DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-29 00:44:38 - Artur Maśląg
W pierwszej chwili myślałem, że to nowe bramownice do viaToll-a,
ale dziwnie długo drogi rozgrzebali - będzie odcinkowy pomiar
prędkości?
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-29 13:27:18 - BartekK
> Przed Kudową postawili ostatnio dwie bramki, wahadło było.
> W pierwszej chwili myślałem, że to nowe bramownice do viaToll-a,
> ale dziwnie długo drogi rozgrzebali - będzie odcinkowy pomiar
> prędkości?
Nie, waga wszyta w nawierzchnię, a na bramownicy zapewne zawiśnie coś
jak kamera przemysłowa - pewnie kawałek dalej/wcześniej jest jakiś
plac/parking/miejsce gdzie ITD się zaczaja na ciężarówki.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 drut.org/
| www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-29 14:05:10 - J.F.
> Przed Kudową postawili ostatnio dwie bramki, wahadło było.
> W pierwszej chwili myślałem, że to nowe bramownice do viaToll-a,
> ale dziwnie długo drogi rozgrzebali - będzie odcinkowy pomiar
> prędkości?
Az taka encyklopedia to ja nie jestem.
Jeden serwis GD mi nie dziala, drugi nic o tym nie pisze - podejrzana
sprawa :-) Jeleniow - remont drogi - to to ?
za to na inna ciekawostke trafilem, ale z zakopianki:
tablica z czasem przejazdu:
www.nadrodze.info/
www.traxelektronik.pl/CZAS_PRZEJAZDU/main.php?c=ruch
Ale zeby nie narzekac na drogowcow i brak autostrady
metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,12213582,_Zablokujemy_zakopianke_tak__ze_na_Podhale_nie_wjedzie.html
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-30 19:21:57 - Artur Maśląg
> Dnia Sun, 29 Jul 2012 00:44:38 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>> Przed Kudową postawili ostatnio dwie bramki, wahadło było.
>> W pierwszej chwili myślałem, że to nowe bramownice do viaToll-a,
>> ale dziwnie długo drogi rozgrzebali - będzie odcinkowy pomiar
>> prędkości?
>
> Az taka encyklopedia to ja nie jestem.
No jak nie? Przecież 8 to Twoja ulubiona droga ;)
> Jeden serwis GD mi nie dziala, drugi nic o tym nie pisze - podejrzana
> sprawa :-) Jeleniow - remont drogi - to to ?
Jeżeli z www.gddkia.gov.pl to tak - to ta lokalizacja. No, ale
dalej nie wiem co tam robili, ponieważ nie był to remont drogi ;)
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-30 20:14:49 - J.F
W dniu 2012-07-29 14:05, J.F. pisze:
>> Dnia Sun, 29 Jul 2012 00:44:38 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>>> Przed Kudową postawili ostatnio dwie bramki, wahadło było.
>>> W pierwszej chwili myślałem, że to nowe bramownice do viaToll-a,
>>> ale dziwnie długo drogi rozgrzebali - będzie odcinkowy pomiar
>>> prędkości?
>
>> Az taka encyklopedia to ja nie jestem.
>No jak nie? Przecież 8 to Twoja ulubiona droga ;)
To ze nia czesto jezdzilem to nie znaczy ze ulubiona :-)
Jeden kawalek mi sie podobal, ale to bylo ladnych pare lat temu, potem
przyszli poprawiac i sie skonczylo :-)
A Kudowa to w zasadzie poza moim obszarem zainteresowan - tam nie ma
nic ciekawego :-)
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-30 20:45:31 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
> W dniu 2012-07-29 14:05, J.F. pisze:
>>> Dnia Sun, 29 Jul 2012 00:44:38 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>>>> Przed Kudową postawili ostatnio dwie bramki, wahadło było.
>>>> W pierwszej chwili myślałem, że to nowe bramownice do viaToll-a,
>>>> ale dziwnie długo drogi rozgrzebali - będzie odcinkowy pomiar
>>>> prędkości?
>>
>>> Az taka encyklopedia to ja nie jestem.
>
>> No jak nie? Przecież 8 to Twoja ulubiona droga ;)
>
> To ze nia czesto jezdzilem to nie znaczy ze ulubiona :-)
Do teoretyzowania?
> Jeden kawalek mi sie podobal, ale to bylo ladnych pare lat temu, potem
> przyszli poprawiac i sie skonczylo :-)
No popatrz - ja z niej korzystam zasadniczo na odcinku W-wa - Kudowa.
> A Kudowa to w zasadzie poza moim obszarem zainteresowan - tam nie ma nic
> ciekawego :-)
Nie chodziło o Kudowę jako taką, a o lokalizację tych utrudnień.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-30 20:50:56 - J.F
W dniu 2012-07-30 20:14, J.F pisze:
> Jeden kawalek mi sie podobal, ale to bylo ladnych pare lat temu,
> potem
> przyszli poprawiac i sie skonczylo :-)
>No popatrz - ja z niej korzystam zasadniczo na odcinku W-wa - Kudowa.
No i jak ci sie podoba jazda odcinkiem Wroclaw -Klodzko tak chyba
jeszcze z 6 lat temu, a pozniej, jak juz wdrozyli program bezpieczna
osemka ?
>> A Kudowa to w zasadzie poza moim obszarem zainteresowan - tam nie
>> ma nic
>> ciekawego :-)
>Nie chodziło o Kudowę jako taką, a o lokalizację tych utrudnień.
Lokalizacja blisko Kudowy powoduje ze sa poza obszarem zainteresowan
:-)
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-30 23:35:10 -
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w
> W dniu 2012-07-30 20:14, J.F pisze:
> > Jeden kawalek mi sie podobal, ale to bylo ladnych pare lat temu,
> > potem
> > przyszli poprawiac i sie skonczylo :-)
> >No popatrz - ja z niej korzystam zasadniczo na odcinku W-wa - Kudowa.
>
> No i jak ci sie podoba jazda odcinkiem Wroclaw -Klodzko tak chyba
> jeszcze z 6 lat temu, a pozniej, jak juz wdrozyli program bezpieczna
> osemka ?
>
> >> A Kudowa to w zasadzie poza moim obszarem zainteresowan - tam nie
> >> ma nic
> >> ciekawego :-)
> >Nie chodziło o Kudowę jako taką, a o lokalizację tych utrudnień.
>
> Lokalizacja blisko Kudowy powoduje ze sa poza obszarem zainteresowan
> :-)
>
> J.
Widze, ze J.Fox caly czas nadaje. Artur Maslag tez jest dla mnie znanym z
dawnych czasow nazwiskiem :)
fajnie, pozdrawiam Was
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 10:08:07 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w
> W dniu 2012-07-30 20:14, J.F pisze:
>> Jeden kawalek mi sie podobal, ale to bylo ladnych pare lat temu, potem
>> przyszli poprawiac i sie skonczylo :-)
>> No popatrz - ja z niej korzystam zasadniczo na odcinku W-wa - Kudowa.
>
> No i jak ci sie podoba jazda odcinkiem Wroclaw -Klodzko tak chyba
> jeszcze z 6 lat temu, a pozniej, jak juz wdrozyli program bezpieczna
> osemka ?
Jak mi się nie podoba i nie muszą jechać przez Wrocław to mogę
ominąć przez Nysę/Opole. A jak muszę to nie widzę specjalnych
problemów - poza ewentualnymi korkami.
> Lokalizacja blisko Kudowy powoduje ze sa poza obszarem zainteresowan :-)
Znaczy nie powinienem wystawiać nosa poza mazowieckie? ;)
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 11:29:31 - J.F
W dniu 2012-07-30 20:50, J.F pisze:
>>> No popatrz - ja z niej korzystam zasadniczo na odcinku W-wa -
>>> Kudowa.
>> No i jak ci sie podoba jazda odcinkiem Wroclaw -Klodzko tak chyba
>> jeszcze z 6 lat temu, a pozniej, jak juz wdrozyli program
>> bezpieczna
>> osemka ?
>Jak mi się nie podoba i nie muszą jechać przez Wrocław to mogę
>ominąć przez Nysę/Opole. A jak muszę to nie widzę specjalnych
>problemów - poza ewentualnymi korkami.
Ale pamietasz jak bylo i jak jest ?
Bo jesli o mnie chodzi - zepsuli. Moze i jest bezpiecznie, ale zbyt
wolno :-)
>> Lokalizacja blisko Kudowy powoduje ze sa poza obszarem
>> zainteresowan :-)
>Znaczy nie powinienem wystawiać nosa poza mazowieckie? ;)
Powinienies, bo w mazowieckim nie ma nic ciekawego :-)
Tylko po prostu nie dziw sie ze nie dojezdzam do Kudowy - nie ma po co
:-)
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 11:51:40 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
(...)
>> Jak mi się nie podoba i nie muszą jechać przez Wrocław to mogę
>> ominąć przez Nysę/Opole. A jak muszę to nie widzę specjalnych
>> problemów - poza ewentualnymi korkami.
>
> Ale pamietasz jak bylo i jak jest ?
Tak.
> Bo jesli o mnie chodzi - zepsuli. Moze i jest bezpiecznie, ale zbyt
> wolno :-)
Jest dużo bezpieczniej i IMHO niespecjalnie wolniej niż przed
przebudową. Dla niektórych być może jest wolniej, ale to już
inna para kaloszy.
>> Znaczy nie powinienem wystawiać nosa poza mazowieckie? ;)
>
> Powinienies, bo w mazowieckim nie ma nic ciekawego :-)
Żartujesz sobie.
> Tylko po prostu nie dziw sie ze nie dojezdzam do Kudowy - nie ma po co :-)
Ja bym to ujął inaczej - ograniczasz się tylko do odcinka Wrocław
- Kłodzko, a piszesz jakby się odnosiło do całej DK8 :)
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 15:54:49 - J.F
W dniu 2012-07-31 11:29, J.F pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
>>> Jak mi się nie podoba i nie muszą jechać przez Wrocław to mogę
>>> ominąć przez Nysę/Opole. A jak muszę to nie widzę specjalnych
>>> problemów - poza ewentualnymi korkami.
>
>> Ale pamietasz jak bylo i jak jest ?
>Tak.
>> Bo jesli o mnie chodzi - zepsuli. Moze i jest bezpiecznie, ale zbyt
>> wolno :-)
>Jest dużo bezpieczniej i IMHO niespecjalnie wolniej niż przed
>przebudową. Dla niektórych być może jest wolniej, ale to już
>inna para kaloszy.
Jest duzo wolniej. A czy bezpieczniej ... hm, jesli o mnie chodzi to
dawniej niebezpiecznie nie bylo, wiec nie poprawili :-)
>>> Znaczy nie powinienem wystawiać nosa poza mazowieckie? ;)
>> Powinienies, bo w mazowieckim nie ma nic ciekawego :-)
>Żartujesz sobie.
Tylko troche ... a co ciekawego jest ? :-)
> Tylko po prostu nie dziw sie ze nie dojezdzam do Kudowy - nie ma po
> co :-)
>Ja bym to ujął inaczej - ograniczasz się tylko do odcinka Wrocław
>- Kłodzko, a piszesz jakby się odnosiło do całej DK8 :)
No nie, staram sie pisac ze to chodzi o ten odcinek, jesli chodzi.
Calej 8ki to nawet nie przejechalem - jakos mnie do Wilna nie ciagnie,
czy gdzie ona tam prowadzi :-)
Aczkolwiek poprawili bezpieczenstwo na calej drodze, tylko ze zmiany
do Warszawy to sa juz mniejsze ...
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 17:05:02 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
(...)
>> Jest dużo bezpieczniej i IMHO niespecjalnie wolniej niż przed
>> przebudową. Dla niektórych być może jest wolniej, ale to już
>> inna para kaloszy.
>
> Jest duzo wolniej. A czy bezpieczniej ... hm, jesli o mnie chodzi to
> dawniej niebezpiecznie nie bylo, wiec nie poprawili :-)
Wolniej - zależy dla kogo. Jest za to bezpieczniej i tutaj mamy
nie tylko obserwacje zza kierownicy ale i statystyki.
> Tylko troche ... a co ciekawego jest ? :-)
Zależy czego szukasz :) Krzyża już nie ma ;)
> No nie, staram sie pisac ze to chodzi o ten odcinek, jesli chodzi.
> Calej 8ki to nawet nie przejechalem - jakos mnie do Wilna nie ciagnie,
> czy gdzie ona tam prowadzi :-)
DK8 do Wilna? Do Budziska to się zgodzę. No chyba, że mówimy o E67,
ale wtedy to raczej ciężko mówić o spowolnieniu, bezpieczeństwie
itd. Ja DK8 żegnam w Kudowie, a E67 w Pradze :)
> Aczkolwiek poprawili bezpieczenstwo na calej drodze, tylko ze zmiany
> do Warszawy to sa juz mniejsze ...
Nie powiedziałbym... :)
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 17:44:32 - J.F
W dniu 2012-07-31 15:54, J.F pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
(...)
>>> Jest dużo bezpieczniej i IMHO niespecjalnie wolniej niż przed
>>> przebudową. Dla niektórych być może jest wolniej, ale to już
>>> inna para kaloszy.
>
>> Jest duzo wolniej. A czy bezpieczniej ... hm, jesli o mnie chodzi
>> to
>> dawniej niebezpiecznie nie bylo, wiec nie poprawili :-)
>Wolniej - zależy dla kogo. Jest za to bezpieczniej i tutaj mamy
Dla mnie, i to mi wystarczy :-)
>nie tylko obserwacje zza kierownicy ale i statystyki.
Nie masz statystyk z tego odcinka. No chyba ze masz.
Ciekaw jestem jak to w liczbach wyglada ... bo w sumie przyznaje -
bylo niebezpiecznie, ale przy przestrzeganiu BHP juz nie tak bardzo.
A teraz jest bezpiecznie, tylko pooowwwooooli ..
>> Tylko troche ... a co ciekawego jest ? :-)
>Zależy czego szukasz :) Krzyża już nie ma ;)
A poza krzyzem co polecasz ?
>> Aczkolwiek poprawili bezpieczenstwo na calej drodze, tylko ze
>> zmiany
>> do Warszawy to sa juz mniejsze ...
>Nie powiedziałbym... :)
Obecnej przebudowy gierkowki nie zaliczam, bo nie skonczony, obwodnica
olesnicy z innej puli. Wiec co zrobili ?
Pare FR na gierkowce ... no, w sumie dobrze ustawione, troche FR we
wioskach, ale tych nie pochwalam :-)
Ze dwa ronda, pare wysepek po drodze, barierki w Bralinie, co to
ktorych mam mieszane uczucia, swiatla w Bralinie ... i wiecej zmian
nie pamietam ... wiec co zrobili, poza nastawianiem szafek na FR ?
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 18:19:10 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
(...)
>> Wolniej - zależy dla kogo. Jest za to bezpieczniej i tutaj mamy
>
> Dla mnie, i to mi wystarczy :-)
Tak, wolniej dla Ciebie. Ok, o tym też wspominałem. Mi wystarczy,
że specjalnie wolniej nie jest, jest za to odczuwalnie bezpieczniej.
>> nie tylko obserwacje zza kierownicy ale i statystyki.
>
> Nie masz statystyk z tego odcinka. No chyba ze masz.
Te, które są powszechnie dostępne mówią chyba o całości.
> Ciekaw jestem jak to w liczbach wyglada ... bo w sumie przyznaje - bylo
> niebezpiecznie, ale przy przestrzeganiu BHP juz nie tak bardzo.
> A teraz jest bezpiecznie, tylko pooowwwooooli ..
Jakiego BHP? Ja przestrzegam, Ty przestrzegasz, a później zza autobusu
mam na czołówce pojazd i kończę na poboczu z wyciem wszystkiego
co mechaniczne oraz biologiczne na fotelu pasażera.
>> Zależy czego szukasz :) Krzyża już nie ma ;)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> A poza krzyzem co polecasz ?
Podkreślone.
> Obecnej przebudowy gierkowki nie zaliczam, bo nie skonczony,
Niedługo skończą.
> obwodnica
> olesnicy z innej puli.
A co mnie obchodzi z jakiej puli?
> Wiec co zrobili ?
Zmieniono oznakowanie, przebudowano trochę skrzyżowań, trochę
skrzynek...
> Pare FR na gierkowce ... no, w sumie dobrze ustawione, troche FR we
> wioskach, ale tych nie pochwalam :-)
> Ze dwa ronda, pare wysepek po drodze, barierki w Bralinie, co to
> ktorych mam mieszane uczucia, swiatla w Bralinie ... i wiecej zmian nie
> pamietam ... wiec co zrobili, poza nastawianiem szafek na FR ?
Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły, oceniam
na podstawie efektu finalnego. Mimo wzrostu natężenia ruchu jeździ
mi się zdecydowanie spokojniej i niekoniecznie wolniej. No, ale ja
się przyzwyczaiłem do jazdy po takich drogach i to nie tylko w Polsce.
Dróg do szybszej jazdy przybywa...
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 18:47:41 - J.F
W dniu 2012-07-31 17:44, J.F pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
(...)
>>> Wolniej - zależy dla kogo. Jest za to bezpieczniej i tutaj mamy
>> Dla mnie, i to mi wystarczy :-)
>Tak, wolniej dla Ciebie. Ok, o tym też wspominałem. Mi wystarczy,
>że specjalnie wolniej nie jest, jest za to odczuwalnie bezpieczniej.
Ale w praktyce niebezpiecznie nie bylo, wiec wcale nie jest az tak
odczuwalnie lepiej :-)
>>> nie tylko obserwacje zza kierownicy ale i statystyki.
>> Nie masz statystyk z tego odcinka. No chyba ze masz.
>Te, które są powszechnie dostępne mówią chyba o całości.
No wlasnie - wiec nie wiadomo jak sie zmienilo na tym odcinku.
>> Ciekaw jestem jak to w liczbach wyglada ... bo w sumie przyznaje -
>> bylo
>> niebezpiecznie, ale przy przestrzeganiu BHP juz nie tak bardzo.
>> A teraz jest bezpiecznie, tylko pooowwwooooli ..
>Jakiego BHP? Ja przestrzegam, Ty przestrzegasz, a później zza
>autobusu
>mam na czołówce pojazd i kończę na poboczu z wyciem wszystkiego
>co mechaniczne oraz biologiczne na fotelu pasażera.
eee, nikt mi tam nie wyjechal, mimo ze mozliwosci sa spore :-)
>>> Zależy czego szukasz :) Krzyża już nie ma ;)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> A poza krzyzem co polecasz ?
>Podkreślone.
A bo ja wiem ... fajnych gorek tam na pewno nie ma :-), moze ladnego
jeziora ? Ciekawego widoku, zabytku ?
>> Obecnej przebudowy gierkowki nie zaliczam, bo nie skonczony,
>Niedługo skończą.
>> obwodnica olesnicy z innej puli.
>A co mnie obchodzi z jakiej puli?
To, ze to nie te *#%&^#* od drog zaufania zrobili. I na obecna
przebudowe tez nie oni placa.
>> Wiec co zrobili ?
>Zmieniono oznakowanie, przebudowano trochę skrzyżowań, trochę
>skrzynek...
>> Pare FR na gierkowce ... no, w sumie dobrze ustawione, troche FR we
>> wioskach, ale tych nie pochwalam :-)
>> Ze dwa ronda, pare wysepek po drodze, barierki w Bralinie, co to
>> ktorych mam mieszane uczucia, swiatla w Bralinie ... i wiecej zmian
>> nie
>> pamietam ... wiec co zrobili, poza nastawianiem szafek na FR ?
>Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły, oceniam
>na podstawie efektu finalnego. Mimo wzrostu natężenia ruchu jeździ
>mi się zdecydowanie spokojniej i niekoniecznie wolniej.
Ja oceniam jedna droge, gdzie pamietam jeszcze stan poprzedni, chyba
pamietam.
Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem to potrafie powiedziec co popsuli, ale
kolejne 350 km to sie IMHO niewiele zmienilo ..
>No, ale ja
>się przyzwyczaiłem do jazdy po takich drogach i to nie tylko w
>Polsce.
>Dróg do szybszej jazdy przybywa...
No przybywa. ~10 lat temu za wzor stawialem wlasnie odcinek do
Klodzka, ale przyszli i ulepszyli :-)
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 19:31:21 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości grup
(...)
>> Tak, wolniej dla Ciebie. Ok, o tym też wspominałem. Mi wystarczy,
>> że specjalnie wolniej nie jest, jest za to odczuwalnie bezpieczniej.
>
> Ale w praktyce niebezpiecznie nie bylo, wiec wcale nie jest az tak
> odczuwalnie lepiej :-)
Najpierw piszesz, że jest bezpieczniej, teraz się z tego rakiem
wycofujesz. Tak było niebezpiecznie i jest wyraźnie lepiej
- nie tylko statystycznie.
>> Te, które są powszechnie dostępne mówią chyba o całości.
>
> No wlasnie - wiec nie wiadomo jak sie zmienilo na tym odcinku.
Zmieniło się dużo, a o szczegóły przyjdzie ci zwrócić się do
policji. Ciekawe co odpowiedzą.
>> Jakiego BHP? Ja przestrzegam, Ty przestrzegasz, a później zza autobusu
>> mam na czołówce pojazd i kończę na poboczu z wyciem wszystkiego
>> co mechaniczne oraz biologiczne na fotelu pasażera.
>
> eee, nikt mi tam nie wyjechal, mimo ze mozliwosci sa spore :-)
Tobie być może nie.
> A bo ja wiem ... fajnych gorek tam na pewno nie ma :-),
Takich jak w Tatrach? Nie, nie ma.
> moze ladnego
> jeziora ? Ciekawego widoku, zabytku ?
To pewnie by się znalazło.
>> A co mnie obchodzi z jakiej puli?
>
> To, ze to nie te *#%&^#* od drog zaufania zrobili. I na obecna
> przebudowe tez nie oni placa.
Sugerujesz, że dzieje się to przypadkiem, czy może jednak cześć
zmian jest realizowana przy innych inwestycjach?
>> Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły, oceniam
>> na podstawie efektu finalnego. Mimo wzrostu natężenia ruchu jeździ
>> mi się zdecydowanie spokojniej i niekoniecznie wolniej.
>
> Ja oceniam jedna droge, gdzie pamietam jeszcze stan poprzedni, chyba
> pamietam.
Ja pamiętam i oceniam drogę, ale nie na jednym odcinku długości 90km,
a sporo dłuższym.
> Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem to potrafie powiedziec co popsuli, ale
> kolejne 350 km to sie IMHO niewiele zmienilo ..
Skąd możesz wiedzieć, skoro nie jeździsz?
>> No, ale ja
>> się przyzwyczaiłem do jazdy po takich drogach i to nie tylko w Polsce.
>> Dróg do szybszej jazdy przybywa...
>
> No przybywa. ~10 lat temu za wzor stawialem wlasnie odcinek do Klodzka,
> ale przyszli i ulepszyli :-)
Wzór czego?
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 20:59:01 - J.F
W dniu 2012-07-31 18:47, J.F pisze:
(...)
>>> Tak, wolniej dla Ciebie. Ok, o tym też wspominałem. Mi wystarczy,
>>> że specjalnie wolniej nie jest, jest za to odczuwalnie
>>> bezpieczniej.
>> Ale w praktyce niebezpiecznie nie bylo, wiec wcale nie jest az tak
>> odczuwalnie lepiej :-)
>Najpierw piszesz, że jest bezpieczniej, teraz się z tego rakiem
>wycofujesz.
No bo tak: jest zjazd z gory. I sa trzy pasy - jeden w dol, dwa pod
gore.
I ten w dol jest oddzielony od tych w gore przerywana+ciagla.
Niebezpieczne miejsce ? No przyznaje ze niebezpieczne - bede sobie
chcial wyprzedzic, i sie wpakuje pod rozpedzone auto wyprzedzajace z
przeciwka.
Ale przeciez nie ma obowiazku wyprzedzania w niebezpiecznej sytuacji,
a wrecz jest zakaz.
No to wymalujmy podwojna ciagla. Jest bezpiecznie ? Jest. Tylko ze, *,
jade sobie z gory, oba pasy z przeciwka puste, a musze jechac 60 za
ciezarowka, bo ona ciezka i boi sie rozpedzic.
Albo 30 za traktorem.
Przy czym za kazdym razem jak zjedzalem w dol, to potem wjezdzalem pod
gore. I mozesz mi wierzyc ze zawsze srodkowym pasem i rozpedzony. A
jednak zaden warszawiak z naprzeciwka mi nie wjechal na moj pas. To
jak jest lepiej ?
A pas do wyprzedzania przerobili na lewoskret. Ci z boku niewatpliwie
maja bezpieczniej. Ale nie przypominam sobie zeby mnie kiedys taki
zmusil do hamowania.
Czy nie stal tam czasem ktos godzinami to nie wiem, kto by tam patrzyl
w podporzadkowane. Za to wiem ze teraz jade 60-70, a nie 120 :-(
>Tak było niebezpiecznie i jest wyraźnie lepiej
>- nie tylko statystycznie.
czy statystycznie to nie wiesz.
>>> Te, które są powszechnie dostępne mówią chyba o całości.
>> No wlasnie - wiec nie wiadomo jak sie zmienilo na tym odcinku.
>Zmieniło się dużo,
Piszesz twierdzaco, a nie wiesz.
>a o szczegóły przyjdzie ci zwrócić się do policji. Ciekawe co
>odpowiedzą.
No, byloby ciekawie, tylko czy beda mieli dane ? Jakas rejonowa
komende o liczbe wypadkow na dk8 z kilku lat ... moga nie miec na
zawolanie..
>>> A co mnie obchodzi z jakiej puli?
>> To, ze to nie te *#%&^#* od drog zaufania zrobili. I na obecna
>> przebudowe tez nie oni placa.
>Sugerujesz, że dzieje się to przypadkiem, czy może jednak cześć
>zmian jest realizowana przy innych inwestycjach?
Oni dostali drobne pieniadze na drobne dzialania. I polowe (no, teraz
ja pisze a nie wiem) wydali na fotoradary. To znaczy na slupki, bo
fotoradaru tam nie uswiadczysz.
Chyba ze gdzies widziales ze w ramach swoich srodkow wyprodukowali
sprawozdanie o niezbednej koniecznosci budowy autostrady
wroclaw-Warszawa, bo to najlepiej podniesie bezpieczenstwo ;-)
A autostrada troche spadla z priorytetu niestety.
>>> Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły,
>>> oceniam
>>> na podstawie efektu finalnego. Mimo wzrostu natężenia ruchu jeździ
>>> mi się zdecydowanie spokojniej i niekoniecznie wolniej.
>> Ja oceniam jedna droge, gdzie pamietam jeszcze stan poprzedni,
>> chyba
>> pamietam.
>Ja pamiętam i oceniam drogę, ale nie na jednym odcinku długości 90km,
>a sporo dłuższym.
>> Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem to potrafie powiedziec co popsuli,
>> ale
>> kolejne 350 km to sie IMHO niewiele zmienilo ..
>Skąd możesz wiedzieć, skoro nie jeździsz?
A jezdze. Nie mowie ze dla przyjemnosci, ale jezdze :-)
I tam sie stosunkowo niewiele zmienia - tzn sie juz troche uskladalo,
ale przez 20 lat to by mogli wiecej zrobic :-)
>>> No, ale ja
>>> się przyzwyczaiłem do jazdy po takich drogach i to nie tylko w
>>> Polsce.
>>> Dróg do szybszej jazdy przybywa...
>
>> No przybywa. ~10 lat temu za wzor stawialem wlasnie odcinek do
>> Klodzka,
>> ale przyszli i ulepszyli :-)
>Wzór czego?
Jak mozna dostowac droge do szybszej jazdy, niewielkim kosztem.
Tu dobudowac jeden pas wyprzedzania, tam dobudowac lewoskret, tu
podniesc do 60 we wsi, tam postawic zakaz wyprzedzania, bo
niebezpiecznie, ale za 100m go odwolac, bo juz jest szansa.
Tu wyciac drzewo na zakrecie, bedzie lepszy widok, na ostrych
zakretach ograniczen predkosci nie stawiac, bo jaki zakret jest kazdy
widzi, a 90 sie tam osobowka na suchym wyrobi.
Za to postawic przed Bardem, gdzie za zakretem skrzyzowanie. Ale tez
tylko na 100m, bo potem niby juz miasto, ale bez skrzyzowan i ruchu
pieszych, to czemu ma byc 50 przez 2 km ?
I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 21:29:17 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
> W dniu 2012-07-31 18:47, J.F pisze:
> (...)
>>>> Tak, wolniej dla Ciebie. Ok, o tym też wspominałem. Mi wystarczy,
>>>> że specjalnie wolniej nie jest, jest za to odczuwalnie bezpieczniej.
>>> Ale w praktyce niebezpiecznie nie bylo, wiec wcale nie jest az tak
>>> odczuwalnie lepiej :-)
>> Najpierw piszesz, że jest bezpieczniej, teraz się z tego rakiem
>> wycofujesz.
>
> No bo tak: jest zjazd z gory. I sa trzy pasy - jeden w dol, dwa pod gore.
> I ten w dol jest oddzielony od tych w gore przerywana+ciagla.
>
> Niebezpieczne miejsce ? No przyznaje ze niebezpieczne - bede sobie
> chcial wyprzedzic, i sie wpakuje pod rozpedzone auto wyprzedzajace z
> przeciwka.
> Ale przeciez nie ma obowiazku wyprzedzania w niebezpiecznej sytuacji, a
> wrecz jest zakaz.
>
> No to wymalujmy podwojna ciagla. Jest bezpiecznie ? Jest. Tylko ze, *,
> jade sobie z gory, oba pasy z przeciwka puste, a musze jechac 60 za
> ciezarowka, bo ona ciezka i boi sie rozpedzic.
> Albo 30 za traktorem.
Ale o co chodzi? Typowy układ i nie mam nic do niego.
> Przy czym za kazdym razem jak zjedzalem w dol, to potem wjezdzalem pod
> gore. I mozesz mi wierzyc ze zawsze srodkowym pasem i rozpedzony. A
> jednak zaden warszawiak z naprzeciwka mi nie wjechal na moj pas. To jak
> jest lepiej ?
Litości - mi wjechał nie warszawiak, a lokales to patrząc po tym co
wyprawiają co poniektórzy, to są to jednak lokalesi i przed nimi się
ucieka.
> A pas do wyprzedzania przerobili na lewoskret. Ci z boku niewatpliwie
> maja bezpieczniej. Ale nie przypominam sobie zeby mnie kiedys taki
> zmusil do hamowania.
Jasne - idzie dekiel (DKL) pasem do skrętu w lewo i ciągnie na dzika
dalej. Wyprzedza do ostatniej parówki - mógłbym podrzucić parę scen
z rejestratora, ale nie chce mi się tego zrzucać i nie do tego mi on
służy.
> Czy nie stal tam czasem ktos godzinami to nie wiem, kto by tam patrzyl w
> podporzadkowane. Za to wiem ze teraz jade 60-70, a nie 120 :-(
Na 2+1 jedziesz 60-70? Średnio, chwilowo? 120km/h to nawet nie wolno.
>> Tak było niebezpiecznie i jest wyraźnie lepiej
>> - nie tylko statystycznie.
>
> czy statystycznie to nie wiesz.
Odczuwam bezpośrednio i statystycznie jest ~30% lepiej. Skoro
twierdzisz, że gdzie indziej wiele nie zrobiono, to zdaje się
efekt jest szczególnie widoczny na Twoim odcinku.
>>>> Te, które są powszechnie dostępne mówią chyba o całości.
>>> No wlasnie - wiec nie wiadomo jak sie zmienilo na tym odcinku.
>> Zmieniło się dużo,
>
> Piszesz twierdzaco, a nie wiesz.
Jw.
>> a o szczegóły przyjdzie ci zwrócić się do policji. Ciekawe co odpowiedzą.
>
> No, byloby ciekawie, tylko czy beda mieli dane ? Jakas rejonowa komende
> o liczbe wypadkow na dk8 z kilku lat ... moga nie miec na zawolanie..
Mają dane.
> Oni dostali drobne pieniadze na drobne dzialania. I polowe (no, teraz ja
> pisze a nie wiem) wydali na fotoradary. To znaczy na slupki, bo
> fotoradaru tam nie uswiadczysz.
Tych FR to prawie nie ma.
> Chyba ze gdzies widziales ze w ramach swoich srodkow wyprodukowali
> sprawozdanie o niezbednej koniecznosci budowy autostrady
> w+roclaw-Warszawa, bo to najlepiej podniesie bezpieczenstwo ;-)
>
> A autostrada troche spadla z priorytetu niestety.
Osobiście problemu nie widzę :)
>> Skąd możesz wiedzieć, skoro nie jeździsz?
>
> A jezdze. Nie mowie ze dla przyjemnosci, ale jezdze :-)
> I tam sie stosunkowo niewiele zmienia - tzn sie juz troche uskladalo,
> ale przez 20 lat to by mogli wiecej zrobic :-)
Znaczy zmieniło się, czy nie widzisz? Ja w sumie zbyt często nie
jeżdżę, ale z miesiąca na miesiąc, z roku na rok różnicę na plus widzę.
(...)
> I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(
W mojej opinii niczego nie zepsuto, a to, że nie da się 120km/h jeździć
na zwykłej krajówce...
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 22:37:09 - J.F
W dniu 2012-07-31 20:59, J.F pisze:
>> No bo tak: jest zjazd z gory. I sa trzy pasy - jeden w dol, dwa pod
>> gore.
>> I ten w dol jest oddzielony od tych w gore przerywana+ciagla.
>> Niebezpieczne miejsce ? No przyznaje ze niebezpieczne - bede sobie
>> chcial wyprzedzic, i sie wpakuje pod rozpedzone auto wyprzedzajace
>> z
>> przeciwka.
>> Ale przeciez nie ma obowiazku wyprzedzania w niebezpiecznej
>> sytuacji, a
>> wrecz jest zakaz.
>
>> No to wymalujmy podwojna ciagla. Jest bezpiecznie ? Jest. Tylko ze,
>> *,
>> jade sobie z gory, oba pasy z przeciwka puste, a musze jechac 60 za
>> ciezarowka, bo ona ciezka i boi sie rozpedzic.
>> Albo 30 za traktorem.
>Ale o co chodzi? Typowy układ i nie mam nic do niego.
Typowy. Ale mozna inaczej. To jak robimy - szybko czy bezpiecznie ?
Bo jak ktos jedzie 30 za traktorem, to juz jest super bezpiecznie :-)
I to jest wlasnie to gdzie moge byc zle zrozumiany - potencjalnie
niebezpiecznie, w praktyce calkiem bezpiecznie.
>> Przy czym za kazdym razem jak zjedzalem w dol, to potem wjezdzalem
>> pod
>> gore. I mozesz mi wierzyc ze zawsze srodkowym pasem i rozpedzony.
>> A
>> jednak zaden warszawiak z naprzeciwka mi nie wjechal na moj pas. To
>> jak
>> jest lepiej ?
>Litości - mi wjechał nie warszawiak, a lokales to patrząc po tym co
>wyprawiają co poniektórzy, to są to jednak lokalesi i przed nimi się
>ucieka.
Taka obserwacja - jak juz ktos cos niebezpiecznego na tej trasie
wyczynia, to ma blachy na W.
Ja to troche rozumiem - do przejechania jeszcze z 500km, nie mozna sie
op* :-)
>> A pas do wyprzedzania przerobili na lewoskret. Ci z boku
>> niewatpliwie
>> maja bezpieczniej. Ale nie przypominam sobie zeby mnie kiedys taki
>> zmusil do hamowania.
>Jasne - idzie dekiel (DKL) pasem do skrętu w lewo i ciągnie na
>dzika
>dalej. Wyprzedza do ostatniej parówki - mógłbym podrzucić parę scen
>z rejestratora, ale nie chce mi się tego zrzucać i nie do tego mi on
>służy.
Dawaj - zobaczymy, czy aby naprawde tak niebezpiecznie bylo.
O, jest material do dyskusji
www.youtube.com/watch?v=XKAmX4csr2c
>> Czy nie stal tam czasem ktos godzinami to nie wiem, kto by tam
>> patrzyl w
>> podporzadkowane. Za to wiem ze teraz jade 60-70, a nie 120 :-(
>Na 2+1 jedziesz 60-70? Średnio, chwilowo?
Jak ktos przerobil 2+1 na lewoskret to co sie dziwisz. Moge szybciej,
ale jak ten dekiel :-)
>120km/h to nawet nie wolno.
Ale mozna :-)
>>> Tak było niebezpiecznie i jest wyraźnie lepiej
>>> - nie tylko statystycznie.
>> czy statystycznie to nie wiesz.
>Odczuwam bezpośrednio i statystycznie jest ~30% lepiej.
Statystycznie jest 30% na calej trasie. Ile miejscami - nie wiadomo.
>Skoro
>twierdzisz, że gdzie indziej wiele nie zrobiono, to zdaje się
>efekt jest szczególnie widoczny na Twoim odcinku.
Postawiono FR. Duzo daje :-)
Poza tym nie wiem co tam zrobiono za Warszawa, pol trasy niewiadome
dla mnie.
>> Oni dostali drobne pieniadze na drobne dzialania. I polowe (no,
>> teraz ja
>> pisze a nie wiem) wydali na fotoradary. To znaczy na slupki, bo
>> fotoradaru tam nie uswiadczysz.
>Tych FR to prawie nie ma.
Ale slupki stoja, strasza i bezpieczenstwo zapewniaja.
>>> Skąd możesz wiedzieć, skoro nie jeździsz?
>> A jezdze. Nie mowie ze dla przyjemnosci, ale jezdze :-)
>> I tam sie stosunkowo niewiele zmienia - tzn sie juz troche
>> uskladalo,
>> ale przez 20 lat to by mogli wiecej zrobic :-)
>Znaczy zmieniło się, czy nie widzisz? Ja w sumie zbyt często nie
>jeżdżę, ale z miesiąca na miesiąc, z roku na rok różnicę na plus
>widzę.
Nastawiali ograniczen do Olesnicy
Obwodnice Sycowa zrobili, ale to juz dawno temu.
Obwodnice Olesnicy, w standardzie autostrady.
W Bralinie nastawiali barierek nie wiadomo po co. I jedne sprytne
swiatla, a moze dwa.
Przed Kepnem troche sie polepszylo, ale potem znow zepsuli.
Za Wieruszowem droge poszerzyli, ale to tez juz dawno, i przez wsie,
to tylko zeby FR straszyc, a tam ze 20km obszaru zabudowanego.
Obwodnica Szczercowa , ale to juz tez ma swoje lata, ostatnio tylko
ograniczen przybylo.
Troche wysepek dla pieszych.
A na gierkowce chyba nic.
Malo jak na 20 lat i jedna z glownych drog krajowych. Bardzo malo.
>> I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(
>W mojej opinii niczego nie zepsuto, a to, że nie da się 120km/h
>jeździć
>na zwykłej krajówce...
A jeszcze niedawno sie dalo, wiec zepsuli, * jedne :-)
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 23:11:08 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
(...)
>> Ale o co chodzi? Typowy układ i nie mam nic do niego.
>
> Typowy. Ale mozna inaczej. To jak robimy - szybko czy bezpiecznie ?
> Bo jak ktos jedzie 30 za traktorem, to juz jest super bezpiecznie :-)
Traktor się może wszędzie trafić.
> I to jest wlasnie to gdzie moge byc zle zrozumiany - potencjalnie
> niebezpiecznie, w praktyce calkiem bezpiecznie.
Nie, ja Ciebie rozumiem dość dobrze - nie chce Ci się poczekać,
wolisz zap****
> Taka obserwacja - jak juz ktos cos niebezpiecznego na tej trasie
> wyczynia, to ma blachy na W.
Ta, jasne. W rejestratorze matryca pękła.
> Ja to troche rozumiem - do przejechania jeszcze z 500km, nie mozna sie
> op* :-)
???
>> Jasne - idzie dekiel (DKL) pasem do skrętu w lewo i ciągnie na dzika
>> dalej. Wyprzedza do ostatniej parówki - mógłbym podrzucić parę scen
>> z rejestratora, ale nie chce mi się tego zrzucać i nie do tego mi on
>> służy.
>
> Dawaj - zobaczymy, czy aby naprawde tak niebezpiecznie bylo.
LOL- myślisz, że jaką kartę tam mam?
> O, jest material do dyskusji
> www.youtube.com/watch?v=XKAmX4csr2c
A co tam ciekawego? Potwierdza to co pisałem wcześniej.
>> 120km/h to nawet nie wolno.
>
> Ale mozna :-)
Nie można.
>> Odczuwam bezpośrednio i statystycznie jest ~30% lepiej.
>
> Statystycznie jest 30% na calej trasie. Ile miejscami - nie wiadomo.
Odpowiedź już dostałeś.
>> Skoro
>> twierdzisz, że gdzie indziej wiele nie zrobiono, to zdaje się
>> efekt jest szczególnie widoczny na Twoim odcinku.
>
> Postawiono FR. Duzo daje :-)
> Poza tym nie wiem co tam zrobiono za Warszawa, pol trasy niewiadome dla
> mnie.
To nie FR dużo dały.
>> Tych FR to prawie nie ma.
>
> Ale slupki stoja, strasza i bezpieczenstwo zapewniaja.
W ilu miejscach? Kogo słupki straszą?
(...)
> Malo jak na 20 lat i jedna z glownych drog krajowych. Bardzo malo.
Jakoś tak ze 30 lat trasą jeżdżę i od powiedzmy 10 lat widzę
postęp i to dość zasadniczy.
>>> I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(
>> W mojej opinii niczego nie zepsuto, a to, że nie da się 120km/h jeździć
>> na zwykłej krajówce...
>
> A jeszcze niedawno sie dalo, wiec zepsuli, * jedne :-)
Wiem, że to niepopularne, ale cieszę się, że jednak udało się
ukrócić takie rumakowanie. Statystyki to potwierdzają.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-08-01 00:23:55 - J.F.
> W dniu 2012-07-31 22:37, J.F pisze:
> (...)
>>> Ale o co chodzi? Typowy układ i nie mam nic do niego.
>> Typowy. Ale mozna inaczej. To jak robimy - szybko czy bezpiecznie ?
>> Bo jak ktos jedzie 30 za traktorem, to juz jest super bezpiecznie :-)
>
> Traktor się może wszędzie trafić.
Moze. Dlatego wszedzie to sie daje linie przerywana, zeby mozna bylo taki
traktor wyprzedzic.
>> I to jest wlasnie to gdzie moge byc zle zrozumiany - potencjalnie
>> niebezpiecznie, w praktyce calkiem bezpiecznie.
> Nie, ja Ciebie rozumiem dość dobrze - nie chce Ci się poczekać,
> wolisz zap****
A to jak najbardziej :-)
Tylko po prostu niebezpieczna zyskalo dwa znaczenia - takie rzeklbym
potencjalne i rzeczywiste.
A tam jedno bylo spore, drugie male, nawet jak sie zap***
>> Taka obserwacja - jak juz ktos cos niebezpiecznego na tej trasie
>> wyczynia, to ma blachy na W.
> Ta, jasne. W rejestratorze matryca pękła.
Coz poradze, taka obserwacja.
>> Ja to troche rozumiem - do przejechania jeszcze z 500km, nie mozna sie
>> op* :-)
> ???
Spod klodzka do Warszawy daleko, trzeba gonic ..
>>> Jasne - idzie dekiel (DKL) pasem do skrętu w lewo i ciągnie na dzika
>>> dalej. Wyprzedza do ostatniej parówki - mógłbym podrzucić parę scen
>>> z rejestratora, ale nie chce mi się tego zrzucać i nie do tego mi on
>>> służy.
>> Dawaj - zobaczymy, czy aby naprawde tak niebezpiecznie bylo.
> LOL- myślisz, że jaką kartę tam mam?
Ale wiesz - dawniej nie bylo lewoskretu a byl tam caly czas pas do
wyprzedzania. Dekiel pojechal tak samo jak przez wiele lat .
>> O, jest material do dyskusji
>> www.youtube.com/watch?v=XKAmX4csr2c
> A co tam ciekawego? Potwierdza to co pisałem wcześniej.
Ciekawego nic, ale mozna sobie przypomniec.
>>> 120km/h to nawet nie wolno.
>> Ale mozna :-)
> Nie można.
Aaa tam nie mozna, za to nawet mandatow nie daja :-)
>>> Skoro
>>> twierdzisz, że gdzie indziej wiele nie zrobiono, to zdaje się
>>> efekt jest szczególnie widoczny na Twoim odcinku.
>> Postawiono FR. Duzo daje :-)
>> Poza tym nie wiem co tam zrobiono za Warszawa, pol trasy niewiadome dla
>> mnie.
> To nie FR dużo dały.
>
>>> Tych FR to prawie nie ma.
>> Ale slupki stoja, strasza i bezpieczenstwo zapewniaja.
> W ilu miejscach?
W 100. Srednio co 7.2km FR.
www.drogizaufania.pl/index/index/site/droga-krajowa-nr-8/
A przy okazji widac ze dobre mialem wrazenie - w lodzkim to tylko rych
potrafili uspokoic w 4 wioskach :-)
>Kogo słupki straszą?
Wielu jednak strasza. Widac jak ludzie hamuja.
>>>> I to wszystko pozniej totalnie zepsuto :-(
>>> W mojej opinii niczego nie zepsuto, a to, że nie da się 120km/h jeździć
>>> na zwykłej krajówce...
>> A jeszcze niedawno sie dalo, wiec zepsuli, * jedne :-)
> Wiem, że to niepopularne, ale cieszę się, że jednak udało się
> ukrócić takie rumakowanie. Statystyki to potwierdzają.
Sorry, juz nie.
www.drogizaufania.pl/aktualnosc/758
20% pogorszenia w 2011.
www.drogizaufania.pl/aktualnosc/397
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-08-01 13:55:11 - Artur Maśląg
> Dnia Tue, 31 Jul 2012 23:11:08 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
(...)
>> Traktor się może wszędzie trafić.
>
> Moze. Dlatego wszedzie to sie daje linie przerywana, zeby mozna bylo taki
> traktor wyprzedzic.
Nie, nie daje się wszędzie. Przyjdzie się trochę poczołgać teraz,
ponieważ sezon na to.
>> Nie, ja Ciebie rozumiem dość dobrze - nie chce Ci się poczekać,
>> wolisz zap****
>
> A to jak najbardziej :-)
> Tylko po prostu niebezpieczna zyskalo dwa znaczenia - takie rzeklbym
> potencjalne i rzeczywiste.
> A tam jedno bylo spore, drugie male, nawet jak sie zap***
A ja wolę jednak spokój i wyższe bezpieczeństwo.
>> Ta, jasne. W rejestratorze matryca pękła.
>
> Coz poradze, taka obserwacja.
Przyjdzie odtwarzać filmy publicznie i każdy policzy.
>>> Ja to troche rozumiem - do przejechania jeszcze z 500km, nie mozna sie
>>> op* :-)
>> ???
>
> Spod klodzka do Warszawy daleko, trzeba gonic ..
Masz rację, spod Jarkowa do Kudowy to jest taki kawał, że trzeba
gonić, jadąc np. pod prąd, czy na czerwonym ...
> Ale wiesz - dawniej nie bylo lewoskretu a byl tam caly czas pas do
> wyprzedzania. Dekiel pojechal tak samo jak przez wiele lat .
Z pełną świadomością, że jest tam lewoskręt.
> Aaa tam nie mozna, za to nawet mandatow nie daja :-)
Nie?
>>>> Tych FR to prawie nie ma.
>>> Ale slupki stoja, strasza i bezpieczenstwo zapewniaja.
>> W ilu miejscach?
>
> W 100. Srednio co 7.2km FR.
> www.drogizaufania.pl/index/index/site/droga-krajowa-nr-8/
LOL - napisali, że stanęło prawie 100 radarów (w całej Polsce jest
~70). Dodatkowo to nie będzie co 7,2km tylko co 14,4, ponieważ
w znakomitej większości stoją parami. A tak naprawdę to się
zastanawiam gdzie ich tyle jest - jeżeli są
w miejscowościach/przy skrzyżowaniach z ograniczeniami to ok.
> A przy okazji widac ze dobre mialem wrazenie - w lodzkim to tylko rych
> potrafili uspokoic w 4 wioskach :-)
???
>> Kogo słupki straszą?
>
> Wielu jednak strasza. Widac jak ludzie hamuja.
Ale gdzie? Jak zwalniają na ograniczeniach/zabudowanym to chyba
ok?
>> Wiem, że to niepopularne, ale cieszę się, że jednak udało się
>> ukrócić takie rumakowanie. Statystyki to potwierdzają.
>
> Sorry, juz nie.
Raczej tak.
> www.drogizaufania.pl/aktualnosc/758
> 20% pogorszenia w 2011.
Znaczy na podstawie porównania 2010 do 2011 chciałeś
taki wniosek wyciągnąć? Zdaje się, że za szybko.
Inna sprawa, że bez budowy kolejnych dróg/rozbudowy
istniejących nie da się dużo poprawić, ponieważ
natężenie ruchu wyczerpało przepustowość. Piszą
zresztą o tym w artykule. Ma być nowa droga
Wrocław-Kłodzko - jestem jak najbardziej za.
> www.drogizaufania.pl/aktualnosc/397
No popatrz i to wtedy, kiedy liczba wypadków
była najmniejsza. Znaczy statystyki nie zepsuło.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-08-01 22:39:56 - J.F.
> W dniu 2012-08-01 00:23, J.F. pisze:
> (...)
>>> Traktor się może wszędzie trafić.
>> Moze. Dlatego wszedzie to sie daje linie przerywana, zeby mozna bylo taki
>> traktor wyprzedzic.
>
> Nie, nie daje się wszędzie. Przyjdzie się trochę poczołgać teraz,
> ponieważ sezon na to.
I dlatego protestuje juz teraz :-)
>>> Nie, ja Ciebie rozumiem dość dobrze - nie chce Ci się poczekać,
>>> wolisz zap****
>> A to jak najbardziej :-)
>> Tylko po prostu niebezpieczna zyskalo dwa znaczenia - takie rzeklbym
>> potencjalne i rzeczywiste.
>> A tam jedno bylo spore, drugie male, nawet jak sie zap***
>
> A ja wolę jednak spokój i wyższe bezpieczeństwo.
Przy starym oznakowaniu nie bylo przeszkod zebys jechal sobie 60 prawym
pasem :-)
>>>> Ja to troche rozumiem - do przejechania jeszcze z 500km, nie mozna sie
>>>> op* :-)
>>> ???
>> Spod klodzka do Warszawy daleko, trzeba gonic ..
> Masz rację, spod Jarkowa do Kudowy to jest taki kawał, że trzeba
> gonić, jadąc np. pod prąd, czy na czerwonym ...
Oj tam, zobaczyl cepra w kapeluszu to wyprzedzil i pojechal dalej.
Wole takiego co wyprzedza na podwojnej ciaglej z widocznoscia niz
warszawiaka co wyprzedza przed zakretem i przed szczytem jednoczesnie.
A juz do takiego co wyprzedza zakreskowana wysepka, ktora niedawno byla
pasem do wyprzedzania, to wcale nie mam zarzutow :-)
>> Aaa tam nie mozna, za to nawet mandatow nie daja :-)
> Nie?
Nie, bo nie lapia. Nie oplaca sie, lepiej sie zaczaic na 40 :-)
P.S. Dzis widzialem jak drogowcy droge naprawili - nawet nie dziury, tylko
lagodne faldy. No ale powyzej 100 bylo naprawde niebezpiecznie.
80 przejezdza sie bez sensacji. A teraz stoi 40 i jest juz calkowicie
bezpiecznie :-P
Ciekawe ... przez rok im nie przeszkadzalo. Ktos miske rozwalil i po
pieniadze przyszedl, czy zrobili doroczny przeglad drog i z automatu
postawili 40..
>>>>> Tych FR to prawie nie ma.
>>>> Ale slupki stoja, strasza i bezpieczenstwo zapewniaja.
>>> W ilu miejscach?
>> W 100. Srednio co 7.2km FR.
>> www.drogizaufania.pl/index/index/site/droga-krajowa-nr-8/
>
> LOL - napisali, że stanęło prawie 100 radarów (w całej Polsce jest
> ~70). Dodatkowo to nie będzie co 7,2km tylko co 14,4, ponieważ
> w znakomitej większości stoją parami.
Tylko ok 200km jest dwujezdniowe, a na innych moga lapac od tylu.
> A tak naprawdę to się
> zastanawiam gdzie ich tyle jest - jeżeli są
> w miejscowościach/przy skrzyżowaniach z ograniczeniami to ok.
Przeciez jechales ... nie widziales ?
Fakt ze zastrzezenia to w zasadzie mam do jednego, ale w drugim rzucie to
do wszystkich w miejscowosciach :-)
>> A przy okazji widac ze dobre mialem wrazenie - w lodzkim to tylko rych
>> potrafili uspokoic w 4 wioskach :-)
> ???
Nie widzisz ? Wymienione dzialania w ramach programu ulepszania 8-ki.
W wojewodztwie lodzkim uspokojono ruch w 4 miejscowosciach.
>>> Kogo słupki straszą?
>> Wielu jednak strasza. Widac jak ludzie hamuja.
> Ale gdzie? Jak zwalniają na ograniczeniach/zabudowanym to chyba
> ok?
Jak zwalniaja ponizej 80 to bardzo zle, bo sie za wolno jedzie :-)
>>> Wiem, że to niepopularne, ale cieszę się, że jednak udało się
>>> ukrócić takie rumakowanie. Statystyki to potwierdzają.
>> Sorry, juz nie.
> Raczej tak.
>> www.drogizaufania.pl/aktualnosc/758
>> 20% pogorszenia w 2011.
> Znaczy na podstawie porównania 2010 do 2011 chciałeś
> taki wniosek wyciągnąć? Zdaje się, że za szybko.
> Inna sprawa, że bez budowy kolejnych dróg/rozbudowy
> istniejących nie da się dużo poprawić, ponieważ
> natężenie ruchu wyczerpało przepustowość. Piszą
> zresztą o tym w artykule.
G* prawda. Im wieksze natezenie tym bezpieczniejsza droga. Trudno sie zabic
jadac 60-70.
> Ma być nowa droga Wrocław-Kłodzko - jestem jak najbardziej za.
po 4 latach dzialalnosci beda laskawie opiniowac.
A wystarczylo nie psuc ... i zabrac policjantom FR i lornetki :-P
>> www.drogizaufania.pl/aktualnosc/397
> No popatrz i to wtedy, kiedy liczba wypadków
> była najmniejsza. Znaczy statystyki nie zepsuło.
Ale tez widac ze dzialania szacownego gremium g* daly :-)
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-08-03 10:02:58 - Artur Maśląg
> Dnia Wed, 01 Aug 2012 13:55:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
(...)
>> Nie, nie daje się wszędzie. Przyjdzie się trochę poczołgać teraz,
>> ponieważ sezon na to.
>
> I dlatego protestuje juz teraz :-)
Przeciwko czemu? Na kombajny lepiej uważaj ;)
>> A ja wolę jednak spokój i wyższe bezpieczeństwo.
>
> Przy starym oznakowaniu nie bylo przeszkod zebys jechal sobie 60 prawym
> pasem :-)
A co, to teraz nie wolno?
>>> Spod klodzka do Warszawy daleko, trzeba gonic ..
>> Masz rację, spod Jarkowa do Kudowy to jest taki kawał, że trzeba
>> gonić, jadąc np. pod prąd, czy na czerwonym ...
>
> Oj tam, zobaczyl cepra w kapeluszu to wyprzedzil i pojechal dalej.
Taaaa, szczególnie wyjeżdżając z kolumny na wahadle i poszedł na
czerwonym. Niech sobie inni czekają...
> Wole takiego co wyprzedza na podwojnej ciaglej z widocznoscia niz
> warszawiaka co wyprzedza przed zakretem i przed szczytem jednoczesnie.
Ciekawa sprawa. Dziwnym trafem takich z rejestracjami lokalnymi było
jednak więcej, a jak masz rejestrację na W to bardzo uważaj na
warszawiaków, ponieważ wiele to wspólnego nie ma.
> A juz do takiego co wyprzedza zakreskowana wysepka, ktora niedawno byla
> pasem do wyprzedzania, to wcale nie mam zarzutow :-)
Pewnie, przecież on wszystko w porządku robi. Szkoda, że nie
widziałeś zadymy, jak się okazało, że ten z przodu to jednak
nie wyprzedza lewoskrętem, a skręca.
> Nie, bo nie lapia.
Ciekawe.
> Nie oplaca sie, lepiej sie zaczaic na 40 :-)
Nie wiem czy lepiej oraz nie wiem czemu to zaczajaniem
nazywasz.
> P.S. Dzis widzialem jak drogowcy droge naprawili - nawet nie dziury, tylko
> lagodne faldy. No ale powyzej 100 bylo naprawde niebezpiecznie.
> 80 przejezdza sie bez sensacji. A teraz stoi 40 i jest juz calkowicie
> bezpiecznie :-P
>
> Ciekawe ... przez rok im nie przeszkadzalo. Ktos miske rozwalil i po
> pieniadze przyszedl, czy zrobili doroczny przeglad drog i z automatu
> postawili 40..
Może użyta jest technologia, która wymaga z wielu przyczyn ograniczenia
prędkości i za jakiś czas to zdejmą? Tych czasowych 40 trochę
widziałem i później są zdejmowane.
>>> W 100. Srednio co 7.2km FR.
>>> www.drogizaufania.pl/index/index/site/droga-krajowa-nr-8/
>>
>> LOL - napisali, że stanęło prawie 100 radarów (w całej Polsce jest
>> ~70). Dodatkowo to nie będzie co 7,2km tylko co 14,4, ponieważ
>> w znakomitej większości stoją parami.
>
> Tylko ok 200km jest dwujezdniowe, a na innych moga lapac od tylu.
A co zmienia? Jak na zabudowanym masz jeden obok drugiego to
i trzeba było zwolnić, a jak jest na dwujezdniowej z ograniczeniem
to stoi sobie zazwyczaj para (każdy przy innej jezdni).
>> A tak naprawdę to się
>> zastanawiam gdzie ich tyle jest - jeżeli są
>> w miejscowościach/przy skrzyżowaniach z ograniczeniami to ok.
>
> Przeciez jechales ... nie widziales ?
Coś widziałem, ale z Twoich opowieści wynika, że powinienem
je co chwilę mijać i się strachać, tymczasem widuję je raczej
rzadko i tak naprawdę niespecjalnie mnie interesują. Szczególnie
po ostatnich zmianach, a po zabudowanym jeżdżę wolno. Nie złapią
mnie szmaciarze z SM. Zresztą w ogóle należy jeździć z głową.
> Fakt ze zastrzezenia to w zasadzie mam do jednego, ale w drugim rzucie to
> do wszystkich w miejscowosciach :-)
Znaczy pośrednio potwierdzasz to co napisałem.
> Nie widzisz ? Wymienione dzialania w ramach programu ulepszania 8-ki.
> W wojewodztwie lodzkim uspokojono ruch w 4 miejscowosciach.
Ponieważ inne okolice, inne ukształtowanie trasy i tyle akurat
było potrzebne?
>> Ale gdzie? Jak zwalniają na ograniczeniach/zabudowanym to chyba
>> ok?
>
> Jak zwalniaja ponizej 80 to bardzo zle, bo sie za wolno jedzie :-)
Litości - na zabudowanym/ograniczeniu?
>> Inna sprawa, że bez budowy kolejnych dróg/rozbudowy
>> istniejących nie da się dużo poprawić, ponieważ
>> natężenie ruchu wyczerpało przepustowość. Piszą
>> zresztą o tym w artykule.
>
> G* prawda. Im wieksze natezenie tym bezpieczniejsza droga. Trudno sie zabic
> jadac 60-70.
G* prawda - im ten ruch wolniejszy, tym większa jest grupka, która
zaczyna wyprzedzać za wszelką cenę.
>> Ma być nowa droga Wrocław-Kłodzko - jestem jak najbardziej za.
>
> po 4 latach dzialalnosci beda laskawie opiniowac.
Lepiej późno niż wcale.
> A wystarczylo nie psuc ... i zabrac policjantom FR i lornetki :-P
Poprawili i zrobiło się bezpieczniej.
>>> www.drogizaufania.pl/aktualnosc/397
>> No popatrz i to wtedy, kiedy liczba wypadków
>> była najmniejsza. Znaczy statystyki nie zepsuło.
>
> Ale tez widac ze dzialania szacownego gremium g* daly :-)
Jakoś w danych nie widać potwierdzenia twoich wniosków.
Ostatni wypadek w Radziejowicach to też wina szacownego
gremium?
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-08-03 13:39:07 - J.F
dyskusyjnych:jvg0jn$5m8$1@inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-08-01 22:39, J.F. pisze:
>>> A ja wolę jednak spokój i wyższe bezpieczeństwo.
>> Przy starym oznakowaniu nie bylo przeszkod zebys jechal sobie 60
>> prawym
>> pasem :-)
>A co, to teraz nie wolno?
Wolno, a nawet jest obowiazek.
I ja przeciwko temu obowiazkowi protestuje, bo wole szybko :-)
>>>> Spod klodzka do Warszawy daleko, trzeba gonic ..
>>> Masz rację, spod Jarkowa do Kudowy to jest taki kawał, że trzeba
>>> gonić, jadąc np. pod prąd, czy na czerwonym ...
>
>> Oj tam, zobaczyl cepra w kapeluszu to wyprzedzil i pojechal dalej.
>Taaaa, szczególnie wyjeżdżając z kolumny na wahadle i poszedł na
>czerwonym. Niech sobie inni czekają...
No i co - musial sie kilometr na wstecznym cofac ?
Swiatla zle ustawione, on o tym wiedzial, cepry nie :-)
>> Wole takiego co wyprzedza na podwojnej ciaglej z widocznoscia niz
>> warszawiaka co wyprzedza przed zakretem i przed szczytem
>> jednoczesnie.
>Ciekawa sprawa. Dziwnym trafem takich z rejestracjami lokalnymi było
>jednak więcej,
Ale wyprzedzali bez widocznosci ? Chyba nie, bo by starosci nie dozyli
:-)
>a jak masz rejestrację na W to bardzo uważaj na
>warszawiaków, ponieważ wiele to wspólnego nie ma.
Wiem, tym niemniej obserwacja pozostaje - jak ktos glupoty wyczynia,
to blachy ma na W.
>> A juz do takiego co wyprzedza zakreskowana wysepka, ktora niedawno
>> byla
>> pasem do wyprzedzania, to wcale nie mam zarzutow :-)
>Pewnie, przecież on wszystko w porządku robi. Szkoda, że nie
>widziałeś zadymy, jak się okazało, że ten z przodu to jednak
>nie wyprzedza lewoskrętem, a skręca.
No ba, noge trzeba miec czujna, ale to sie moze zawsze przytrafic.
>> Nie, bo nie lapia.
>Ciekawe.
Widziales kiedy w szczerym polu, zeby lapali przekraczajacych 90 ?
>> Nie oplaca sie, lepiej sie zaczaic na 40 :-)
>Nie wiem czy lepiej
Lepiej, bo nie trzeba paliwa przepalac na dojazd, przekroczenia
wieksze, to i wplywy wieksze, a i ludzi w miescie chronisz.
>oraz nie wiem czemu to zaczajaniem nazywasz.
No bo musza sie tak ustawic, zeby lapac z Nienacka, a nie zeby byc
widocznymi z daleka :-)
>> P.S. Dzis widzialem jak drogowcy droge naprawili - nawet nie
>> dziury, tylko
>> lagodne faldy. No ale powyzej 100 bylo naprawde niebezpiecznie.
>> 80 przejezdza sie bez sensacji. A teraz stoi 40 i jest juz
>> calkowicie
>> bezpiecznie :-P
>
>> Ciekawe ... przez rok im nie przeszkadzalo. Ktos miske rozwalil i
>> po
>> pieniadze przyszedl, czy zrobili doroczny przeglad drog i z
>> automatu
>> postawili 40..
>Może użyta jest technologia, która wymaga z wielu przyczyn
>ograniczenia
>prędkości i za jakiś czas to zdejmą? Tych czasowych 40 trochę
>widziałem i później są zdejmowane.
Zebysmy sie dobrze zrozumieli - byla droga niebezpieczna, postawili 40
.... i juz jest bezpieczna.
Nawierzchni nikt nie ruszal, i faldy jakie byly takie sa.
Oczywiscie 40 jest czasowe i zostanie zdjete ... jak naprawia. Ciekaw
jestem kiedy, na razie nawet nie zaczeli :-)
>>> W 100. Srednio co 7.2km FR.
>>> www.drogizaufania.pl/index/index/site/droga-krajowa-nr-8/
>> LOL - napisali, że stanęło prawie 100 radarów (w całej Polsce jest
>> ~70). Dodatkowo to nie będzie co 7,2km tylko co 14,4, ponieważ
>> w znakomitej większości stoją parami.
>
> Tylko ok 200km jest dwujezdniowe, a na innych moga lapac od tylu.
>A co zmienia? Jak na zabudowanym masz jeden obok drugiego to
>i trzeba było zwolnić, a jak jest na dwujezdniowej z ograniczeniem
>to stoi sobie zazwyczaj para (każdy przy innej jezdni).
Bo na dwujezdniowej tym drugim sie nie przejmuje - i tu masz racje -
efektywnie jest ich polowa.
A na jednojezdniowej nie ustawia sie obok siebie. Jeden przy wlocie do
miejscowosci, drugi przy wlocie z drugiej strony ... ale lapie tez
tych co wyjezdzaja za szybko.
Czyli na oba trzeba uwazac.
>>> A tak naprawdę to się
>>> zastanawiam gdzie ich tyle jest - jeżeli są
>>> w miejscowościach/przy skrzyżowaniach z ograniczeniami to ok.
>> Przeciez jechales ... nie widziales ?
>Coś widziałem, ale z Twoich opowieści wynika, że powinienem
>je co chwilę mijać i się strachać, tymczasem widuję je raczej
>rzadko i tak naprawdę niespecjalnie mnie interesują.
Nie interesuja, to i nie zauwazasz :-)
www.drogizaufania.pl/strona/mapa-fotoradarow
Dwa w wieluniu, trzy po drodze do Kepna, trzy za kepnem, jeden pod
sycowem, trzy za Olesnica, 7 po drodze do Zabkowic, jeszcze 2 przed
Klodzkiem - 21 na ~200km ..
>Szczególnie po ostatnich zmianach, a po zabudowanym jeżdżę wolno. Nie
>złapią
>mnie szmaciarze z SM. Zresztą w ogóle należy jeździć z głową.
Szmaciarzy do sadu - drozej, ale z honorem :-)
>> Fakt ze zastrzezenia to w zasadzie mam do jednego, ale w drugim
>> rzucie to
>> do wszystkich w miejscowosciach :-)
>Znaczy pośrednio potwierdzasz to co napisałem.
Czesciowo tak. Te co na gierkowce strzega przestrzegania 70 na
skrzyzowaniach ... to w zasadzie dobre sa.
Ten pod Sycowem to nie bardzo wiem co robi, bo obowiazuje tam 90, a do
skrzyzowania jeszcze daleko. Drugi strzeze jakiegos zakretu pod drodze
na Klodzko, tez nie wiem po co.
A reszta stoi w terenie zabudowanym, choc ich nie lubie, to jakies
uzasadnienie maja. Zeby tam jeszcze podniesli do 70 ...
>> Nie widzisz ? Wymienione dzialania w ramach programu ulepszania
>> 8-ki.
>> W wojewodztwie lodzkim uspokojono ruch w 4 miejscowosciach.
>Ponieważ inne okolice, inne ukształtowanie trasy i tyle akurat
>było potrzebne?
No, tak naprawde to jest potrzebna nowa droga od Kepna do Wielunia, bo
tam 20 km obszaru zabudowanego. Ale tego to nie zrobili.
W innych miejscach tez sie zbytnio nie rozpisali. Taka mala
dzialalnosc za male pieniadze.
>>> Ale gdzie? Jak zwalniają na ograniczeniach/zabudowanym to chyba
>>> ok?
>> Jak zwalniaja ponizej 80 to bardzo zle, bo sie za wolno jedzie :-)
>Litości - na zabudowanym/ograniczeniu?
Aha, dokladnie :-)
>>> Inna sprawa, że bez budowy kolejnych dróg/rozbudowy
>>> istniejących nie da się dużo poprawić, ponieważ
>>> natężenie ruchu wyczerpało przepustowość. Piszą
>>> zresztą o tym w artykule.
>
>> G* prawda. Im wieksze natezenie tym bezpieczniejsza droga. Trudno
>> sie zabic
>> jadac 60-70.
>G* prawda - im ten ruch wolniejszy, tym większa jest grupka, która
>zaczyna wyprzedzać za wszelką cenę.
G* prawda - moze i chca, ale nie maja jak. Bo z przeciwka tez jeden za
drugim.
>>> Ma być nowa droga Wrocław-Kłodzko - jestem jak najbardziej za.
>> po 4 latach dzialalnosci beda laskawie opiniowac.
>Lepiej późno niż wcale.
Do tego nie trzeba Krajowej Rady - lokalny dyrektor GD powinien
wiedziec, i zapewne wie od 20 lat.
>> A wystarczylo nie psuc ... i zabrac policjantom FR i lornetki :-P
>Poprawili i zrobiło się bezpieczniej.
No coz, jak pisalem - jak dla mnie niebezpiecznie nie bylo, a teraz
jest wolniej, sporo wolniej :-)
J.
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-08-03 14:35:19 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości grup
(...)
>> A co, to teraz nie wolno?
>
> Wolno, a nawet jest obowiazek.
> I ja przeciwko temu obowiazkowi protestuje, bo wole szybko :-)
Aaa - po prostu wolisz szybki i już.
>>> Oj tam, zobaczyl cepra w kapeluszu to wyprzedzil i pojechal dalej.
>
>> Taaaa, szczególnie wyjeżdżając z kolumny na wahadle i poszedł na
>> czerwonym. Niech sobie inni czekają...
>
> No i co - musial sie kilometr na wstecznym cofac ?
Był i taki co musiał - ciężarówka większa jest. Zresztą to nie pierwszy
taki przypadek i nie tylko z 8.
> Swiatla zle ustawione, on o tym wiedzial, cepry nie :-)
Światła ustawione dobrze - liczył (nie on jeden), że ci na czerwonym
poczekają, a on nie musi.
>> Ciekawa sprawa. Dziwnym trafem takich z rejestracjami lokalnymi było
>> jednak więcej,
>
> Ale wyprzedzali bez widocznosci ? Chyba nie, bo by starosci nie dozyli :-)
Jak widać po statystykach (itd.) to jednak część robi to bez
widoczności.
> Wiem, tym niemniej obserwacja pozostaje - jak ktos glupoty wyczynia, to
> blachy ma na W.
Ja to nazywam widzeniem tunelowym.
>> Pewnie, przecież on wszystko w porządku robi. Szkoda, że nie
>> widziałeś zadymy, jak się okazało, że ten z przodu to jednak
>> nie wyprzedza lewoskrętem, a skręca.
>
> No ba, noge trzeba miec czujna, ale to sie moze zawsze przytrafic.
Jak się wyprzedza lewoskrętem to i takie efekty.
> Widziales kiedy w szczerym polu, zeby lapali przekraczajacych 90 ?
Pisałeś o 120 na 90 - tak, widziałem, tyle że częściej to jednak
wideorejestrator. Poza Polską to w ogóle może być wesoło :)
>>> Nie oplaca sie, lepiej sie zaczaic na 40 :-)
>> Nie wiem czy lepiej
>
> Lepiej, bo nie trzeba paliwa przepalac na dojazd, przekroczenia wieksze,
> to i wplywy wieksze, a i ludzi w miescie chronisz.
No, to nie nazywaj tego zaczajaniem się.
> No bo musza sie tak ustawic, zeby lapac z Nienacka, a nie zeby byc
> widocznymi z daleka :-)
Widzisz, w większości to jednak są widoczni z daleka, tylko trzeba
zwolnić,
>> Może użyta jest technologia, która wymaga z wielu przyczyn ograniczenia
>> prędkości i za jakiś czas to zdejmą? Tych czasowych 40 trochę
>> widziałem i później są zdejmowane.
>
> Zebysmy sie dobrze zrozumieli - byla droga niebezpieczna, postawili 40
> ... i juz jest bezpieczna.
Nie no, bez jaj. Przecież to naturalne, że jak droga się uszkodzi to
się najpierw stawia ograniczenie.
> Nawierzchni nikt nie ruszal, i faldy jakie byly takie sa.
> Oczywiscie 40 jest czasowe i zostanie zdjete ... jak naprawia. Ciekaw
> jestem kiedy, na razie nawet nie zaczeli :-)
Może są prace o wyższym priorytecie?
>> A co zmienia? Jak na zabudowanym masz jeden obok drugiego to
>> i trzeba było zwolnić, a jak jest na dwujezdniowej z ograniczeniem
>> to stoi sobie zazwyczaj para (każdy przy innej jezdni).
>
> Bo na dwujezdniowej tym drugim sie nie przejmuje - i tu masz racje -
> efektywnie jest ich polowa.
>
> A na jednojezdniowej nie ustawia sie obok siebie. Jeden przy wlocie do
> miejscowosci, drugi przy wlocie z drugiej strony ... ale lapie tez tych
> co wyjezdzaja za szybko.
> Czyli na oba trzeba uwazac.
Po zabudowanym jeździ się wolno i niech nastawiają ich nawet 100
w jednej miejscowości. Na takim odcinku ich liczba niczego nie
zmienia. Szczególnie przy obecnych limitach oraz oznakowaniu.
>> Coś widziałem, ale z Twoich opowieści wynika, że powinienem
>> je co chwilę mijać i się strachać, tymczasem widuję je raczej
>> rzadko i tak naprawdę niespecjalnie mnie interesują.
>
> Nie interesuja, to i nie zauwazasz :-)
Przyzwyczaiłem się i nie jeżdżę zwalniając tylko przed FR.
>> Szczególnie po ostatnich zmianach, a po zabudowanym jeżdżę wolno. Nie
>> złapią
>> mnie szmaciarze z SM. Zresztą w ogóle należy jeździć z głową.
>
> Szmaciarzy do sadu - drozej, ale z honorem :-)
Nie dałem się im ustrzelić nawet w tych gminach, które na pms
furorę zrobiły. A widziałem różne cuda i maskowania.
>> Znaczy pośrednio potwierdzasz to co napisałem.
>
> Czesciowo tak. Te co na gierkowce strzega przestrzegania 70 na
> skrzyzowaniach ... to w zasadzie dobre sa.
> Ten pod Sycowem to nie bardzo wiem co robi, bo obowiazuje tam 90, a do
> skrzyzowania jeszcze daleko. Drugi strzeze jakiegos zakretu pod drodze
> na Klodzko, tez nie wiem po co.
>
> A reszta stoi w terenie zabudowanym, choc ich nie lubie, to jakies
> uzasadnienie maja. Zeby tam jeszcze podniesli do 70 ...
Tam gdzie można, podnoszą do 70. Znaczy nie piszę, że akurat tam gdzie
byś chciał, ale tak się dzieje.
>> Ponieważ inne okolice, inne ukształtowanie trasy i tyle akurat
>> było potrzebne?
>
> No, tak naprawde to jest potrzebna nowa droga od Kepna do Wielunia, bo
> tam 20 km obszaru zabudowanego. Ale tego to nie zrobili.
Nie przeczę, ale trudno szybko naprawić zaniedbania z wielu lat.
> W innych miejscach tez sie zbytnio nie rozpisali. Taka mala
> dzialalnosc za male pieniadze.
Która efekty przyniosła.
>>> Jak zwalniaja ponizej 80 to bardzo zle, bo sie za wolno jedzie :-)
>> Litości - na zabudowanym/ograniczeniu?
>
> Aha, dokladnie :-)
80 przez zabudowany... Nic dziwnego, że trzeba wypatrywać każdej
tyczki i uważać na każdy śmietnik.
>> G* prawda - im ten ruch wolniejszy, tym większa jest grupka, która
>> zaczyna wyprzedzać za wszelką cenę.
>
> G* prawda - moze i chca, ale nie maja jak. Bo z przeciwka tez jeden za
> drugim.
Znajdują miejsca.
> Do tego nie trzeba Krajowej Rady - lokalny dyrektor GD powinien
> wiedziec, i zapewne wie od 20 lat.
No, ale pewnie taka procedura + fundusze + itd.
>>> A wystarczylo nie psuc ... i zabrac policjantom FR i lornetki :-P
>> Poprawili i zrobiło się bezpieczniej.
>
> No coz, jak pisalem - jak dla mnie niebezpiecznie nie bylo, a teraz jest
> wolniej, sporo wolniej :-)
I jak napisałeś bezpieczniej :)
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 21:48:09 - jerzu
wrote:
>Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły, oceniam
>na podstawie efektu finalnego.
To wniknij. Skoro twierdzisz że 8ka jest bezpieczna, bezpieczniejsza
niż kiedyś, to jaki jest tego powód? Bo ja zgodzę się z J.F., poza
fotoradarami niewiele zrobiono.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
2012-07-31 22:04:26 - Artur Maśląg
> On Tue, 31 Jul 2012 18:19:10 +0200, Artur Maśląg
> wrote:
>
>> Przejedź się na wschód i zachód. Ja nie wnikam w szczegóły, oceniam
>> na podstawie efektu finalnego.
>
> To wniknij.
W jakim celu? Co mnie obchodzi, że gdzieś tam dostawili barierę?
Mam każdy kilometr drogi krajowej notować? Ja wsiadam w samochód
i ma sobie jechać spokojnie, względnie szybko i bezpiecznie.
Tak, tak jest i nie narzekam.
> Skoro twierdzisz że 8ka jest bezpieczna, bezpieczniejsza
> niż kiedyś, to jaki jest tego powód?
Subiektywnie jeździ mi się bezpieczniej, a dodatkowo statystyki
z DK8 mówią o poprawie bezpieczeństwa o ~30%. Przebudowano
sporo miejsc, poprawiono/zmieniono oznakowanie itd.
> Bo ja zgodzę się z J.F., poza fotoradarami niewiele zrobiono.
No popatrz, nawet J.F twierdzi co innego.