YouTube Shorts z 2 miliardami użytkowników. Nowe narzędzia AI
YouTube Shorts mają obecnie ponad 70 miliardów wyświetleń dziennie i ponad 2 miliardy zalogowanych użytkowników miesięcznie – podała platforma w czasie wydarzenia „Made on YouTube”.
Platforma YouTube Shorts ruszyła oficjalnie w 2020 r., od połowy 2021 roku jest także dostępna w Polsce. Była to odpowiedź Google na rosnąca popularność wertykalnych filmików wideo na TikToku czy Instagramie. W YouTube Shorts można tworzyć wideo do 60 sekund, a dodatkowo narzędzie umożliwia rejestrowanie kilku klipów. Filmy z sekcji Shorts są zintegrowane z serwisem YouTube.
W 2022 roku YouTube podawał, że Shorts ma 1,5 mld widzów miesięcznie. Najnowsze dane są jeszcze lepsze – format ma 2 mld widzów miesięcznie i ponad 70 miliardów wyświetleń każdego dnia – podano w trakcie wydarzenia „Made on YouTube”.
Zobacz: YouTube pozwala zarobić na Shorts. Przyciągnie twórców z TikToka?
AI na YouTube
Dodatkowo platforma zaprezentowała zestaw funkcji opartych na AI, które pomogą zarówno nowym, jak i uznanym twórcom i artystom tworzyć, edytować i udostępniać treści na nowe sposoby.
Dream Screen to nowa funkcja oparta na generatywnej AI, która dodaje nowe formy twórczego wyrazu w Shorts. Pozwoli ona na generowanie z pomocą AI tła do filmu Short (w formie obrazu lub wideo) na podstawie pomysłu wpisanego jako prompt. Dzięki Dream Screen twórcy będą mogli tworzyć oryginalne scenerie dla swoich Shorts.
Kolejna nowość to YouTube Create, która ułatwia proces tworzenia filmów Shorts i dłuższych filmów dzięki zestawowi przydatnych narzędzi do produkcji i edycji.
Aplikacja oferuje narzędzia do edycji filmów, w tym do precyzyjnego edytowania i przycinania oraz automatycznego dodawania napisów i podkładu głosowego, oraz dostęp do biblioteki filtrów, efektów, przejść i bezpłatnej muzyki z technologią dopasowywania do rytmu, dzięki czemu tworzenie filmów nie wymaga korzystania ze skomplikowanego oprogramowania.
Obecnie aplikacja YouTube Create jest dostępna bezpłatnie w wersji beta na Androida na wybranych rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Indonezji, Indiach, Korei i Singapurze.
Zobacz: Ile twórcy internetowi zarabiają na filmach z YouTube Shorts?
W tworzeniu dubbingu do filmów pomoże twórcom narzędzie Aloud. Funkcja ta jest obecnie dostępna dla wybranych twórców i trwają jej testy, obejmujące język angielski, portugalski i hiszpański.
Kolejnym ułatwieniem ma być również, dostępna na razie tylko w USA, funkcja Muzyka dla twórców. Ułatwia znalezienie idealnej ścieżki dźwiękowej do filmu. Wystarczy, że twórca wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie zapytanie, a AI zaproponuje bezpłatną muzykę, która będzie pasować do filmu.
W przyszłym roku YouTube zacznie wprowadzać generowane przez AI sugestie tematów i tytułów bezpośrednio w YouTube Studio, aby pomóc niezdecydowanym twórcom znaleźć pomysły na kolejne filmy. Te wskazówki będą oparte na zainteresowaniach ich widzów i tematyce oglądanych przez nich filmów.
Dołącz do dyskusji: YouTube Shorts z 2 miliardami użytkowników. Nowe narzędzia AI