Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-02-12

A A A POLEĆ DRUKUJ

Rośnie popularność konsoli Xbox 360 na świecie. Globalne dane o sprzedaży potwierdzają trend

Yusuf Mehdi, wice prezes, IEB oraz Nancy Tellem, prezes ds. mediów rozrywkowych i cyfrowych, uczestniczyli wczoraj w konferencji branżowej All Things D: Dive into Media. Podczas spotkania, zarząd grupy Interactive Entertainment Business przedstawił plany dotyczące rozwoju treści rozrywkowych na konsoli Xbox 360 oraz opublikował informacje o popularności platformy wśród konsumentów. Wśród nich, znalazły się m.in. światowe wyniki sprzedaży konsoli Xbox 360 w 2012 roku, w tym:

 

  • 76 milionów konsol Xbox 360 zostało sprzedanych na całym świecie od premiery urządzenia, do dziś
  • Xbox 360 był przez ostatnie 24 miesiące najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych, trzykrotnie przekraczając wynik osiągnięty przez pierwszą generację konsoli Xbox
  • 24 miliony sensorów Kinect zostało sprzedanych na całym świecie od premiery urządzenia, do dziś
  • Liczba użytkowników serwisu Xbox LIVE wzrosła do 46 milionów osób, odnotowując 15%-owy wzrost, rok do roku
  • W 2012 roku, liczba aplikacji telewizyjnych i rozrywkowych na konsoli Xbox 360 niemal się potroiła
  • Rok 2012 był największym rokiem dla treści rozrywkowych i gier na konsoli Xbox 360
    • Użytkownicy Xbox 360 łącznie spędzili przy urządzeniu 18 miliardów godzin, tj. 10% więcej, niż rok wcześniej
    • Przeciętny użytkownik spędza obecnie przy konsoli Xbox 360 87 godzin tygodniowo, co stanowi 10%-owy wzrost, w stosunku do ubiegłego roku (źródło: Posiadacze abonamentu Gold w USA, dotyczy wszystkich rodzajów aktywności na konsoli Xbox 360)
    • Korzystanie z aplikacji rozrywkowych na konsoli Xbox 360 wzrosło o 57%, rok do roku (dane godzinowe dla lat 2012 i 2011)
    • W 2012 roku, zanotowano również rosnącą popularność rozgrywek online
  • W 2012 roku, grupa użytkowników konsoli Xbox 360 stała się znacznie szersza, i bardziej zaangażowana.
    • Według danych partnerów Microsoft, pochodzących z badania mediów Experian Simmons Spring 2012, blisko 40% użytkowników serwisu Xbox LIVE w Stanach Zjednoczonych stanowią kobiety, a 54% społeczności Xbox LIVE w USA ma przynajmniej jedno dziecko
    • Od lipca 2012 roku, członkowie sieci Xbox LIVE spalili 200 milionów kalorii, korzystając z programów treningowych dla konsoli Xbox 360 z Kinect, jak gra Nike+ Kinect Training lub inne programy i gry treningowe

 

Podobnie sytuacja kształtuje się w Polsce, gdzie rozrywka elektroniczna przestała być postrzegana wyłącznie, jako zabawa dla nastolatków, głównie za sprawą pojawienia się kontrolerów ruchowych. Już nie tylko dzieci, ale całe rodziny, poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. Tym sposobem, konsole zrewolucjonizowały domową rozrywkę, stając się w nich centrum multimedialnym. Co więcej, odwrotnie, jak w przypadku pecetów, zakup konsoli wiąże tylko z jednorazowym wydatkiem na urządzenie, bez konieczności ciągłego inwestowania w podzespoły, aby nadążyć nad zmieniającymi się wymaganiami oprogramowania. Dodatkowo, konsole dzięki integracji z usługami sieciowymi umożliwiają obecnie współprace pomiędzy różnymi platformami, przeglądanie treści online czy zdalną wymianę i udostępnianie plików. Dzięki temu, konsola staje się nie tylko centrum zabawy, ale również i centrum kontaktu z otoczeniem.

 

Jakub Mirski, Marketing Manager Xbox 360 z polskiego oddziału Microsoft, komentuje: „Konsole to obecnie kategoria notująca wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w Polsce. Jedną z najwyższych w branży RTV. Podobnie jak w USA, również w Polsce Xbox 360 jest w ostatnich miesiącach liderem sprzedaży tego segmentu, głównie dzięki ogromnej popularności systemu Kinect.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS