Przemysław Kłobut za Dobrosławę Snarską-Pełkę w zarządzie Burda Media Polska
Burda Media Polska rozstała się z chief financial officer Dobrosławą Snarską-Pełką, wcześniej z firmy odeszła też chief digital officer Justyna Dziegieć. Do zarządu wszedł natomiast Przemysław Kłobut, a kierownictwo wspiera Martin Weese, COO Burda International.
Dobrosława Snarska-Pełka była chief financial officer (dyrektor finansową) w Burda Media Polska, odpowiadała za politykę finansową firmy. Do Burdy przeszła w 2016 roku z McCann Worldgroup. Wcześniej była także dyrektorką finansową Optimum Distribution i Rohlig Suus Logistics.
Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie wydawnictwa, w grudniu do zarządu dołączył Przemysław Kłobut jako chief financial officer.
"Potwierdzamy, że Dobrosława Snarska-Pełka, Dyrektor Finansowa Burda Media Polska odchodzi z firmy. Formalnie będzie związana z Burdą do 31 maja 2022 r. Od 1 grudnia 2021 r. stanowisko Dyrektora Finansowego w randze członka zarządu Burda Media Polska objął Przemysław Kłobut" - przekazało nam biuro prasowe wydawnictwa.
"Martin Weese, COO [chief operating officer, czyli dyrektor operacyjny - red.] Burda International od listopada ub. roku wspiera zarząd Burda Media Polska w realizacji przyjętej strategii rozwoju firmy. Pragniemy również poinformować, że ze względu na obowiązujące w Burdzie zasady nie komentujemy podjętych decyzji personalnych" - dodało biuro. Burda International jest właścicielem Burda Media Polska.
Justyna Dziegieć była chief digital officer. Z Burdą związana była od września 2019 roku, poprzednio pracowała m.in.. w Unilever oraz L'Oreal Poland and Baltic Hub. Z firmą rozstała się w sierpniu, jak nas poinformowała, była to jej decyzja. Obecnie jest regional hub director w Sandoz Europe.
W lipcu do zarządu firmy dołączyła natomiast Małgorzata Górska, obejmując stanowisko people culture & communication director. Nadzoruje procesy związane z obszarem HR i komunikacją wewnętrzną.
W listopadzie z Burdą po 29 latach rozstała się jej dyrektorka generalna i członkini zarządu Justyna Namięta (do końca maja ma wspierać firmę jako zewnętrzna konsultantka).
Poza Weissem, Górską i Kłobutem w zarządzie Burda Media Polska są Alexander Sorg (prezes) i Michał Helman (chief commercial officer). Według danych zamieszczonych w KRS, w zarządzie są tylko Sorg i Kłobut.
W ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji, oczekuje ona teraz na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W poniedziałek UOKiK przekazał nam, że postępowanie nadal jest w toku.
Także w 2021 roku wydawnictwo zrezygnowało z wydawania dwutygodnika „Gala” (ukazywał się na licencji niemieckiego wydawnictwa Gruner und Jahr).
W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc., strata netto wyniosła 9,83 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Przemysław Kłobut za Dobrosławę Snarską-Pełkę w zarządzie Burda Media Polska