Wyższe koszty zjadły jedną trzecią zysku Wydawnictwa Bauer
Wydawnictwu Bauer w ub.r. udało się zwiększyć przychody o 2 proc., a przy wzroście wydatków operacyjnych o prawie jedną piątką jego zysk netto zmalał z 98,93 do 67,21 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Przychody krajowe Wydawnictwa Bauer zwiększyły się w ub.r. z 347,38 do 353,34 mln zł, a te z zagranicy - z 4,91 do 7,03 mln zł. Te od innych spółek z koncernu Bauer zmalały z 7,87 do 6,39 mln zł, w ub.r. zanotowano m.in. 1,38 mln zł od Grupy RMF, 1,05 mln zł od spółki Bauer Print Wykroty i 820 tys. zł od Bauer Global Technology.
Wydawnictwo nie podaje w sprawozdaniach, ile zarobiło ze sprzedaży czasopism drukowanych, ile z publikacji w nich reklam, a ile z reklam i innych usług w internecie.
Pod koniec ub.r. spółka zamknęła pięć tytułów prasowych („Naj”, „Przepis na zdrowie”, „Bliżej Ciebie”, „Takie jest życie” i „Cuda i objawienia”) oraz grupę wydań specjalnych i zwolniła dziewięciu pracowników. Z drugiej strony od lutego ub.r. należy do niej trzynaście magazynów krzyżówkowych, przejętych od firmy Rozrywka.
Działalność operacyjna Wydawnictwa Bauer w ub.r. kosztowała 294,96 mln zł, o 18,6 proc. więcej niż rok wcześniej. To przede wszystkim efekt wzrostu wydatków na usługi obce (m.in. dystrybucję prasy, promocję, część prac dziennikarskich) ze 169,41 do 213,07 mln zł. Koszty amortyzacji poszły w górę z 3,86 do 6,51 mln zł, a zużycia energii i materiałów - z 1,27 do 1,89 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia nieznacznie się zmniejszyły (z 57,92 do 57,34 mln zł), a na inne świadczenia pracownicze wzrosły z 9,83 do 9,97 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W ub.r. wydawnictwo zatrudniało średnio 465 pracowników, o 41 mniej niż przed rokiem. Na początku ub.r. firma rozstała się z kilkunastoma osobami, m.in. z redakcji czasopism segmentu yellow, natomiast kolejne redukcje wprowadziła w br.: pożegnano się z kilkunastoma pracownikami redakcji graficznej.
Pozostałe koszty operacyjne wydawcy skurczyły się z 7,45 mln do 435 tys. zł (w 2021 roku 6,95 mln zł poszło na aktualizację aktywów niefinansowych).
Na poziomie sprzedażowym zysk zmalał ze 104,84 do 65,99 mln zł, na operacyjnym - z 98,85 do 66,95 mln zł, a zysk netto - z 98,93 do 67,21 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021 (kwoty w tys. zł)
Dołącz do dyskusji: Wyższe koszty zjadły jedną trzecią zysku Wydawnictwa Bauer