SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost”: dystrybucja w restauracjach i hotelach wyższa niż sprzedaż kioskowa

Już ponad 70 tys. egz. tygodnika „Wprost” trafia w niższych cenach do restauracji, hoteli, samolotów i firm, podczas gdy w kioskach i prenumeracie sprzedawanych jest 65-75 tys. egz. W takich proporcjach nie jest dystrybuowany żaden z pozostałych tygodników opinii.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. wynika, że we wrześniu sprzedaż wydań drukowanych „Wprost” wynosiła niecałe 65 tys. egz., ale ogółem na papierze rozchodziło się prawie 88 tys. egz. pisma. 23 tys. egz. było bowiem dystrybuowanych poza sprzedażą. - Dostarczamy „Wprost” do ok. 380 restauracji, m.in. sieci Pizza Hut, KFC, Starbucks i Sphinx, oraz ok. 60 hoteli, głównie w Warszawie, a także do samolotów linii LOT - opisuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Gago, dyrektor dystrybucji Platformy Mediowej Point-Group, właściciela „Wprost”. W wszystkich tych miejscach tygodnik jest najczęściej wystawiony do czytania dla klientów.

Paweł Gago nie chce ujawnić, w jakiej cenie „Wprost” jest sprzedawany właścicielom tych punktów. - Z każdym indywidualnie ustalamy warunki współpracy - zaznacza. Wiadomo tylko, że zgodnie z regułami ZKDP pismo nie może być w ten sposób sprzedawane za mniej niż 39 proc. ceny okładkowej, czyli w przypadku kosztującego 5 zł „Wprost” - 1,95 zł.

Dodatkowo we wrześniu poza zwykłą sprzedażą zostało rozpowszechnionych już ponad 56 tys. egz. e-wydań „Wprost”. Paweł Gago wyjaśnia, że są one oferowane w pakietach firmom, które wykupują je dla swoich pracowników. - Orlen, Orange, Stereo.pl, Internetowy Dom Handlowy - wylicza odbiorców takich pakietów. W tym przypadku cena musi wynosić minimum 30 proc. normalnej ceny okładkowej. Dla „Wprost” ten limit wynosi 1,50 zł.

>>> Tygodniki opinii: tylko „Newsweek” do góry, „Wprost” poniżej 70 tys.

W br. pozasprzedażowa dystrybucja „Wprost” znacznie się zwiększyła. Jeszcze w styczniu tylko niecałe 30 tys. egz. papierowego i elektronicznego wydania tygodnika trafiało do restauracji, hoteli i firm, natomiast we wrześniu było to już ponad 75 tys. egz. W sierpniu i wrześniu takie rozpowszechnianie przewyższyło już standardową sprzedaż „Wprost” po cenie okładkowej.

Jednocześnie dzięki wzrostowi pozasprzedażowej dystrybucji zwiększyło się rozpowszechnianie ogółem „Wprost” - z poziomu ok. 125 tys. egz. na początku br. do 140-145 tys. w sierpniu i wrześniu. I to mimo spadku standardowej sprzedaży pisma, która zmalała w tym okresie z 90-80 tys. do 65-70 tys. egz.

Dystrybucja "Wprost" w 2012 roku
  Sprzedaż ogółem Sprzedaż wyd. druk. Rozpow. wyd. druk. Rozpow. wyd. druk. poza sprzedażą Rozpow. e-wydań Rozpow. ogółem poza sprzedażą Rozpow. płatne razem
IX 66 985 64 848 87 873 23 025 52 622 75 647 140 495
VIII 73 372 71 342 94 367 23 025 50 716 73 741 145 083
VII 71 569 69 701 92 726 23 025 35 492 58 517 128 218
VI 73 371 71 528 94 553 23 025 36 003 59 028 130 556
V 72 319 70 536 93 561 23 025 36 785 59 810 130 346
IV 74 954 73 291 95 201 21 910 36 995 58 905 132 196
III 71 695 70 426 90 361 19 935 36 394 56 329 126 755
II 84 622 83 341 103 601 20 260 20 180 40 440 123 781
I 95 311 93 998 103 601 9 603 20 180 29 783 123 781


Podobnego modelu dystrybucji nie stosują inne czołowe tygodniki opinii. We wrześniu najwięcej egzemplarzy poza regularną sprzedażą rozprowadził „Newsweek Polska” - ponad 10 tys., z czego ponad 9 tys. to e-wydania. „Gość Niedzielny” i „Polityka” zanotowały po ponad tysiąc rozpowszechnionych w ten sposób egzemplarzy, a „Uważam Rze” - niecałe 700.

Wszystkie te tytuły miały we wrześniu całościowe rozpowszechnianie płatne na poziomie 130-137 tys. egz., czyli mniej niż „Wprost”, mimo że ich regularna sprzedaż wyniosła od 128 do 134 tys. egz., czyli mniej więcej dwa razy więcej od „Wprost”.

Dystrybucja innych tygodników opinii we wrześniu 2012
  Sprzedaż ogółem Sprzedaż wyd. druk. Rozpow. wyd. druk. Rozpow. wyd. druk. poza sprzedażą Rozpow. e-wydań Rozpow. ogółem poza sprzedażą Rozpow. płatne razem
Gość Niedzielny 134 643 134 472 135 405 933 171 1 104 135 576
Polityka 130 229 128 924 128 924 0 1 305 1 305 130 229
Uważam Rze 129 884 129 705 130 205 500 179 679 130 384
Newsweek 128 205 127 066 128 282 1 216 9 144 10 360 137 426

Dołącz do dyskusji: „Wprost”: dystrybucja w restauracjach i hotelach wyższa niż sprzedaż kioskowa

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ważny
Wprost - czołowy tygodnik hotelowy. Doskonały do kartkowania w oczekiwaniu na windę.
0 0
odpowiedź
User
juma
Za chwilę Wprost będzie w wersji toaletowej w wc, i ogłoszą, że są liderem rozpowszechniania w kiblach.
0 0
odpowiedź
User
werty
no i będzie nowy tytuł W SIECI i bedzie pozamiatane. wprost nie wie jaki chce być a ten nowy dwutygodnik jest jasny
0 0
odpowiedź