światła dzienne w VAG

mopar Data ostatniej zmiany: 2012-07-01 17:23:49

światła dzienne w VAG

2012-06-28 12:09:40 - mopar

Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami dziennymi zrobionymi
ze świateł długich (żarówki zasilone przez przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze
zredukowaną mocą). Czy do tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne są
jakieś specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na bańce? Z
własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W przez PWM z mocą około 40%
nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl halogenowy i bańka dość szybko się zaczernia.
Zastanawiam się jak zapobiegł temu VAG w swoich autach?



Re: światła dzienne w VAG

2012-06-28 17:11:10 - Czeslawek

W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
> Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami
> dziennymi zrobionymi ze świateł długich (żarówki zasilone przez
> przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze zredukowaną mocą). Czy do
> tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne są jakieś
> specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na
> bańce? Z własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W
> przez PWM z mocą około 40% nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl
> halogenowy i bańka dość szybko się zaczernia. Zastanawiam się jak
> zapobiegł temu VAG w swoich autach?

Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić,
ale nie jest to robione fabrycznie.

--
Pozdrawiam,
Czesławek



Re: światła dzienne w VAG

2012-06-28 20:06:35 - Tomasz



>
> Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić, ale
> nie jest to robione fabrycznie.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Czesławek

Jak najbardzie fabrycznie.

Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%

pozdr

Tomasz




Re: światła dzienne w VAG

2012-06-28 21:55:30 - PiteR

na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:

> Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%

do ilu % można zjechać?

--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98



Re: światła dzienne w VAG

2012-06-29 15:50:44 - Tomasz

PiteR wrote in message
news:XnsA080DF08E2DEBelektronik@localhost.net...
> na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:
>
>> Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
>
> do ilu % można zjechać?
>
> --
> Piter
> vw golf mk2 1.3 '87
> vw passat B5 1.6 '98

Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na 100%

Tomasz






Re: światła dzienne w VAG

2012-06-29 21:30:27 - Czeslawek

W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
>
> Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
> poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na
> 100%

To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawił ci to gość w czasie przeglądu?

--
Pozdrawiam,
Czesławek



Re: światła dzienne w VAG

2012-07-12 21:52:43 - Tomasz



Czeslawek wrote in message
news:jskvoj$25e$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
>>
>> Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
>> poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na
>> 100%
>
> To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawił ci to gość w czasie
> przeglądu?
>
> --
> Pozdrawiam,
> Czesławek
>

Ustawil w czasie przegladu. Poczatkowo twierdzil ze moze ustawic tylko tzw
skandynawskie czyli zasilanie na 100%. Uparlem sie zeby sprawdzil poniewaz
juz kiedys widzialem golfa V ze swiatlami dziennymi zasilanymi nizszym
napieciem. Troche pogrzebal i w koncu znalazl.




Re: światła dzienne w VAG

2012-07-01 17:23:49 - Marcin Jan

W dniu 2012-06-28 17:11, Czeslawek pisze:
> W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
>> Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami
>> dziennymi zrobionymi ze świateł długich (żarówki zasilone przez
>> przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze zredukowaną mocą). Czy do
>> tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne są jakieś
>> specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na
>> bańce? Z własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W
>> przez PWM z mocą około 40% nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl
>> halogenowy i bańka dość szybko się zaczernia. Zastanawiam się jak
>> zapobiegł temu VAG w swoich autach?
>
> Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić,
> ale nie jest to robione fabrycznie.
>

są fabrycznie robione również w Golfach VI (bez ksenonów). Do wątko
twórcy jutro zapytam znajomego co to ma w Golfie takie cudo i dam znać.
pozdrawiam
marcin jan




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS