
Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady
www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwe
lety.pdf
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1999043
0430
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2016000
0124
M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na
autostradach.
Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz.
Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci.
>Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego
>nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.
Bylo, bardzo prosta to ona nie byla.
Takich naprawde prostych drog to u nas jest raptem kilka, np 92
Kolo-Kłodawa.
Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka
prostej drogi nie umieli zrobic :-)
>Postanowiłem dziś o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową
>i prawie cała jest strasznie nierówna.
>W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno
>wyczuwalne.
A to calkiem inna kwestia. Jakis blad wykonawcow ?
Moze tiry dadza rade to wyrownac :-)
>Nie pamiętam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też
>jest beton było to tak odczuwlane.
O ile pamietam, to na starym betonie gdzies bylo. Ale moze to bylo na
odcinku A1 kolo Piotrkowa (w ciagu Belchatow-Warszawa).
Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ?
Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach.
J.
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 11:17:18 - s...@g...com
> s...@g...com wrote:
>
> > Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez
kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
>
> żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.
>
Kiepski pomysł IMHO.
Takie zakręty wg mnie wcale nie powodują większego zainteresowania drogą.
No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oślepiali sie nawzajem.
Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych w enerdowie nie
falowali bez uzasadnienia geograficznego.
No, ale jak nasi zrobili to jest...
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 11:21:00 - s...@g...com
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:19d368c5-03d0-4571-a406-d99831295e71@go
oglegroups.com...
> >Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady
> >biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
> >Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w
> >drugą strone.
>
> Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady
> www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwe
lety.pdf
> http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1999043
0430
> http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2016000
0124
> M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na
> autostradach.
>
> Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz.
>
> Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci.
>
> >Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego
> >nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.
>
> Bylo, bardzo prosta to ona nie byla.
>
No ale nie byla fo "fala dunaju" tylko zakręty były uzasadnione np. tym ze sie do
Emilianowa wjeżdzało czy wyjeżdzało.
A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijać nie trzeba było.
Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w sumie są ciągle. Bo
na tym 140km odcinku stryków-toruń to prostej drogi jest dosyć niewiele.
>
> Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ?
> Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach.
>
To nie opony. Ani nie felgi :)
Pewnie ktoś kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy.
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 11:29:08 - "J.F."
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:51:44 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
>> >Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie
>> >autostrady
>> >biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
>> Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady
>> www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwe
lety.pdf
> M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na
> autostradach.
>
> Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz.
> Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci.
>
>> >Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa
>> >tego
>> >nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.
>
> Bylo, bardzo prosta to ona nie byla.
>
>>No ale nie byla fo "fala dunaju" tylko zakręty były uzasadnione np.
>>tym ze sie do Emilianowa wjeżdzało czy wyjeżdzało.
>A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijać nie trzeba
>było.
Jak pamietam, to wcale taka prosta nie byla.
No i pagorkow bylo troche, to moze ministra satysfakcjonowala.
>Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w
>sumie są ciągle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruń to prostej
>drogi jest dosyć niewiele.
Jak masz predkosc projektowa 120 czy 140, promien zakretu duzy,
rozporzadzenie wymaga plynnych przejsc, to sie wcale nie zdziwie, ze
naprawde prosty odcinek moze miec gora 1400 m :-)
J.
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 14:56:41 - Shrek
> W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:
>> s...@g...com wrote:
>>
>>> Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez
kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
>>
>> żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.
>>
> Kiepski pomysł IMHO.
Bardzo dobry - i opisany w normach. Inaczej było by już tak nudno, że w
ogóle przestałbyś się skupiać na obiektach na drodze. Natury nie
oszukasz - jak ci się coś pojawia w polu widzenia i potem przesuwa, to
bardziej na to zwracasz uwagę niż na nieporuszający się przedmiot na
który jedziesz. Nie mówiąc już o ocenie odległości - jak jedziesz na coś
na wprost, to on się nie przesuwa, co najwyżej powiększa (ale raczej
wolno) - naprawdę ciężko ocenić odległość.
> Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych w enerdowie nie
falowali bez uzasadnienia geograficznego.
Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.
Shrek
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 15:17:20 - "J.F."
dyskusyjnych:nldme7$iq4$...@n...news.atman.pl...
On 04.07.2016 11:17, s...@g...com wrote:
>> Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych
>> w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.
>Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.
Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
terenow.
Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?
J.
Re: Falowa natura autostrad.
2016-07-04 15:23:51 - masti
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nldme7$iq4$...@n...news.atman.pl...
> On 04.07.2016 11:17, s...@g...com wrote:
>>> Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych
>>> w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.
>
>>Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.
>
> Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
> warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
> terenow.
>
> Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?
>
kiedyś drogi się krzywiło ze względu na obronę przeciwlotniczą :)
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett