Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

Lisciasty Data ostatniej zmiany: 2012-07-26 14:58:37

Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-25 20:45:30 - Lisciasty

Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
soft). Pierwszy bak - 1180 km, 45% ruch miejski i dookoła komina, 55%
typowo polska trasa : wioska-tir-zakręt-korek-remont-ciutprostej-
wioska ;) Zjedzono 55,2 litra, zatem średnie spalanie coś około 4,6L/
100km. Średnia 55 km/h. Zawsze sądziłem, że to gadanie o mniejszym
spalaniu po tuningu to ściema mająca na celu samousprawiedliwienie
tego w zasadzie zbędnego wydatku :>

L.



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-25 21:16:17 - Maciek

Dnia Wed, 25 Jul 2012 11:45:30 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

(...)

Troche malo danych. Normalnie ile pali - 4,7/100 czy wiecej? :) Jakie auto,
jaki silnik...?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-25 22:13:03 - Lisciasty

On 25 Lip, 21:16, Maciek wrote:
> Troche malo danych. Normalnie ile pali - 4,7/100 czy wiecej? :) Jakie auto,
> jaki silnik...?

Łoktawia 2 1,9tdi bxe. Normalnie w takim gównianym cyklu nie schodzi
poniżej 5,2/100. :>

L.



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-25 21:27:27 - Ghost


Użytkownik Lisciasty napisał w wiadomości
news:07d52cd0-3dc1-49ac-bb1a-356efbb249c9@q2g2000vbv.googlegroups.com...
>Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
>soft). Pierwszy bak - 1180 km, 45% ruch miejski i dookoła komina, 55%
>typowo polska trasa : wioska-tir-zakręt-korek-remont-ciutprostej-
>wioska ;) Zjedzono 55,2 litra, zatem średnie spalanie coś około 4,6L/
>100km. Średnia 55 km/h. Zawsze sądziłem, że to gadanie o mniejszym
>spalaniu po tuningu to ściema mająca na celu samousprawiedliwienie
>tego w zasadzie zbędnego wydatku :>

Latwiej zrobic hardłerowy tjuning - cegla pod pedal gazu.




Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-25 22:13:44 - Lisciasty

On 25 Lip, 21:27, Ghost wrote:
> Latwiej zrobic hard erowy tjuning - cegla pod pedal gazu.

A po paru godzinach syf pod nogami bo się pokruszy... bo ja wiem,
średni pomysł.

L.



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-25 22:53:08 - to

begin Lisciasty

> Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
> soft). Pierwszy bak - 1180 km, 45% ruch miejski i dookoła komina, 55%
> typowo polska trasa : wioska-tir-zakręt-korek-remont-ciutprostej- wioska
> ;) Zjedzono 55,2 litra, zatem średnie spalanie coś około 4,6L/ 100km.
> Średnia 55 km/h. Zawsze sądziłem, że to gadanie o mniejszym spalaniu po
> tuningu to ściema mająca na celu samousprawiedliwienie tego w zasadzie
> zbędnego wydatku :>

A wiesz, że powoli zbliża się jesień i Ci liście opadną?

--
ignorance is bliss



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-25 23:17:43 - Lisciasty

On 25 Lip, 22:53, to wrote:

> A wiesz, że powoli zbliża się jesień i Ci liście opadną?

Był czas przywyknąć.

L.



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-26 01:15:38 - anacron

W dniu 2012-07-25 20:45, Lisciasty pisze:
> Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
> soft).

Dla ubogich? Zrobienie dobrze chiptunnigu w firmie wiedzącej co robi, to
koszt od 1000 zł wzwyż. Box'y to psucie auta. Pochwal się więc co
dokładnie, gdzie i za ile zrobiłeś, jeśli piszesz o boxie to się nie
ośmieszaj i nie wspominaj o tym więcej.

--
anacron



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-26 07:13:24 - Ghost


Użytkownik anacron napisał w wiadomości
news:jupume$1o6$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-07-25 20:45, Lisciasty pisze:
>> Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
>> soft).
>
> Dla ubogich? Zrobienie dobrze chiptunnigu w firmie wiedzącej co robi, to
> koszt od 1000 zł wzwyż. Box'y to psucie auta. Pochwal się więc co
> dokładnie, gdzie i za ile zrobiłeś, jeśli piszesz o boxie to się nie
> ośmieszaj i nie wspominaj o tym więcej.

Zabawny jestes - jak ja lubie ta grupe.




Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-26 07:25:55 - Agent


Użytkownik anacron napisał w wiadomości
news:jupume$1o6$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-07-25 20:45, Lisciasty pisze:
>> Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
>> soft).
>
> Dla ubogich? Zrobienie dobrze chiptunnigu w firmie wiedzącej co robi, to
> koszt od 1000 zł wzwyż. Box'y to psucie auta. Pochwal się więc co
> dokładnie, gdzie i za ile zrobiłeś, jeśli piszesz o boxie to się nie
> ośmieszaj i nie wspominaj o tym więcej.
>
To zrób chiptuning w Toyocie na Denso.




Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-26 07:47:11 - Lisciasty

On 26 Lip, 01:15, anacron wrote:
> Dla ubogich? Zrobienie dobrze chiptunnigu w firmie wiedzącej co robi, to
> koszt od 1000 zł wzwyż. Box'y to psucie auta. Pochwal się więc co
> dokładnie, gdzie i za ile zrobiłeś, jeśli piszesz o boxie to się nie
> ośmieszaj i nie wspominaj o tym więcej.

Zrobiłem za 9 stówek w promocji grupowej, a że drugi etap to koszt
jakiś 6-8 tysięcy, stąd nazwałem to tuningiem dla ubogich ;)
A robiłem w ecuproject we Wrocławiu, podkręcili nieco i wypoziomowali
krzywą momentu.

L.



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-26 08:16:46 - megrims

W dniu 2012-07-25 20:45, Lisciasty pisze:
> Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
> soft). Pierwszy bak - 1180 km, 45% ruch miejski i dookoła komina, 55%
> typowo polska trasa : wioska-tir-zakręt-korek-remont-ciutprostej-
> wioska ;) Zjedzono 55,2 litra, zatem średnie spalanie coś około 4,6L/
> 100km. Średnia 55 km/h. Zawsze sądziłem, że to gadanie o mniejszym
> spalaniu po tuningu to ściema mająca na celu samousprawiedliwienie
> tego w zasadzie zbędnego wydatku :>
>
> L.
>
Sprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. Zmieniając
parametry doładowania daje się więcej powietrza. Bardziej uboga
mieszanka spala się w wyższej temperaturze. Wyższa różnica temperatur,
wyższa sprawność. Jest tylko jedno ale. Trwałość.

Wyższa temperatura pracy oznacza również konieczność dłuższego studzenia
silnika, pilnowania oleju. Potencjalnie w doładowanych silnikach jeszcze
duży potencjał. Ale producenci również wiedzą, że silnik nie może być
ani zbyt trwały (nie może przejechać bezawaryjnie więcej niż 200.000)
ani zbyt nietrwały (nie może się zjebać podczas gwarancji).

Zrobiłem zaczipowanym E90 320d 150.000 km, dbałem o olej i schłodzenie
silnika przed wyłączeniem silnika. I wszystko było OK. I potrafił
na trasie spalić 4,5 l/100 (ASB).

R6 3.0 diesel w BMW kiedyś miał 204KM na jednej turbinie a teraz
ma 381KM na trzech turbinach. Do tego dochodzi kwestia materiałów,
precyzji wykonania, rynku, na jaki jest auto produkowane (inne
wersje na afrykę - chłodzenie) itp. Ciekaw jestem kiedy będą diesle
w osobówkach gdzie z R6 wyciągną powyżej 400KM seryjnie. Pewnie te
tri-turbo da się jeszcze zaczipować.


--
www.pobralem.pl
I'm still clean....



Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-26 12:30:16 - J.F

Użytkownik megrims napisał w wiadomości grup
>Sprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. Zmieniając
>parametry doładowania daje się więcej powietrza. Bardziej uboga
>mieszanka spala się w wyższej temperaturze.

No, to by wymagalo dluzszego wyjasnienia.
Niby tak pisza ... ale tez sensu w tym za grosz.

>Wyższa różnica temperatur,
>wyższa sprawność. Jest tylko jedno ale. Trwałość.

A jesli chodzi o sprawnosc to wazne jest tez druga strona - obnizenie
temperatury wylotowej. Tam tracimy.

J.




Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)

2012-07-26 14:58:37 - Agent


> Sprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. Zmieniając
> parametry doładowania daje się więcej powietrza. Bardziej uboga
> mieszanka spala się w wyższej temperaturze. Wyższa różnica temperatur,
> wyższa sprawność. Jest tylko jedno ale. Trwałość.
>
Ale jak jest więcej powietrza to wcale nie musi byc bardziej ubogo bo i
paliwa może być więcej. Poza tym to chyba bardziej dotyczy benzyn gdzie musi
być odpowiednia proporcja powietrze/paliwo. Z dieslami jest trochę inaczej.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS