Zakupy Polaków w zagranicznych e-sklepach - najważniejsze dobre opinie
Co dziesiąty Polak robi zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Dwóch na trzech kupujących online przed zakupem zwraca uwagę na komentarze innych konsumentów - wynika z badania TNS Polska.
Coraz więcej Polaków kupuje w europejskich sklepach internetowych. Spośród europejskich rynków e-commerce, największą popularnością cieszą się niemieckie oraz brytyjskie sklepy internetowe, w których zakupy dokonało odpowiednio 15% oraz 9% respondentów. Osoby, którym zdarzyło się kupować online za granicą, dokonywały również transakcji w chińskich e-sklepach - taką odpowiedź wskazało 31% respondentów.
Zakupy przez internet dają mniejsze poczucie bezpieczeństwa niż te tradycyjne. Z tego względu konsumenci szukają dodatkowych elementów potwierdzających wiarygodność e-sklepu. Na pierwszym miejscu w zastawieniu z wynikiem 68% znalazły się opinie innych kupujących online. Prawie połowa Polaków (49%) zwraca również uwagę, czy sklep oferuje możliwość skorzystania z gwarancji zwrotu pieniędzy. Trzecie miejsce na podium należy do znaków jakości, które są potwierdzeniem bezpieczeństwa transakcji.
Badanie "Zakupy online Polaków" zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Trusted Shops w kwietniu 2016 r. na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. W badaniu zastosowana została technika badawcza CAPI.
Dołącz do dyskusji: Zakupy Polaków w zagranicznych e-sklepach - najważniejsze dobre opinie