Wspólny projekt “Gazety Wyborczej” i pięciu dzienników europejskich
Największe europejskie dzienniki: francuski „Le Monde”, brytyjski „Guardian”, niemiecki „Suddeutsche Zeitung”, włoska „La Stampa”, hiszpański „El Pais” oraz „Gazeta Wyborcza” - realizują wspólny projekt, aby przybliżyć czytelnikom wizję jednej Europy.
W ramach projektu opiszą Europejczyków zmagających się z problemami dnia codziennego, różne aspekty europejskiej kultury i gospodarki, przedstawią europejskich przywódców i poglądy osobistości życia publicznego. Stworzone teksty zostaną opublikowane w tym samym czasie na łamach wszystkich dzienników.
W ramach akcji w czwartek 26 stycznia 2012 r. „Gazeta Wyborcza” ukaże się ze specjalnym wydaniem europejskiego „Dużego Formatu”, w którym czytelnicy znajdą teksty przygotowane przez redakcje wspomnianych dzienników europejskich. Będą mogli w nim przeczytać m.in: pierwszy od pięciu lat wywiad z Angelą Merkel dla polskiej prasy, reportaż o tym, jak Polacy wykorzystują opiekę socjalną w krajach Unii i jak żyją 20- i 60-latkowie w Europie.
Z kolei w sobotę 28 stycznia br. „Gazeta” ukaże się ze specjalnym, europejskim wydaniem „Magazynu Świątecznego”, w którym czytelnicy przeczytają, dlaczego Anglicy boją się Unii, jaką receptę na kryzys ma były premier Hiszpanii Felipe Gonzales i co o europejskim systemie bankowym sądzi były premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown. Włoski pisarz Umberto Eco opowie o przyszłości Europy, a angielski socjolog Anthony Giddens o nadziei.
„Gazeta Wyborcza” przygotowała do projektu teksty m.in. Piotra Głuchowskiego, Magdaleny Grzebałkowskiej, Izabeli Żbikowskiej, Macieja Stasińskiego i Andrzeja Kublika: o polskich firmach, które złapały wiatr w żagle dzięki Unii, o polskich eurosceptykach, o Polakach latających co tydzień do pracy w Anglii oraz o Zgorzelcu/Gorlitz, gdzie Polacy i Niemcy mieszkają i pracują po obu stronach granicy. Artykuły te zostaną opublikowane na łamach dzienników „Le Monde”, „Guardian”, „Suddeutsche Zeitung”, „La Stampa” i „El Pais”.
„Gazeta Wyborcza” z europejskim „Dużym Formatem” i „Magazynem Świątecznym” jest promowana poprzez autopromocję i w Radiu TOK FM.
Dołącz do dyskusji: Wspólny projekt “Gazety Wyborczej” i pięciu dzienników europejskich