„Wprost”, „Twój Styl” i „Party” 50 proc. więcej z reklam, „Show” 100 proc. więcej (TOP 10)
W lipcu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Dwa razy większe wpływy zanotował „Show”, o ok. 50 proc. wyższe - „Wprost”, „Twój Styl” i „Party”, za to o 40 proc. niższe - „Gala”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe dwutygodnika „Show” (Wydawnictwo Bauer) były w lipcu aż o 98,4 proc. większe niż rok wcześniej. Sporo więcej zarobiły też z reklam liderujące pod tym względem wśród czasopism „Wprost” (AWR Wprost) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - odpowiednio o 52,9 i 47 proc. Natomiast wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) wzrosły o 55,4 proc.
>>> Czytelnictwo magazynów: „Gala”, „Party” i „Show” zyskały czytelników
Nieznacznie więcej niż przed rokiem zarobiły z reklam w lipcu „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,3 proc., oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 3,369 mln zł, czyli 5 proc. więcej. Za to sporo niższe wpływy reklamowe zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), „Claudia” (G+J Polska) i „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - odpowiednio o 14,2, 15,5 i 6,1 proc. Natomiast „Gala” (G+J Polska) zarobiła aż o 39,8 proc. mniej.
>>> „Newsweek” wyprzedził „Politykę”, traci „Przekrój”
Ogólny wzrost wpływów reklamowych magazynów w lipcu na poziomie 2,3 proc. to sporo mniej niż w całym I półroczu, kiedy te przychody były o 5,5 proc. większe (zobacz szczegółowe dane).
>>>> Gazety 11 proc. mniej z reklam: „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | VII.2012 | VII.2011 |
Wprost | 10 610 933 zł | 6 941 500 zł |
Twój Styl | 9 751 742 zł | 6 634 157 zł |
Newsweek Polska | 7 679 402 zł | 7 576 450 zł |
Tele Tydzień | 5 723 469 zł | 6 672 928 zł |
Viva! | 4 795 788 zł | 4 490 895 zł |
Flesz | 4 742 250 zł | - |
Claudia | 4 650 041 zł | 5 500 774 zł |
Show | 4 321 916 zł | 2 178 541 zł |
Świat Kobiety | 4 171 016 zł | 4 441 950 zł |
Party | 3 894 150 zł | 2 506 038 zł |
monitorowane tytuły razem | 192 083 893 zł | 187 836 901 zł |
Dołącz do dyskusji: „Wprost”, „Twój Styl” i „Party” 50 proc. więcej z reklam, „Show” 100 proc. więcej (TOP 10)