Polska spółka Xiaomi z 47 mln zł wpływów i 14,3 mln zł zysku, zaczęła sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów
Przychody firmy Xiaomi Technology (Polska) w ub.r. poszły w górę z 8,27 do 46,93 mln zł, a zysk netto - z 538,3 tys. zł do 14,27 mln zł. Firma przede wszystkim realizuje usługi dla jednej z chińskich spółek zależnych Xiaomi, a od czwartego kwartału ub.r. prowadzi też sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów.
Xiaomi Technology (Polska) została założona w sierpniu 2018 roku. 99,99 proc. udziałów firmy ma Xiaomi H.K. Limited, a 0,01 proc. - Xiaomi Singapore Pte.
Wpływy Xiaomi Technology (Polska) z zagranicy w całości pochodzą od spółki Xiaomi H.K. Limited. Rok do roku poszły w górę z 8,27 do 41,49 mln zł.
W ub.r. spółka zanotowała też 5,44 mln zł przychodów z Polski: 2,84 mln zł ze sprzedaży smartfonów i 2,6 mln zł ze sprzedaży telewizorów. W sprawozdaniu poinformowała, że sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów zaczęła w czwartym kwartale ub.r.
Według danych IDC w ub.r. Xiaomi był największym dostawcą smartfonów w Polsce - firma sprzedała 2,63 mln sztuk (90,6 proc. więcej niż w 2019 roku), co dało jej 30,8 proc. ilościowego udziału w rynku. Zdecydowana większość sprzedaży jest realizowana bezpośrednio przez chińską centralę koncernu.
10 razy więcej na pensje
Wydatki operacyjne Xiaomi Technology (Polska) poszły w górę z 7,68 do 28,44 mln zł. Koszty usług obcych zwiększyły się z 6,03 do 11,06 mln zł, wynagrodzeń - z 1,15 do 9,62 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 222,2 tys. zł do 1,85 mln zł. W ub.r. spółka zatrudniała średnio 30 pracowników etatowych.
W połowie br. zmienił się zarząd spółki: prezesem przestał być Xiang Wang, a do zarządu powołani zostali Donghong Wang i Yajun Xu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W związku z rozpoczęciem sprzedaży smartfonów i telewizorów wartość sprzedanych towarów i materiałów poszły w górę z zera do 5,31 mln zł.
Nakłady na zużycie materiałów i energii wzrosły z 79,3 do 289,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 122,5 do 238,3 tys. zł.
Koszty poniesione wobec innych firm z koncernu Xiaomi wyniosły w ub.r. 6,83 mln zł. Złożyło się na to przede wszystkim 5,31 mln zł wobec Xiaomi Technology NL, a także 814,3 tys. zł wobec Xiaomi Communication, 664 tys. zł wobec Beijing Xiaomi Mobile Software i 40,4 tys. zł wobec Shenzhen Xiaomi Information Technology.
W planach większa sprzedaż sprzętu
Zysk sprzedażowy i operacyjny Xiaomi Technology (Polska) poszedł w górę z 585,3 tys. zł do 18,49 mln zł, zysk brutto - z 757,1 tys. zł do 18,75 mln zł, a zysk netto - z 538,3 tys. zł do 14,27 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 4,48 mln zł podatku dochodowego, a rok wcześniej - 218,9 tys. zł.
Pod koniec październiku na walnym zgromadzeniu wspólnicy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczono na kapitał zapasowy.
W sprawozdaniu firma zapowiedziała, że w br. „planuje kontynuować działalność świadczenia usług profesjonalnych oraz zwiększenia sprzedaży smartfonów i telewizorów”.
Dołącz do dyskusji: Polska spółka Xiaomi z 47 mln zł wpływów i 14,3 mln zł zysku, zaczęła sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów