Wydawca prasy dziecięcej utrzymał sprzedaż. Zysk po transakcji z konkurentem
Wydawnictwo Media Service Zawada w ub.r. zanotowało wzrost przychodów o 2,2 proc. do 32,17 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 772,5 do 604,5 tys. zł. Firma pod koniec ub.r. sprzedała Story House Egmont prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych.
2022 rok był ostatnim, w którym znaczacym obszarem działalności Media Service Zawada było wydawanie magazynów dla dzieci. W portfolio firmy były publikowane już wcześniej „Cartoon Network Magazyn”, „Ben 10”, „Scooby Doo”, „Świnka Peppa”, „Mini Mini”, „Magic Pocket”, „Nick Jr” i „L.O.L. Surprise”
Ponadto spółka wydawała książki dziecięce na licencjach marek Świnka Peppa, Psi Patrol, PJ Masks, L.O.L. Surprise, Strażak Sam i Barbie, a także wprowadziła własne marki książkowe:
Przychody sprzedażowe wydawnictwa zwiększyły się z 31,49 do 31,85 mln zł , a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -28,1 do 317,9 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast koszty operacyjne Media Service Zawada zwiększyły się o 10 proc. do 34,25 mln zł, głównie wskutek wzrost wydatków na usługi obce z 18,26 do 21,41 mln zł i na zużycie materiałów i energii z 2,8 do 3,75 mln zł.
Za to nakłady na wynagrodzenia zmalały z 5,3 do 4,62 mln zł (wydawnictwo tak jak rok wcześniej zatrudniało na etacie 33 osoby), a koszty rodzajowe określone jako pozostałe - z 856,9 do 569,9 tys. zł.
Media Service Zawada sprzedało licencje do czasopism
W konsekwencji wynik sprzedażowy wydawnictwa poszedł w dół z 328,4 tys. zł zysku do 2,08 mln zł straty. Pozostałe wyniki rentowności pozostały na plusie głównie dzięki 3,04 mln zł wpływów operacyjnych określonych jako pozostałe.
Pod koniec ub.r. Story House Egmont przejęło od Media Service Zawada prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych, m.in. „Świnki Peppy”, „Scooby Doo” i „Cartoon Network”. Media Service Zawada zapowiedziało, że skupi się na wydawaniu książek dla dzieci.
Zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 219,3 do 957,3 tys. zł, a przy skurczeniu się wpływów finansowych z 940,4 do 29,3 tys. zł zysk brutto zmniejszył się z 960,6 do 777,2 tys. zł, a zysk netto z 772,5 do 604,5 tys. zł. Zeszłoroczny zysk netto zasili kapitał zapasowy.
Spółka zapowiedziała w sprawozdaniu, że w br. planuje „utrzymanie dalszego wzrostu rozwoju w zakresie liczby wydawanych książek i rozpoczęcia edycji innych tytułów”.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Wydawca prasy dziecięcej utrzymał sprzedaż. Zysk po transakcji z konkurentem