Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-06-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

Marki rozwijane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju odnotowują dwukrotnie wyższe wzrosty - Unilever podsumowuje cztery lata realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”

150x110

W tym roku mijają już cztery lata odkąd działania mające na celu poprawę zdrowia i samopoczucia ludzi oraz zmniejszenie wpływu firmy na środowisko naturalne stały się integralną częścią strategii biznesowej firmy Unilever. Przez ten czas spółka na całym świecie analizuje, w jaki sposób zrównoważony rozwój wpływa na wzrost, pozwala na kontrolę kosztów i zapewnia sprawne zarządzanie ryzykiem. Wnioski są jasne – marki rozwijane w sposób zrównoważony cieszą się zaufaniem konsumentów oraz notują wyższe wzrosty sprzedaży.

W opublikowanym dziś w Polsce raporcie prezentującym globalne i lokalne postępy firmy Unilever w realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony” przedstawiono przykłady inicjatyw przybliżających spółkę do osiągnięcia założonych celów, jak i wyzwania stojące na drodze do ich wykonania.

Ostatnie lata pokazują, że wprowadzenie idei zrównoważonego rozwoju, jako integralnej części naszego biznesu, było najlepszą decyzją jaką mogliśmy podjąć. Będziemy konsekwentnie realizować i dostosowywać ten model do nowych okoliczności, ponieważ zrównoważony rozwój napędza nasze innowacje i stymuluje wzrosty. Niezmiernie cieszy nas też fakt, że te starania doceniają konsumenci, coraz częściej wybierając marki, w których DNA wpisany jest zrównoważony rozwój i cel społeczny, takie jak Dove czy Flora. Wzrosty marek odpowiedzialnych społecznie, stanowiące połowę globalnego rozwoju spółki w 2014 roku, tylko utwierdzają nas w słuszności tych działań - mówi Harm Goossens, Prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej.

W ramach planu firma Unilever wyznaczyła sobie trzy duże cele w zakresie poprawy zdrowia i samopoczucia ludzi, polepszenia ich warunków bytowych oraz zmniejszenia wpływu na środowisko. Realizując działania w Polsce firma osiągnęła postępy w m.in. takich aspektach, jak:

  • zwiększenie efektywności ekologicznej we wszystkich czterech zakładach produkcyjnych na terenie kraju przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 na tonę produkcji o 14% w porównaniu z 2013 r. i o 72% z rokiem 2008,
  • podniesienie efektywności operacyjnej w codziennej pracy przedstawicieli handlowych Unilever, która pozwoliła m.in. zmniejszyć dystans przemierzany przez agentów handlowych na polskich drogach średnio o 12%, zwiększając jednocześnie liczbę odwiedzonych klientów o blisko 60%.

Unilever zdaje sobie sprawę, że realizacja znacznej części zobowiązań zależy również od udanej współpracy z instytucjami i organizacjami o tożsamych celach. Firma Unilever Polska już w 2013 r. podpisała „Deklarację polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju”, aktywnie uczestniczy w działaniach Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz nawiązała partnerstwo z United Nations Global Compact w Polsce.

Działania Unilever są doceniane zarówno na szczeblu globalnym, jak i lokalnym. Pojedyncze praktyki oraz całokształt realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony” zyskują uznanie wśród kluczowych interesariuszy i są wyróżniane w zestawieniach branżowych, np. w Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej oraz w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, FOB.

Unilever Polska stara się również pozytywnie wpływać na zdrowie i samopoczucie ludzi w Polsce. W tym celu realizuje takie działania, jak np. „Proaktywnie dla serca” – ogólnopolski program walki z cholesterolem, w ramach którego ponad 850 tysięcy Polaków sięgnęło po pakiet startowy chcąc dowiedzieć się więcej na temat profilaktyki chorób na tle podwyższonego poziomu cholesterolu. Z bezpłatnych badań cholesterolu skorzystało prawie 45 tysięcy osób. Z kolei projekt edukacyjny „Wzorowa Łazienka” miał zwrócić uwagę na stan szkolnych toalet w Polsce i zachęcić uczniów do zawalczenia o ich metamorfozę – w galerii konkursowej znalazło się prawie 13 tysięcy prac dzieci z 375 szkół podstawowych z całej Polski.

W ramach zobowiązania firmy do poprawy poczucia własnej wartości u kobiet, Dove, flagowa marka kosmetyczna firmy, nie ustaje w utwierdzaniu Polek o ich pięknie. Po sukcesie kampanii „Szkice prawdziwego piękna”, która zwróciła uwagę milionów polskich konsumentów, w maju b.r. wystartowała akcja „NaroDove Piękno” mająca zachęcić kobiety do pochwalenia się swoim pięknem. Już w pierwszych dniach akcji do manifestu przyłączyło się prawie 230 000 Polek.

Realizując fundamentalne cele planu „Życie w sposób zrównoważony” firma nie zapomina o własnych pracownikach wprowadzając w oddziałach na całym świecie program Lamplighter. Jest to wyraz innowacyjnego podejścia do poprawy i samopoczucia pracowników, skupiającego się zarówno na fizycznych, jak i psychicznych aspektach zdrowia osób zatrudnionych w koncernie. Aż 300 pracowników Unilever Polska poddało się wnikliwym badaniom krwi, testom wysiłkowym oraz wywiadom lekarskim, na podstawie których każdy otrzymał indywidualne zalecenia profilaktyczne. Pomogły one również w opracowaniu ogólnej diagnozy firmy, która stanowi podstawę do planowania działań aktywizujących pracowników. Mogą oni korzystać obecnie z opieki fizjoterapeuty, technika żywienia oraz warsztatów tematycznych: tai-chi, biegowych oraz z zarządzania szczęściem i stresem.

W ramach działań według planu „Życie w sposób zrównoważony” firma Unilever pomogła dotąd 397 milionom ludzi na całym świecie w poprawie ich zdrowia i samopoczucia – według założeń do 2020 roku liczba ta powinna wynieść 1 miliard. Dzięki zastosowaniu ekoefektywności w zakładach produkcyjnych na całym świecie, firma zaoszczędziła od 2008 roku w sumie 400 milionów euro. Ponad 55% surowców rolniczych wykorzystywanych przez Unilever w ubiegłym roku zostało pozyskanych w sposób zrównoważony (cel na 2020 rok to 100%). Rok 2014 przyniósł sukcesy dodatkowo na polu ograniczenia śladu środowiskowego – osiągnięto bowiem cel w ramach inicjatywy „Zero waste to landfill”, dzięki której ponad 240 fabryk Unilever w 67 krajach świata umieszcza już na składowiskach wyłącznie niebezpieczne odpady, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS