Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-29 21:57:43 - Sebastian Biały
Alternator kręci sie. Napięcie mierzone na śrubie wyjsciowej wynosi 14V.
Kumulator nie kręci się ;) ale napięcie na klemach 12V.
Podobno atrenator i akku są polaczone na sztywno.
a) czy to prawda i nie ma tam żadnych bezpieczników? Podobno odpięcie
powoduje spalenie alternatora.
b) Jakieś pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejności
sprawdzę czy połaczenia nie śniedzieją.
Jeśli ktoś ciekawy to 2.2dci.
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 00:12:29 - Iksiński
Użytkownik Sebastian Biały
news:jsl1bs$7dv$1@inews.gazeta.pl...
> Podobno atrenator i akku są polaczone na sztywno.
>
> a) czy to prawda i nie ma tam żadnych bezpieczników?
Prawda. Nie powinno być.
Podobno odpięcie
> powoduje spalenie alternatora.
Może spowodować. Chociaż w starych dieslach zdarzało mi się wyjmować
akumulator na zapalonym silniku i regulator alternatora wytrzymywał.
> b) Jakieś pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejności
> sprawdzę czy połaczenia nie śniedzieją.
Brak połączenia między alternatorem a akumulatorem lub masa. Na 99%
zaśniedziałe połączenia albo odkręciła się któraś śruba.
Pozdrawiam
X
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 09:58:48 -
Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym połączeniu także. Spadek napięcia
odłoży się na kablu i stykach.
Aby mieć odpowiedź trzeba zmierzyć jeszcze prąd ładowania.
Pozdrawiam.
Sebastian
speedyelise.fora.pl
tunery.tv
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 10:37:17 - J.F.
> Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym połączeniu także. Spadek napięcia
> odłoży się na kablu i stykach.
> Aby mieć odpowiedź trzeba zmierzyć jeszcze prąd ładowania.
Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac,
zeby na kablach byl spadek 2V ?
Najpierw to bym sprawdzil pomiary jeszcze raz, w tym potencjaly mas ... a
potem moze doszukal co tam madrego francuzy wymyslily w kwestii ladowania
akumulatora.
J.
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-07-01 12:24:02 -
...
> Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac,
> zeby na kablach byl spadek 2V ?
... na kablu i stykach, stykach, stykach...
;-)
Pozdrawiam.
Sebastian
speedyelise.fora.pl
tunery.tv
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 12:46:53 - Sebastian Biały
> Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym połączeniu także. Spadek napięcia
> odłoży się na kablu i stykach.
Akku jest ok. Sprawdzilem z drugim, to samo.
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-07-01 10:13:50 - tck
Użytkownik
news:jsmbjo$534$1@inews.gazeta.pl...
> Witam serdecznie.
>
> Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym połączeniu także. Spadek
> napięcia
> odłoży się na kablu i stykach.
> Aby mieć odpowiedź trzeba zmierzyć jeszcze prąd ładowania.
> Pozdrawiam.
>
prosciej mozna zmierzyc napiecie na samym kablu tzn miedzy + z aku i + do
alternatora, to samo z masa
jesli taki pomiar wykaze jakies napiecie oznacza to lipe na polaczeniu
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 11:29:25 - J.F.
> Użytkownik Sebastian Biały
>> Podobno atrenator i akku są polaczone na sztywno.
>> a) czy to prawda i nie ma tam żadnych bezpieczników?
> Prawda. Nie powinno być.
Po pierwsze - bywaja.
Po drugie - to fracuz :-P
>> b) Jakieś pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejności
>> sprawdzę czy połaczenia nie śniedzieją.
> Brak połączenia między alternatorem a akumulatorem lub masa. Na 99%
> zaśniedziałe połączenia albo odkręciła się któraś śruba.
Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do
rozrusznika, w tym i masa - sa dobre.
J.
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 12:48:15 - Sebastian Biały
> Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do
> rozrusznika, w tym i masa - sa dobre.
Przy naładowanym akku rozrusznik ręci jak szalony, ale ładowania nie ma.
Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony masy?
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 21:03:38 - J.F.
> On 2012-06-30 11:29, J.F. wrote:
>> Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do
>> rozrusznika, w tym i masa - sa dobre.
>
> Przy naładowanym akku rozrusznik ręci jak szalony, ale ładowania nie ma.
> Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony masy?
Chcesz byc pewny to obejrzyj ... ale do rozrusznika musi dochodzic gruby
kabel masy, a silnik caly z metalu ... i raczej nie widzialem zeby ktos
dodawal dodatkowy kabel do alternatora.
J.
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 21:59:18 - PiteR
> Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony
> masy?
ale od strony plusa nie ten sam. Pociagnij za przewód. Być może
zostanie Ci w ręku bo zgnił w środku.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
Re: Alternator -> akku gubi napięcie
2012-06-30 13:50:26 - BartekK
> Alternator kręci sie. Napięcie mierzone na śrubie wyjsciowej wynosi 14V.
> aKumulator nie kręci się ;) ale napięcie na klemach 12V.
Zależy jeszcze czym mierzone.
Przy uszkodzonych diodach w alternatorze - daje on napięcie (bardzo
słabo ładując), ale bardzo mocno poszarpane - same szpilki.
Niby kabel alternator>aku ma małą rezystancję, ale jednak ma, a
impedancję (plus styki i zaśniedzenia) może mieć większą, przez co
szpilkowe przebiegi na tej długości kabla się gumią. Typowy
elektroniczny tani mierniczek - przy pomiarze koło alternatora szaleje
i pokazuje napięcie średnie plus bzdury na skutek szpilek, a już koło
akumulatora - ładniejsze napięcie średnie (bo szpilki są już mocno
wygładzone).
Do kompletu problemów pomiarowych dochodzi punkt masy, względem którego
mierzysz - przy zaśniedziałych połączeniach bywa różnie z tym napięciem
na karoserii, niekoniecznie wszędzie jest równe 0v...
> b) Jakieś pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejności
> sprawdzę czy połaczenia nie śniedzieją.
Najłatwiej olać sprawę poszukiwań śniedzenia na niewiadomo ilu
złączkach, olać śledztwo którędy francuzy puściły kabel - po prostu
zamienić/zdublować go swoim nowym sprawnym przewodem wprost z grubego
wyjścia z alternatora wprost do plus akumulatora. To ci prawdę powie, a
jak odetniesz stary przewód przy alternatorze, a zostawisz tylko swój-
to będzie ci łatwiej mierzyć prąd ładowania, nie tylko napięcie.
Zalecenie - przewód co najmniej 6mm^2 miękka plecionka, w izolacji
przewidzianej do zastosowań samochodowych (nie bylejaki, bo niektóre
izolacje są nie odporne na oleje, paliwo itp, a zwarcie tego przewodu do
masy - to pożar). Jak go puścisz jeszcze w cieńkim peszlu
www.mpartner.com.pl/images/peszel.jpg samochodowym to też nie
zaszkodzi. Koszt kilka zł + odpowiednie końcówki (oczko do aku, wsuwka
lub oczko do alternatora) jest chyba opłacalny niż żmudne poszukiwanie
'w której wiązce jest zaplątany i gdzie przetarty' oryginalny przewód.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 drut.org/
| www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173