Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 19:59:26 - Cavallino
chciało się odliczyć pełny vat.
Jak jest teraz, czy kupująć dwumiejscowy kratkowóz (typu Seicento czy Panda
z kratką za przednimi fotelami), który bez wątpienia spełnia wymogi, trzeba
biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na starcie, czy po
prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 20:19:57 - to
> Swego czasu były cyrki z robieniem przeglądów zakupionemu samochodowi,
> jeśli chciało się odliczyć pełny vat.
> Jak jest teraz, czy kupująć dwumiejscowy kratkowóz (typu Seicento czy
> Panda z kratką za przednimi fotelami), który bez wątpienia spełnia
> wymogi, trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na
> starcie, czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
Dlaczego chcesz zaśmiecić Polskę złomem Seicento?
--
ignorance is bliss
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 20:42:36 - DoQ
>> wymogi, trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na
>> starcie, czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
> Dlaczego chcesz zaśmiecić Polskę złomem Seicento?
Też jestem ciekaw, to pewnie jeszcze EURO3 (2?) i do tego pali olej -
jego miejsce jest na złomowisku.
--
Pozdr.
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 21:21:10 - Lukasz
> W dniu 02-07-2012 20:19, to pisze:
>>> wymogi, trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na
>>> starcie, czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
>> Dlaczego chcesz zaśmiecić Polskę złomem Seicento?
bo 911 w tej chwili nie podpada pod odliczenie waty
>
> Też jestem ciekaw, to pewnie jeszcze EURO3 (2?) i do tego pali olej -
> jego miejsce jest na złomowisku.
według ustawodawcy takie seicento jest lepsze niż cokolwiek innego >2
osobowego (pomijając fakt że z twoim Euro10 to w tej cenie nic nie
kupisz) . Z resztą sam bym taki kupił jakbym miał wolne środki -
oczywiście 2 osobowy, z vat-1, z tyłu z klatką i silnikiem 1,2 od punto
albo 1,4 od Stilo ;)
--
Pozdrawiam
Lukasz
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 21:28:15 - DoQ
> według ustawodawcy takie seicento jest lepsze niż cokolwiek innego >2
> osobowego (pomijając fakt że z twoim Euro10 to w tej cenie nic nie
> kupisz) . Z resztą sam bym taki kupił jakbym miał wolne środki -
> oczywiście 2 osobowy, z vat-1, z tyłu z klatką i silnikiem 1,2 od punto
> albo 1,4 od Stilo ;)
Czyli stary, używany, smrodzący złom z przeszczepionym silnikiem?
I co mnie obchodzi że cię nie stać na nic lepszego? Nie masz kasy
jeździj komunikacją zbiorową.
--
Pozdr.
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-03 12:32:50 - Lukasz
>
> Czyli stary, używany, smrodzący złom z przeszczepionym silnikiem?
> I co mnie obchodzi że cię nie stać na nic lepszego? Nie masz kasy
> jeździj komunikacją zbiorową.
>
skoro się czepiasz jest to dopuszczony do ruchu pojazd silnikowy więc i
spełniający wszystkie obowiązujące go normy.
Poza tym stare auto (nie mówię akurat o seicento) często jest lepsze i
wbrew pozorom bardziej eko niż to nowe. Bo co ekologicznego jest w aucie
które (mimo że spełnia euro ileśtam) w przepustnicy powietrza ma
plastikowe tryby i trzeba ją bez powodu wymienić a starą wyrzucić na
'śmietnik', lub też co ekologicznego jest w lutowaniu bezołowiowym jeśli
po dużo krótszym czasie te luty się utlenią i trzeba będzie wymienić
całą płytkę elektroniki (tu akurat nie o aucie mówię, ale wiem jak
wygląda teraz elektronika). Zdzieranie kasy i tyle...
--
Pozdrawiam
Lukasz
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-03 22:27:06 - Cavallino
Użytkownik Lukasz
dyskusyjnych:4ff2ca53$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2012-07-02 21:28, DoQ pisze:
>>
>> Czyli stary, używany, smrodzący złom z przeszczepionym silnikiem?
>> I co mnie obchodzi że cię nie stać na nic lepszego? Nie masz kasy
>> jeździj komunikacją zbiorową.
>>
>
> skoro się czepiasz jest to dopuszczony do ruchu pojazd silnikowy więc i
> spełniający wszystkie obowiązujące go normy.
Szkoda klawiatury na wstrząsającego powietrze kapelusza, w każdym razie moje
auta mają się dobrze, nie zamierzam się ich pozbywać, a kolejne nie jest dla
mnie.
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 22:43:41 - Cavallino
Użytkownik Lukasz
dyskusyjnych:
> według ustawodawcy takie seicento jest lepsze niż cokolwiek innego >2
> osobowego (pomijając fakt że z twoim Euro10 to w tej cenie nic nie kupisz)
> . Z resztą sam bym taki kupił jakbym miał wolne środki - oczywiście 2
> osobowy, z vat-1
Co to jest vat-1?
, z tyłu z klatką i silnikiem 1,2 od punto
> albo 1,4 od Stilo ;)
Akurat nastawiam się głównie na Pandę Multijet...
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-04 10:02:29 - Gotfryd Smolik news
> Użytkownik Lukasz
>
>> według ustawodawcy takie seicento jest lepsze niż cokolwiek innego >2
>> osobowego (pomijając fakt że z twoim Euro10 to w tej cenie nic nie kupisz)
>> . Z resztą sam bym taki kupił jakbym miał wolne środki - oczywiście 2
>> osobowy, z vat-1
>
> Co to jest vat-1?
Klasa podatkowa pojazdu podawana w zaświadczeniu, są VAT-1 do VAT-4:
www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/czy-dla-uzyskania-prawa-do-odliczenia-vat-z-tytulu-posiadania-samochodu-ciezarowego-wystarczy-informacja-zawarta-w-dowodzie-rejestracyjnym-pojazdu
+++
Po przeprowadzonym badania na okręgowej stacji diagnostycznej
podatnik otrzymuje zawiadczenie wydane przez tę stację,
iż samochód spełnia warunki ustawy.
Zawiadczenie przedstawia się w urzędzie skarbowym oraz wydziale komunikacji.
Na podstawie zawiadczenia wydział komunikacji wpisuje do dowodu
rejestracyjnego samochodu odpowiedniš adnotację: VAT-1, VAT-2, VAT-3 lub VAT-4.
---
kpzdr, Gotfryd
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-04 10:22:29 - Cavallino
Użytkownik Gotfryd Smolik news
wiadomości grup dyskusyjnych:
> Na podstawie zaowiadczenia wydział komunikacji wpisuje do dowodu
> rejestracyjnego samochodu odpowiedniš adnotację: VAT-1, VAT-2, VAT-3 lub
> VAT-4.
Czy jak to jest wpisane do dowodu, to kolejny właściciel nadal musi się
bujać na kolejny przegląd, żeby odliczyć vat?
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-06 00:13:33 - Gotfryd Smolik news
> Użytkownik Gotfryd Smolik news
>
>> Na podstawie zaowiadczenia wydział komunikacji wpisuje do dowodu
>> rejestracyjnego samochodu odpowiedniš adnotację: VAT-1, VAT-2, VAT-3 lub
>> VAT-4.
>
> Czy jak to jest wpisane do dowodu, to kolejny właściciel nadal musi się bujać
> na kolejny przegląd, żeby odliczyć vat?
W którymś opisie widziałem, że doradcy podatkowi polecają otrzymanie
takiego papieru *na siebie*.
W Polsce nie ma prawa precedensu :[
Na pytanie czy musi odpowiedzi nie znam.
pzdr, Gotfryd
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 23:31:54 - to
> Też jestem ciekaw, to pewnie jeszcze EURO3 (2?) i do tego pali olej -
> jego miejsce jest na złomowisku.
No cóż, oprócz tego ma starą Kię już dawno po gwarancji i bodaj 20-letnią
Lancię. Kilkunastoletnie Seicento będzie doskonale pasowało do tego parku
maszyn!
--
ignorance is bliss
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 21:24:08 - Lukasz
> Swego czasu były cyrki z robieniem przeglądów zakupionemu samochodowi,
> jeśli chciało się odliczyć pełny vat.
> Jak jest teraz, czy kupująć dwumiejscowy kratkowóz (typu Seicento czy
> Panda z kratką za przednimi fotelami), który bez wątpienia spełnia
> wymogi, trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na
> starcie, czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
za moich czasów (ostatnio kupowałem kratkowóz chyba ponad 2 lata temu)
księgowa chciała żebym pojechał na stację diagnostyczną (mimo że w DR
było VAT-1) i odebrał zaświadczenie że spełnia wymogi ustawy o wacie
(chyba jakieś 50zł, sprawdzają tylko czy faktycznie 2-osobowy)
--
Pozdrawiam
Lukasz
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 21:27:15 - megrims
> Swego czasu były cyrki z robieniem przeglądów zakupionemu samochodowi,
> jeśli chciało się odliczyć pełny vat.
> Jak jest teraz, czy kupująć dwumiejscowy kratkowóz (typu Seicento czy
> Panda z kratką za przednimi fotelami), który bez wątpienia spełnia
> wymogi, trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na
> starcie, czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
Proponuje kupić to:
otomoto.pl/pozostale-52-T3093742.html
Na 100% będzie chlało jak pojebane i jest na benzynę.
Niech się tu spikną wszyscy, którzy chcą odpisywać VAT
od paliwa. Wybiorą jedną ofiarę. Wszyscy niech biorą
faktury na tą ofiarę, a ta ofiara będzie innym sprzedawać
usługi transportowe, gdzie będzie VAT 23% do odliczenia
w całości. Aby nie było, że ofiara na tym nie zarabia,
to niech dolicza sobie 2% marży. I tak będzie się opłacało.
Ofiara musi do wpisu do ewidencji wpisać usługi transportowe.
Ofiara musi podpisać umowę - zlecenie z kierowcą z uprawnieniami
na takie coś, np. na 100 PLN miesięcznie.
:D
--
www.pobralem.pl
I'm still clean....
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-02 23:30:52 - to
> Proponuje kupić to:
> otomoto.pl/pozostale-52-T3093742.html
Fajne autko, można by wziąć na pakę wszystkich PMS-owych trolli!
--
ignorance is bliss
Re: Używany kratkowóz na firmę i vat
2012-07-03 10:46:04 - yabba
news:4ff1e17a$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...
> Swego czasu były cyrki z robieniem przeglądów zakupionemu samochodowi,
> jeśli chciało się odliczyć pełny vat.
> Jak jest teraz, czy kupująć dwumiejscowy kratkowóz (typu Seicento czy
> Panda z kratką za przednimi fotelami), który bez wątpienia spełnia wymogi,
> trzeba biegać po rzeczoznawcach, żeby coś udowodnić skarbówce na starcie,
> czy po prostu się kupuje, odlicza vat w pełni i już?
Jakiś czas temu orientowałem się wstępnie w tym temacie i dowiedziałem się,
że wystarczy wpis VAT-1 w dowodzie.
Weź jednak pod uwagę, że co Urząd Skarbowy to inny zwyczaj. :)
--
Pozdrawiam,
yabba